killer11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam wszystkich Jestem nowym użytkownikiem forum i proszę o wyrozumiałość, dopiero się uczę Mam pytanie odnośnie diagnostyki a dokładniej o korektę licznika w moim audi a4 1.9 TDI z 98r Kupiłem kabel OBD II taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/item874381343_interfejs_vag_k_can.html Próbowałem się połączyć z autem ale raz się połączyło a raz nie, czym to może być spowodowane? Kolejne pytanie, nie wiem co przestawiłem ale przy włączeniu zapłonu słychać piknięcie, a z kolei jeśli są zapalone światła i otworzy się drzwi to nie ostrzega żaden dźwięk (a wcześniej tak było). Nie zrobiłem w sumie nic konkretnego i nie wiem dlaczego tak się stało, jak to wrócić z powrotem? I ostatnie pytanie, próbowałem zrobić korektę licznika ale nie mogę się połapać. Czytałem o tym na forum ale coś muszę robić nie tak, bardzo proszę o małą pomoc jak się do tego zabrać. I czy w vw T5 z linią CAN również będe mógł modyfikować przebieg licznika? Różni się to jakoś w wykonaniu od tego w audi? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
ROBERT Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Tym kablem w życiu nie cofniesz licznika
Nosfer Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Tym kablem w życiu nie cofniesz licznika Napisz koledze od razu dlaczego. Przynajmniej czegoś się dowie z twojego posta _________________________________________________ Kablem, który wkliłeś możesz przeprowadzić sobie ogólną diagnostyke pojazdu + kilka dodatkowych funkcji. Właściwie możesz poskojnie kupić kabel o połowę tańszy i będzie miał te same właściwości. Sprawdzonym użytkownikiem na allegro jest "Viaken" - od niego możesz śmiało brać. Próbowałem się połączyć z autem ale raz się połączyło a raz nie, czym to może być spowodowane? Cięzko powiedzieć. Może coś z kablem, może coś się rozłącza, w sumie jak poszukasz to znajdziesz kilka tropów, tematy były już poruszane na forum.
killer11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 A jaki kabel musze kupić żeby zrobić korekte licznika? Nie chodzi mi o cofnięcie a popchnięcie do przodu
killer11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 Na allegro znalazłem tylko jeden taki kabel (http://allegro.pl/item883287327_vagtacho_usb_2_2_interface_do_licznikow.html) ale nim nie rusze licznika w vw T5 z 2007 roku. Gdzie mogę w miarę tanio kupić taki kabel? To dlaczego w aukcji tego kabla który kupiłem było napisane że jest możliwość ruszenia licznika i sprzedawca też mnie zapewniał że przy odrobinie wiedzy i doświadczenia mogę zrobić korekte licznika? Tylko taka ściema?
ROBERT Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Do diagnostyki twojego wystarczy taki kabelek http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 ja taki mam i wszystko śmiga i o połowę tańszy od Twojego. Do korekcji liczników potrzebujesz tak jak kolega wcześniej napisał np. VAG tacho
Gość majki-m Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 A jaki kabel musze kupić żeby zrobić korekte licznika? Nie chodzi mi o cofnięcie a popchnięcie do przodu Do jednorazowego pchnięcia/cofnięcia licznika nie warto kupowac kabla. Taka usługa u fachowca kosztuje ok 50-70 zł, a nie mając wiedzy i doświadczenia szybko można licznik uwalic
killer11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zależy mi na tym żeby samemu umieć ponieważ potrzebuje przynajmniej raz na tydzień ruszać licznikiem A ile może kosztować VAG tacho żeby w tym vw T5 też coś zdziałać?
Nosfer Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zależy mi na tym żeby samemu umieć ponieważ potrzebuje przynajmniej raz na tydzień ruszać licznikiem A ile może kosztować VAG tacho żeby w tym vw T5 też coś zdziałać? ?? Raz na tydzien będziesz dodawał kilometrów ? Służbowy masz i rozliczają Cię przejechanej trasy ?
szogun0 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Zależy mi na tym żeby samemu umieć ponieważ potrzebuje przynajmniej raz na tydzień ruszać licznikiem A ile może kosztować VAG tacho żeby w tym vw T5 też coś zdziałać? Baw się, baw, a jak spierdolisz coś w tym T5, to ci wypłaty braknie na naprawę. Tacho nie ruszy T5.
killer11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 W takim razie nie ma sie co bawić w tej T5 skoro tak mówicie. A w mojej audi tym kablem rusze jakoś licznik? Pytałem w serwisie tego sklepu viaken i gościu stwierdził że kablem za 400zł który kupię u nich mogę modyfikować licznik w moim audi i w tej T5. W końcu nie wiem co robić, skoro mówicie że kablem się nie da to co za pierdoły mi opowiadał gościu w serwisie?? A takim sprzętem z wyższej półki który służy głównie do naprawy i korekty liczników zdziałałbym coś w T5? http://moto.allegro.pl/item869686072_diga_tacho_universal_2008_korekcja_licznikow_pl.html
spanky Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 motyw jest taki że w Twojej audi kablem za 400zł ruszysz licznik i przebieg w sterowniku silnika jesli Twój jest na EDC15 a podejrzewam że jest. T5 podejrzewam że na EDC15 nie jest (EDC16?) kolega w opisie ma rocznik 1998 ... czyli tam siedzi stare msa15 .... [nie bedzie zabaw ze zmiana przebiegu w sterowniku] a w T5 jak najbardziej jest edc16 i tam juz zabawa kabelkami za 200 zł to jak skok w przepasc bez spadochronu ...
vauxhall95 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Koledzy przeciez vagcomem on do przodu bez problemu zmieni przebieg.Sam tak robilem.Takim najtanszym kabelkiem.Trzeba wejsc w zegary.Lecz cofnac da sie tylko o 100km ani wiecej
killer11 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 Ale w audi czy w tej T5 też? To teraz to ja już nie wiem co robić, boje sie troche żeby czegoś nie uwalić przy metodzie prób i błędów...
spanky Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 motyw jest taki że w Twojej audi kablem za 400zł ruszysz licznik i przebieg w sterowniku silnika jesli Twój jest na EDC15 a podejrzewam że jest. T5 podejrzewam że na EDC15 nie jest (EDC16?) kolega w opisie ma rocznik 1998 ... czyli tam siedzi stare msa15 .... [nie bedzie zabaw ze zmiana przebiegu w sterowniku] a w T5 jak najbardziej jest edc16 i tam juz zabawa kabelkami za 200 zł to jak skok w przepasc bez spadochronu ... ok, a jeszcze pytanie w Twoim roczniku 2000 jest już EDC15 czy też MSA15 i kolejne pytanie: czy jest gdzieś jakaś www co by można było poczytać na jakich sterownikach są poszczególne silniki w a4 z różnych roczników starych i nowszych? EDC15 ... nie wiem ...
killer11 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2010 Gdzie sprawdzić jaki mam EDC? Jeśli w mojej audi miałbym EDC15 to mogę ruszyć licznik o max 100km jak pisał wyżej vauxhall95? Co polecilibyście w miarę taniego żeby dało się w tej T5 ruszyć licznik? Na allegro znalazłem najtańszy sprzęt za 1999zł w polskiej wersji który z tego co wyczytałem potrafi sobie z T5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się