Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz kodowanie Nawigacja RNS E od A do Z AUDI Navigation Plus


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

rnse-led

Czyta płyty dvd-audio?

nie,napęd w rns-e czyta tylko dvd z mapami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rns-e nie czyta formatu FLAC...czy oprócz innego niż audi cd można odtwarzać co ma najniższą stratę dźwięku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie , sprawdzili całą instalację i stwierdzili że będzie trzeba licznik zmienić na taki z 2004 roku. Myślicie że taki zabieg pomoże ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie , sprawdzili całą instalację i stwierdzili że będzie trzeba licznik zmienić na taki z 2004 roku. Myślicie że taki zabieg pomoże ??

A to robiłeś ??

5. pozostała kwestia komunikacji zegarów (FISu) z navi ( u mnie FIS był w pełnej wersji - posiadam w prawej manetce przyciski do przełączania funkcji na FISie):

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62

+01 - Radio

+02 - Telefon

+04 - Navigation

+08 - Telematics

+16 - Instrument Cluster

To add navigation, add +4 to the current value.

przeważnie ma być to wartość 21 ( czli suma 16+4+1 i tak było też w moim wypadku)...

po tej zmianie w zegarach należy je zrestartować ( albo wyciągnąć bezpiecznik, albo odłączyć akumulator, albo odczekać parę godzin). u siebie tylko zrestartowałem zegary ale to nie wystarczyło dopiero jak zamknąłem auto spaliłem papierosa albo nawet dwa ( jakieś 5-10 minut) i wróciłem do niego to dopiero wszystko zaczęło działać ( logo S4 oraz wyświetlanie na FISie)

u mnie aby navi włączyła się na zegarach muszę ją wyłączyć i włączyć z powrotem ( info z radia, mp3 i CD) działa bez takich cfancyków... :)

co do kodowania zegarów to są tam same 0 (myślałem że mam coś porypane ale tak ma być)

w kanale 60 w zegarach ma być wart 1029

w kanale 61 3331

w kanale 62 wspomniane już wcześniej 21

Ja mam auto z 2002 roku i wsadzałem RNS-E i nie było żadnych takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to ma wspólnego z brakiem łączności z navi ? kolego nie motaj na początek niech ogarnie łączność z navi a dopiero resztę.

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to ma wspólnego z brakiem łączności z navi ? kolego nie motaj na początek niech ogarnie łączność z navi a dopiero resztę.

A wiesz o co tu w ogóle chodzi ?? Przeczytaj pierwszy post rafal1985. Próbujesz mu pomóc tylko nie wiesz co mu nie działa :)

Jak byś nie znalazł :

witam. Jakiś czas temu próbowałem ogarnąć rns-e led . Podświetlenie jest, przyciski na kierownicy działają. Natomiast brak jest komunikatów na fisie i co 30 min się wyłącza. Gadalem z gościem to mówi żeby zaczęło wszystko działać potrzebuje jakiś emulator który zamieni stary can na can 2.0 . Na forum nie trafiłem na taka informacje . O co z tym chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w warsztacie , sprawdzili całą instalację i stwierdzili że będzie trzeba licznik zmienić na taki z 2004 roku. Myślicie że taki zabieg pomoże ??

:facepalm: Lepszego dowcipu nie słyszałem. :grin: W tej kwestii szukaj, lecz licznika się nie czepiaj, oczywiście adaptację sprawdzić możesz czy jest właściwa, ale nic poza tym. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to ma wspólnego z brakiem łączności z navi ? kolego nie motaj na początek niech ogarnie łączność z navi a dopiero resztę.

A wiesz o co tu w ogóle chodzi ?? Przeczytaj pierwszy post rafal1985. Próbujesz mu pomóc tylko nie wiesz co mu nie działa :)

Jak byś nie znalazł :

witam. Jakiś czas temu próbowałem ogarnąć rns-e led . Podświetlenie jest, przyciski na kierownicy działają. Natomiast brak jest komunikatów na fisie i co 30 min się wyłącza. Gadalem z gościem to mówi żeby zaczęło wszystko działać potrzebuje jakiś emulator który zamieni stary can na can 2.0 . Na forum nie trafiłem na taka informacje . O co z tym chodzi ??

kolego żeby sprawdzić co navi boli trzeba na początek uzyskać połączenie z nią a nie pruć instalacje i czepiać się can wyraźnie napisał podświetlenie jest a za to odpowiada właśnie can. Czytaj do czego dążę a nie bredź głupot tak jak mechanicy tego kolegi chcą wymieniać licznik sprawdzają instalacje ciągną cany, podpinają się jak druciarze do navi, a efektów brak na początek diagnostyka i komunikacja z nawigacją dopiero będzie wiadomo co jej dolega. Jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj i nie siej zamętu.

Dokładnie tak jak napisał Slawek nie ruszaj licznika

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie jest temat pora na to ze byśmy się kłòcili.

Zacytuj posta gdzie rafal1985 pisze że ma brak komunikacji z RNS-E bo ja nie mogę znaleźć. Ja zrozumiałem ze nie wyświetlaja mu się informacje na fisie i wył. mu się radio po 30 min, dlatego spytałem czy dobrze zakodował. Najlepiej to niech rafal1985 się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze:

tylko problem polega też na tym że nikt nie może się połączyć z rns-e. A facet mówił że moje autko nie ma k-line tylko k-bus. I dlatego autko nie widzi tej nawigacji

A co do problemu, Ja w B5 łącze się ze zwykłym RNS-E najtańszym kablem RS232 od viakena....

Zmienić warsztat zdecydowanie, skoro navi podpięta przez adapter, to sprawdź czy linia K jest dobrze poprowadzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dokładnie nie ma co się kłócić. Na weekend sprawdze jeszcze kodowanie licznika. Tak jak pisałem wcześniej navi działa ale wyłącza się co 30 min i nie wyświetla nic na fis. Tak to podświetlenie działa , przyciski na kierownicy też. Wchodziłem w ukryte menu, to vin widzi, data i zegarek też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego silnik kolega cys zacytował ci dokładnie o co chodzi, nie jesteśmy tu po to aby się kłócić tylko pomóc. Rozmawiałem z rafał1985 pw i wyjaśniłem mu co dokładnie ma zrobić opisał co ci idioci robili przy próbie połączenia z navi to ręce opadają teraz jeszcze każą mu licznik wymieniać banda druciarzy bo inaczej ich nazwać nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego silnik kolega cys zacytował ci dokładnie o co chodzi, nie jesteśmy tu po to aby się kłócić tylko pomóc. Rozmawiałem z rafał1985 pw i wyjaśniłem mu co dokładnie ma zrobić opisał co ci idioci robili przy próbie połączenia z navi to ręce opadają teraz jeszcze każą mu licznik wymieniać banda druciarzy bo inaczej ich nazwać nie można.

Ok, spoko. Ja myślałem że tylko fis mu nie bangla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, taka sprawa. Przechodzę z RNSd na RNSe. Do tego potrzebuję przejściówki ISO na ISO2, przejściówkę na antenę, przejściówke na GPS, oraz inne kabel do zmieniarki, która pozostała mi po RNSd, jeśli dobrze rozumię, to wszystko poza samym radiem :wink:

Idąc dalej: w bagażniku mam TMC, a w jego wtyczce mostkuje pin 2 + pin 8 (can L), oraz pin 3 + pin 9 (can H), resztę pozostawiam bez zmian, a z TMC odpinam wszystkie kable i zostawiam luzem, tak?

Teraz interesują mnie wtyczki, które pozostały po RNSd. I tu jest wtyczka duża 26 pinowa, gdzie pin 13 to can H, a pin 26 to can L, teraz te kable łącze (mam je wypiąć z wtyczki 26 pinowej, czy po prostu dolutować dodatkowe dwa do tych pinów? ) z kupionym adapterem ISO/ISO2, dokładnie z wtyczka D (nie wiem tylko która to ;) ) pinem 8 i pin 9 (chyba na radiu będzie rozpiska który pin, to jaki can? )

I po odpowiednim zakodowaniu i zresetowaniu zegarów wszystko śmiga, czy jeszcze o czymś zapomniałem?

Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałem.....jak coś to poproszę o poprawki :grin:


A może jeszcze jedno. Ten zabieg ma na celu wyświetlanie się na fisie radia, navi lub info z SD? A jak jest z kierownicą MuFu, ori z B6, czy wszystko to wystarczy, aby obsłużyła RNSe, tak jak RNSd, czy coś jeszcze musze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, taka sprawa. Przechodzę z RNSd na RNSe. Do tego potrzebuję przejściówki ISO na ISO2, przejściówkę na antenę, przejściówke na GPS, oraz inne kabel do zmieniarki, która pozostała mi po RNSd, jeśli dobrze rozumię, to wszystko poza samym radiem :wink:

Idąc dalej: w bagażniku mam TMC, a w jego wtyczce mostkuje pin 2 + pin 8 (can L), oraz pin 3 + pin 9 (can H), resztę pozostawiam bez zmian, a z TMC odpinam wszystkie kable i zostawiam luzem, tak?

Teraz interesują mnie wtyczki, które pozostały po RNSd. I tu jest wtyczka duża 26 pinowa, gdzie pin 13 to can H, a pin 26 to can L, teraz te kable łącze (mam je wypiąć z wtyczki 26 pinowej, czy po prostu dolutować dodatkowe dwa do tych pinów? ) z kupionym adapterem ISO/ISO2, dokładnie z wtyczka D (nie wiem tylko która to ;) ) pinem 8 i pin 9 (chyba na radiu będzie rozpiska który pin, to jaki can? )

I po odpowiednim zakodowaniu i zresetowaniu zegarów wszystko śmiga, czy jeszcze o czymś zapomniałem?

Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałem.....jak coś to poproszę o poprawki :grin:

Kup sobie taki adapter z quadlockiem żeby miał 2 wejścia na antene (w tym diversity). Przejściówki na antene GPS nie potrzebujesz - wtyczka jest taka sama. Ze stare wtyczki po rns-d wykorzystasz 2 kable do podłćzenia sygnałów CAN (lo i high). Ja użyłem szybkozłączek i zmostkowałem sie z wtyczką do rns-e.

Moduł TMC wywalasz - ja swój sprzedałem za fajny pieniądz ;) UWAGA - Końce anten które do niego wchodzą złączasz ze sobą!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, czyli zwykły ISO-ISO2 nie wystarczy, muszę coś innego szukać. A powiedz jeszcze, jak chciałbym w przyszłości podpiąć blutka, to co jeszcze dokupić?

Może od razu jakas przejściówka z instalacją instnieje, żeby później nie zmieniać?


Aaa już rozgryzlem. Quadlock to ta wtyczka duża :facepalm: a diversity antena. Czyli standardowy zestaw iso/iso2 do rnse. Tak jak myślałem.

Dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pokazuje mi sie ikonka zasiegu na rnse ale brak ikonky bt.. Dodam ze mam basic bt. Czy jest to kwestia jeszcze innego kodowania..? I jeszcze zmienilem miejsce anteny fakra z podszybia na "poddasze" i spoznia sie z droga. Jest to wina polozenia anteny. Jak tak to gdzie dac? Za zegarami juz mialem i bylo to samo

bart[emoji769]

Edytowane przez bebiok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...