Tomek_77 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Byłem dzisiaj w ASO w sprawie wymiany żarników, cena ori żarnika 900zł/szt, jak zapytałem o producenta, gość nie wiedział co powiedzieć, jak spytałem czy mają żarniki firmy Osram, okazało się że tak i cena za nie to 300zł/szt, chyba że wezmę bez pudełka, z pojemnika zbiorczego to 260zł ??? Cena za wymianę 2 żarników 130zł i tu ciekawostka, pan z działu serwis poinformował mnie że po wymianie żarników na nowe, jest bardzo duże prawdopodobieństwo że padną przetwornice (czasem od razu, czasem po kilku dniach). Twierdził że często się im to zdarza, 2 przetwornice to koszt około 3100zł. więc woli zawczasu poinformować, sugerował wręcz żeby od razu wymienić razem z żarnikami. ??? Czy jest to reguła że po wymianie żarników palą się przetwornice, na forum jest kilka postów z tym problemem. Czy można jakoś zapobiec temu, lub chociaż zminimalizować ryzyko? Czy ktoś przerabiał ten problem głębiej?
Cuber Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Czy jest to reguła że po wymianie żarników palą się przetwornice Pierwsze słyszę taka teorię :gwizdanie: co to za ASO i co za doradca Wyminiłem juz kilka razy żarniki i jeszcze nie miałem przypadku aby mi sie przetwornica spaliła gdzie winą był żarnik
Arielito Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 w B6 to reflektory valeo i żarówki D1S , tak ?? jeśli masz taki zestaw to niestety przerabiałem po wymianie żarników (PHILIPS) po tygodniu padła jedna przetwornica a po następnych 5dniach druga , kilka dni przyszło mi jeździć na przeciwmgielnych rozmawiałem z wieloma osobami na ten temat (znajomi mechanicy , kumple z samochodówki pracujący po różnych serwisach i elektronicy ) , bo zakup dwóch żarników i dwóch przetwornic trochę zabolał , chciałem wiedzieć czy to ja mam jakiegoś szczególnego pecha czy to norma i wyszło że przy D2S gdzie zapłonnik jest w przetwornicy takie rzeczy praktycznie się nie zdarzają , nawet przy wymianie żarników (żarówek) na chińskie , przy D1S (Philips lub Osram) usterka przetwornicy następowała powiedzmy w 6 na 10 przypadków (więcej niż połowa) [br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 23:56_________________________________________________aha , jak ktoś będzie miał problem z przetwornicami do reflektorów valeo to informuję że na luzaku można zastosować 4pinowa przetwornicę w miejsce 12pinowej (4pinowe są tańsze) ostatnia cena 299zł
Tomek_77 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Pierwsze słyszę taka teorię :gwizdanie: co to za ASO i co za doradca Wymieniłem juz kilka razy żarniki i jeszcze nie miałem przypadku aby mi sie przetwornica spaliła gdzie winą był żarnik ASO Opole, "doradca" powiedział że po założeniu nowego żarnika, przetwornica, może już nie dać rady go "napędzić" (po prostu zużycie - wiek, uszkodzenia mechaniczne - wstrząsy, i nagle musi dać z siebie 100% wydajności) tak to tłumaczył
domjenick Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 czyli wychodzi na to,ze jak wymienia sie palniki-to i przetwornice trzeba tez HIDy taniej wyjdą...
Tomek_77 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 w B6 to reflektory valeo i żarówki D1S , tak ?? właśnie mam taki zestaw na luzaku można zastosować 4pinowa przetwornicę w miejsce 12pinowej (4pinowe są tańsze) ostatnia cena 299zł Czyli po ewentualnej wymianie przetwornic na nowe, problem znika do następnej wymiany żarników? Ile takie żarniki wytrzymują czasu (przy przebiegu 20tyś/ na rok) tak mniej więcej???
k0za Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Jak dobrze że w b5 jest D2S. Zmieniałem kilka miesięcy temu żarniki i na szczęście nic się nie stało z przetwornicami.
Cuber Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 czyli wychodzi na to,ze jak wymienia sie palniki-to i przetwornice trzeba tez no nie koniecznie , nie tylko Ja wymieniam i nie tylko mi nie padają przetwornice
domjenick Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie tylko Ja wymieniam i nie tylko mi nie padają przetwornice ...jest to jakieś pocieszenie
Tomek_77 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 no nie koniecznie , nie tylko Ja wymieniam i nie tylko mi nie padają przetwornice Widzę że kolega ma szczęśliwą ręke, może jak będę w Krakowię to się zgloszę
Cuber Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 dużo napewno zależy od tego jak długo "pracują" przetwornice , wiadome nic nie jest wieczne
domjenick Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 dużo napewno zależy od tego jak długo "pracują" przetwornice , wiadome nic nie jest wieczne są jakies normy dot. żywotności przetwornic i palników? jesli tak wtedy byloby wiadomo,czy wymieniać obie przetwornice razem z palnikami...
Lukas Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 u mnie po 3 wymianie żarnika jedną przetwornicę trafiło także nic nie jest wieczne, ale powiedzenie, że przy wymianie żarówki D1S padnie przetwornica jest trochę przesadzne
Arielito Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 żywotność przetwornic określona przez producenta to 2000godzin pracy , jasne że ich padanie przy wymianie żarnika to nie reguła bo żaden z producentów nie mówi ile powyżej tych 2000godz będą jeszcze pracować , przy D1S "nadwyrężoną" przetwornicę "dobija" nowy zapłonnik jeśli ta jest już z dużym przebiegiem , kupując używane auto nie wiemy ile auto jeździło po niemieckich drogach z włączonymi a raczej wyłączonymi światłami , 2000godzin w niemcowie a u nas to zupełnie co innego , każdy wie że tam nie ma obowiązku jazdy na światłach cały rok czyli wychodzi na to,ze jak wymienia sie palniki-to i przetwornice trzeba tez HIDy taniej wyjdą... HID'ów do wersji D1S jeszcze nie widziałem , drodzy forumowicze , żarników ( żarówek ) ksenonowych jest ze 4 rodzaje , producenci układów ksenon ( valeo , hella , bosch , marelli ) stosują różne rozwiązania , każdy swoje , każde z nich ma jakieś zalety i wady , ja piszę tylko o układzie valeo z D1S bo ten temat zgłębiłem Czyli po ewentualnej wymianie przetwornic na nowe, problem znika do następnej wymiany żarników? Ile takie żarniki wytrzymują czasu (przy przebiegu 20tyś/ na rok) tak mniej więcej??? 2000godz - w moim przypadku kiedy założyłem nowe żarniki i przetwornice 2000godz to czas którego nie wykorzystam , tzn.nie będę już wymieniał tych elementów bo prędzej zmienie auto
Tomek_77 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 2000godz - w moim przypadku kiedy założyłem nowe żarniki i przetwornice 2000godz to czas którego nie wykorzystam , tzn.nie będę już wymieniał tych elementów bo prędzej zmienie auto To już wiem czemu Niemiec sprzedawał auto , spoko nie damy się zwariować wymieniamy i mamy 2000h spokoju jak dla mnie to jakieś 3-4 lata, a tak długo to w sumie jeszcze auta nie miałem
maciej1954 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Niestety przerabiałem ostatnio, wymiana D1S nowe i po 3 dniach jedna przetwornica a po kolejnych 2 następna masakra ,miał rację facet z ASO mi też powiedział że jest zasada że padają przetwornice,a głowny powód zawilgocenie układu - elektroniki i dobrze jest zabezpieczyć przetwornicę w miejscu uszczelki smarem wodoodpornym szczególnie zima opary soli . Pozdrawiam
Lukas Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Spalona przetwornica została naprawiona koszt 100zł diagnoza problem na wyjsciu czyli zła żarówka i faktycznie tak było nowa żarówka niestety chinska 6000tys stopni i po 1tys km zaczęła czasami przerywać co wykończyło przetwornicę. Pogadałem troche z gościem z HID-serwisu i mówi że do tych chińskich nic nie ma, ale to nie jest to co orginał i lubia padać przy nich przetwornice dodatkowo mają słabsze swiatło. Ostatnio zostały wprowadzone żarówki z mniejszą ilościa rtęci mają być eko i z temp 4100 przez co nasze stare przetwornice bedą jeszcze częściej umierać.
czaki22 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 ja zmieniłem d1s na philips 4300 nowe i działaja juz 3 miesiace ale swiatło jakie daja jest delikatnie mowiac smieszne zólte i tye ledwo mozna odroznic od zwyklej zarówki, teraz kupiłem 6000 i zoabczymy czy dadza rade
Filutek Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Dołączę się to samo przerabiałem, nie miałem prawego światła wiec kupiłem nowe żarniki wsadziłem i co prawe nadal nie świeci a lewe przestało na drugi dzień dziś wsadziłem nowe przetwornice i jest ok na razie . Teraz tylko czekać kiedy znów coś siadzie.
Tomek_77 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 Migające żarniki wymieniłem na próbę na używane z ASO(od znajomego), żeby stwierdzić czy to żarnik czy przetwornica powoduje miganie, przez jakiś czas te używki świeciły dobrze, aż tez zaczęła jedna migać od czasu do czasu, potem jedna momentalnie zrobiła się ciemno fioletowa(chyba gdzieś się rozszczelniła i gaz się ulotnił) wymieniłem obydwie na nowe OSRAM i wszystko ok. nic nie mruga, świecą zdecydowanie mocniej niż wszystkie poprzednie, na razie na biało-żółty kolor, ale mają się dopalić. Allegro 119zł/szt. Tak więc jak na razie wymiana przetwornic mnie ominęła. Pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się