Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Czy zmienić olej powyżej 260.000 km ? Na jaki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem. Jak kupiłem auto to miało przejechane 220tys. nie było żadnej informacji na jakim oleju jeździł do tej pory. mechanik który wymieniał mi wszystko po kupnie auta stwierdził ze był zalany 15 w 40 i taki mi zalał. Na dzień dzisiejszy mam już 260tys i dalej jeżdżę na Mobil 15 w40 po przeczytaniu wszystkich postów zastanawiam się co mam zrobić. mechanik który robił mi wszystkie naprawy powiedział mi ostatnio ze nie przechodzi się w gore jeżeli chodzi o olej z 15 na 10 itd. Ja wiem ze ten olej na którym jeżdżę na dzień dzisiejszy 15 w 40 nie jest zbyt dobry dla mojego silnika i turbiny . dodam jeszcze ze oleju doleje czasami 100ml na 10 tys ale silnik mam w miare suchy. Pytanie do was droczy klubowicze co mam teraz zrobić????? :confused4:

Opublikowano

Zalej mu chociaż półsyntetyk. Przy zmianie może się zdarzyć, że weźmie olej, ale przy kolejnej wymianie z pewnością już nie będziesz dużo dolewał między wymianami. Nie wiem, jakim cudem Twój mechanik potrafił stwierdzić, że zalany było minerał 15w40, ale ja bym po prostu wlał lepszy olej, żeby przedłużyć życie turbiny, szklanek, całego silnika.

Opublikowano

Miałem kiedyś podobny problem 2.5 tdi poprzedni właściciel zalał mobil delvac to taki do starszych ciężarówek ja zmieniłem na pełny syntetyk i nic się nie działo nie dolewałem nie wypłukało.

Opublikowano

zrób płukankę i przejdź na lepszy olej. Jak ja robiłem płukanke to jakieś dziwne "gluty" wylatywały i zalałem Mobilem 5W50 i jest jak najbardziej ok.

Opublikowano

naprawdę podziwiam twojego mechanika jak rozpoznał jaki był olej :hi: zalej co najmniej półsyntetyk bo ten 15w40 to do starych traktorów

Opublikowano

Witam

Olej który masz zalany jak spełnia norme 505 00 mozesz smigać i nic mu nie bedzie. Norma to norma. A z tego co pamiętam Mobil 15w 40 spełnia tę norme. Mozna jeżdzić na minerałach w silniku turbiną. tylko na zimnym bardzo delikatie. Nie wpadaj w paranoje i nic nie wymieniaj.

Pozdro

ZC

Opublikowano

15w40 nie spełnia normy 505 00

Opublikowano

15w40 nie spełnia normy 505 00

Spełnia spełnia.

Ja na takim jeździłem jakiś czas. Castrol 15w40 norma vw 505.00

Osobiście po lekturze tematu http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html uważam że olej ma duże znaczenie między minerałem a syntetykiem.

Na własnym przykładzie powiem że teraz po zmianie na syntetyk motula 5w40 z castrola 15w40 silnik pracuje tak jakby ciszej i łatwiej pali.[br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 20:45_________________________________________________

Ale ja pytam o 10w40

Czy kupisz olej 15/10/5w40 to każdy z nich może spełniać normę vw 505.00

Tak jak już ktoś pisał norma to norma trzeba tylko podjąć decyzje czy nadal chcesz jeździć na mineralnym 15w40 czy może chcesz zalać półsyntetyk 10w40 (który jak już wiemy niekoniecznie jest półsysntetyczny w zależności od producenta) czy może syntetyk 5w40 (sprawdzone oleje do tego silnika masz podane w tym temacie co jest link powyżej.)

Opublikowano

Ok dzięki A jeszcze czym się różnią te oznaczenia czy tu chodzi o jego lepkość itp ?

Tak tu chodzi o lepkość.

Aby wskazać lepkość, SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie inżynierów amerykańskiego przemysłu samochodowego) opracował standardową skalę.

* 0W jest najrzadszy ( "W" oznacza zimę)

* 5W

* 10W

* 15W

* 20W

* 25W

* 20

* 30

* 40

* 50

* 60 jest najgęstszy

Zalecane oleje o zmiennej lepkości, które używasz w samochodzie są zazwyczaj dobrym dobre przez cały rok, ponieważ mogą one odpowiedzieć na szeroki zakres temperatur. Dlatego widać dwa numery na większości olejów.

Na przykład: 10W30

Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorący.

Niskiej lepkości są dobre dla niskich temperatur (stąd "W"), ponieważ olej jest rzadszy. olej przepływa łatwiej i szybko przemieszcza się. Po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę do górnej części silnika, gdzie spływa z powrotem w dół. Ponieważ olej jest niezbędny do smarowania Twojego silnika, musi przemieszczać się szybko i niskie lepkości pozwalają mu na to.

Opublikowano

to wychodzi na to że mam wymienić i to jak najszybciej olej na 10 w40 a nawet na 5 w 40 chociaż co do tego drugiego mam pewne obawy bo nie jestem na 100% pewien czy ten przebieg jest rzeczywisty.Mówicie że zrobić płukankę jaki środek użyć?? Olej Mobil czy Motul?? Ewentualnie może nie robić plukanki żeby jak bedzie jakiś syf niczego nie zapchał....

Opublikowano

kolego miałem podobny problem... zastanawiałem sie strasznie długo co zrobić... ale zmieniłem olej na 10W/40 jak dotąd nie mam problemów zrobiłem 13 tys (po 10 wymieniłem 2 raz) a licznikowo przejechane mam 250tys

Opublikowano

a co z płukanką silnika robić (jezeli tak to czym??) czy lepiej nie ryzykować, tylko zalać olej 3 tys zalać znów 3 tys a później już normalnie co 10 tys...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...