Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

3D jest bardzo dobrą oponką nie zapomnij tylko, że jest dostępny nowszy model 4D dużej różnicy w cenie nie ma

:) tak wiem, że jest 4d ale nie miałam okazji podpytać jeszcze o tę oponę - wiesz może czy są jakieś znaczące różnice (bo o ile się orientuję zmianie uległy lamelki) ... ?

Nie wiem co jeszcze zmienili, ale domyślam się, że to musi być lepsza opona od 3D

No własnie - i tu pojawia się pytanie czy 4D napewno są lepsze ... :przebiegly: biorąc pod uwagę letniego SPORT MAXX'a a nową SPORT MAXX TT wybrałabym zdecydowanie tę pierwszą ... hmmm pomyśleć muszę :)

nieminiej bardzo dziekuje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w tej cenie dostaniesz dunlopy wintersporty 3d nie chce Cie przekonywac na sile ale ja bym dunlopy bral

juz mam zimowe i letnie dunlopy i jestem max zadowloony audi dawalo dawniej conti na fabryke a teraz idzie dunlop i bridgestone

Witaj Brysio ;)

własnie dotarłam do posta, w którym piszesz o DUNLOP'ach wintersport 3d, a ponieważ planuję zakup zimówek ( i jak TY ja również uważam że DUNLOP daje radę, mam letnie SPORT MAXX ) - ma pytanko z tego co czytam jeździłeś juz na nich sezon, czy możesz powiedzieć coś więcej , jak sprawują się zwłaszcza na kopnym sniegu ? ... Poza tym jak z jazdą po autostradach - można im zaufać ? hehe mam na mysli oponki a nie drogowców :evil:, a i jeszcze jedno - czy lepszym wyjściem będzie zakup 215/55/R16 czy też może 205/55/R16

p.s. jak dotąd nie znalazłam lepszym oponek niż DUNLOP - ale to tylko moje subiektywne odczucie

witaj na dunlopach smigam 2ga zime i powiem jedno jestem zachwycony tymi oponami na KAZDYM sniegu daja rade bez problemu bloto chlapa czy lod maja dobra przyczepnosc i sa w miare ciche na autostradzie napewno cichsze od conti ale ze maja taka zakladkowa stukture lameli nie mozna oczekiwac ze beda jak opony letnie bo tak sie nie da

4d podobno maja byc paliwooszczedne co za tym idzie moga miec inna mieszanke twardsza a co moze oznaczac ze zmniejszajac opory toczenia traci opona na przyczepnosci

NIE WSZYTKO CO NOWE TO DOBRE !!!

tak samo jest z maxx tt mam je mniej sie scieraja ale sa ciut glosniejsze od sport maxx dlatego nastepne kupie sport maxx

obie opony letnie maja wysmienita przyczepnosc auto trzyma sie jak przyklejone w zakretach i dobre sa na aquaplaning ale wiadomo jak ktos sie wladuje jak ja na polskiej a4 pod krakowem w pas caly wody to asr i esp sie malo nie spalily :)) takie mamy drogi niby nowo wybudowane ze woda po deszczu na nich stoi

a dlaczego 215 a nie 205 - z jednej strony 205 przy slabyszm silniku styka ale audi zaleca do mojego modelu 215 znaczysie takie mam wbite w dowodzie na zime i musze takie miec zeby sie nie narazac panom w mundurze

to zalezy jaki masz silnik jesli 1,8 benzyne on mniej wazy dlatego mozesz spokonie brac 205 chyba ze felga na to nie pozwoli ale mysle ze to zaden problem i powinno pasowac jak nalezy

kolega ma vredesteiny letnie z takim paskowym profilem oponki super ale jak desz jest ma cale boki schlapane bo dobrze odprowadzaja wode za auto :)) ale sa bardzo dobrymi oponami bynajmnej on sie nie skarzyl a smiga tez po 250kmh wiec mysle ze sa ok :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma vredesteiny letnie z takim paskowym profilem oponki super ale jak desz jest ma cale boki schlapane bo dobrze odprowadzaja wode za auto :)) ale sa bardzo dobrymi oponami bynajmnej on sie nie skarzyl a smiga tez po 250kmh wiec mysle ze sa ok :))

vredestein.jpg

takie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał ktoś jeszcze do czynienia z Conti zimowymi?

tak ale w rozmiarze 195/65/15 conti ts810 -nigdy nie jeździłem w tak komfortowych warunkach zimą jak wtedy na tych gumach ,kupowałem komplet nówek i dzisiaj nie zawahałbym się ich użyć ponownie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt ,jeżdżę dużo po górach(zamiłowanie do "dechy" :wink4:) ,w różnych warunkach ,Ci co mnie znają wiedzą ,że od samochodu wymagam i mu nie odpuszczam ,więc oponki też przechodzą trudne testy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz quattro wiec tez inna gadka inaczej sie opona zachowuje w quattro jak kazde kolo sie skrobie a inaczej na fwd gdzie przystawia masa samochodu a tyl nie pomaga po moich doswiadczeniach conti sobie nie radzi na mokrym swiezym sniegu inne sobie radza

jak bym mial q podejrzewam ze na lysych by sie normalnie jezdzilo bo jednak co 4 lapy to nie 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał ktoś jeszcze do czynienia z Conti zimowymi?

tak ale w rozmiarze 195/65/15 conti ts810 -nigdy nie jeździłem w tak komfortowych warunkach zimą jak wtedy na tych gumach ,kupowałem komplet nówek i dzisiaj nie zawahałbym się ich użyć ponownie :wink4:

Też mamy od 2 sezonów w jednym aucie w firmie założone w tym rozmiarze Conti ts 810 i nikt nie narzekał póki co, letnie premium contact2 mam też w B5 i rewelacyjne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co polecicie w rozmiarze 205/50/17 ?

Przeważnie jeżdżę w mieście ale przez sezon na dechę też z 10 razy trzeba w góry wyskoczyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Conti, to u taty w aucie są letnie Continentale SportContact 3 czy coś w tym stylu i na mokrej nawierzchni ten samochód w ogóle się nie trzyma drogi :thumbdown: Wchodzę w zakręt- przód idzie prosto, zjeżdżam z ronda, koła buksują, jadę po mokrej dwupasmówce- auto tańczy po dwóch pasach bo nie wyrabiają z odprowadzeniem wody. Strach w deszczu na tym jeździć ;) Tato mówi, że większego badziewia nigdy na kołach nie miał ;)

A jakie zimówki polecacie bardziej? Vredestein Snowtrac 3, Fulda Kristall Control czy może Nokiany WR D3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Dayton DW510 i nawet dawały radę w śniegach, na wodzie i asfalcie ale słabawo na błocie. Dębica Frigo2 to opona na mocne zimy, dobrze radzi sobie w duże śniegi i błota ale na mokrym asfalcie ślizga się trochę. Teraz na quattro sam nie wiem co kupić ale chyba kupię Nokian WR G2 205/55/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Conti, to u taty w aucie są letnie Continentale SportContact 3 czy coś w tym stylu i na mokrej nawierzchni ten samochód w ogóle się nie trzyma drogi :thumbdown: Wchodzę w zakręt- przód idzie prosto, zjeżdżam z ronda, koła buksują, jadę po mokrej dwupasmówce- auto tańczy po dwóch pasach bo nie wyrabiają z odprowadzeniem wody. Strach w deszczu na tym jeździć ;) Tato mówi, że większego badziewia nigdy na kołach nie miał ;)

A jakie zimówki polecacie bardziej? Vredestein Snowtrac 3, Fulda Kristall Control czy może Nokiany WR D3?

wierz mi znam to doskonale mialem ten sam problem i niedosc ze gowno mialy a nie przyczepnosc to sie jeszcze wysraly jak widac 3 strony wczesniej na zdjeciach -- ale scieralnosc mala strasznie na 1 komplecie conti (ok. 80k km) zjedziesz 2 komplety dunlopa(40-50k km) -- z tym ze ja wole zyc a nie sie rozwalic jak by to mialo pod krakowem miejsce wpadlem w jeziorko na autostradzie i nagle choinka na liczniku autem bujalo myslalem ze juz po bandzie pojde ale na szczescie sie wyratowal bez problemow a mialem jakies 130 max 140kmh co by bylo jak bym mial 180kmh auto do klepania :wallbash: !!!! co prawada guma szeroka 235/45/r17 wiec i aquaplaning inny niz na 195 czy 205

zmowie conti tylko na czarna autostrade byly dobre w 215/55/r16 bo w miare ciche i malo sie scieraly

ale cos sie malo sciera tp ,a slaba przyczepnosc bo mieszanka twardsza cudow nie ma!!! cos za cos!!!

ale do gorki na mokrym sniegu na nich nie wyjechalem a gorka wzniesieni moze z 1stopien i mialem jeszcze rozped od dolu po prostej nie poszedl do gory trzeba bylo podsypac zwirkiem to wtedy nagle przyczepnosc super

kiedys jechalem w niemczech wtedy rok temu albo 2 co takie sniegi byly i mrozy za mna jechal brat swoim kupinym autem i mial jakies pirelli opony zimowe jechalismy na zmiane raz on z przodu raz ja to niestety on mi mowil ze mi dupsko latalo po drodze bo widac bylo jak auto tanczy przy najmniejszym ruchu kierwonica a bylo lodowisko jechalismy 40 - 50kmh bo sie nie dalo szybciej !

a oto profil conti ts810 czym ona ma sie na sniegu ratowac jak ma tylko rowki wzdluzne (w przekupionych testach niemieckiego adac w pierszej 5ce ja sie pytam jak no jak!!!! oklamuja ludzi skur.... :thumbdown:)

conti225.jpg

dla porownania dunlop winter sport 3d widac lamele w kostke zachodzace sa siebie ta opona daje rady na kazdym sniegu bo sie nimi w snieg wcina i na zasadzie klina blokuje

dunlop3d.jpg

pirelli sotto zero pol na pol widac ze ma sie czym wciac pol opony bynajmniej

pirellisotto0.jpg

i vredestein snowtrack, snowtrack3 i wintrack tez widac ze ma sie czym w sniegu grzebac bo powstaje zasada "KLINA" w oponie i moze sie wkrecac w snieg

vredersteinsnowtrack.jpg

vredersteinwintrack.jpg

vredersteinsnowtrack3.jpg

goodyear ug7+ jak widac tez powinna dawac rady na sniegu

goodyear_ug7.jpg

michelin alpin 3

michelinalpin3.jpg

nokian wr g2

nokianwrg.jpg

semperit ponoc dobrze w testach wypadl (choc dla mnie po profilu wygladaja kiepsko na snieg)

semperit_speed_grip.jpg

nawet dla laika ktory sie na oponach nie zna a troche fizyki w szkole opanowal to widac golym okiem ze profile tylko wzdluzne jak ma conti ts810 NIE MOGA! sobie radzic na sniegu bo i czym opona nie ma mozliwosci klinowac pod soba sniegu a tym samym sie slizga

profile tylko poprzeczne sa super na snieg ale slabo odprowadzaja wode wiec na blotnistej mokrej nawierzchni nie sa optymalne musi byc kompromis obu profili aby opona byla optymalna w kazdych warunkach

pirelli jak widac bardzo podobne do nokiana wiec obie opony sie powinny podobnie zachowywac i tak podobno jest w testach

oczywiscie mieszanka opony ma duze znaczenie nawet super profil ze slaba mieszanka powoduje ze opona bedzie sliska na lodzie ale profil pozwoli jej bez problemu przemieszczac sie po sniegu tylko hamowanie i naprezenia boczne slabo przenosi jak to ma niestety miejsce w wiekszosci opon no name made in china

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Dayton DW510 i nawet dawały radę w śniegach, na wodzie i asfalcie ale słabawo na błocie. to opona na mocne zimy, dobrze radzi sobie w duże śniegi i błota ale na mokrym asfalcie ślizga się trochę. Teraz na quattro sam nie wiem co kupić ale chyba kupię Nokian WR G2 205/55/16.

Kiedyś miałem Dayton DW510 i nawet dawały radę w śniegach, na wodzie i asfalcie ale słabawo na błocie. Dębica Frigo2 to opona na mocne zimy, dobrze radzi sobie w duże śniegi i błota ale na mokrym asfalcie ślizga się trochę. Teraz na quattro sam nie wiem co kupić ale chyba kupię Nokian WR G2 205/55/16.

Potwierdzam miałem kiedyś Dębica Frigo2 i ta opona mnie mile zaskoczyła, duży śnieg, błoto pośniegowe rewelacja gorzej na lodzie i mokrej nawierzchni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej A4ce mamy Nokiany WR G2 195/65/15, testowane jeden sezon z wynikiem bardzo dobrym. Chwalimy je sobie. Ogólnie Nokiany mają bardzo dobre opinie wśród kierowców. Mój kolega we wszystkich swoich autach ma Nokiany założone.

Teraz do swojego kupiłem Vredestein Snowtrac 3 po przeczytaniu bardzo pozytywnych opinii o nich. Zobaczymy jak się spiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goodyear, dunlop, pirelli - te jak widac sa dobre w kazdych warunkach

michelin - nie za specjalna z profilu i droga ale nie ponoc nie jest zla

vredestein, nokian -- te tez z profilu nie sa zle a ceny sa lepsze

wybierz sobie jedna z tych i napewno bedziesz zadowlony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...