mocarz Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Prosze o pomoc, auto stoi w Szwecji u mechanika a ten sie zagubil, opuscil rece i stwierdzil ze nie ma pojecia co moze byc powodem. Moze ktos mial podobny problem, bede wdzieczny za pomoc. Opisze jak do tego doszlo. Wrocilem z Polski wlasnie, wstawilem auto do garazu <nie jest ocieplony> w nocy temperatura mogla przekroczyc -30. Rano chcialem wyruszyc do pracy, auto nie ruszylo i dosc szybko wyladowalem akumulator. Auto zostalo na zewnatrz, stwierdzilem ze odpale je wieczorem na klemy. Niestety samochod nie wystartowal a przy okazji zaswiecila mi sie kontrolka na komputerze - cylinderek z kropelka.Spanikowalem przestalem auto pilowac i pojechalem po akumulator. Olej mialem wymieniony 9000 km 0w 40. Sprawdzilem stan - okazalo sie ze jest minimum. Powiedziano mi ze jesli uzywalem wczesniej 5 w 40 to mechanik wlewajacy mi 0 w 40 popelnil blad. Dolalem 1 litr 5 w 40 jednak nadal zapalala sie kontrolka. Wstawilem auto do garazu, na betonie polozylem tektury, wstawilem pod silnik wiatrak dmuchajacy cieplym powietrzem, opatulilem niunie pianka i zostawilem tak na 24 godziny. Kolejna proba zawiodla mnie, kontrolka zapalala sie za kazdym razem po okolo 5 sekundach pracy silnika. Mechanik z Polski poradzil zebym auta nie odpalal wiecej i zaciagnal je do mechanika i tak tez uczynilem. Auto nie trafilo do serwisu ale ten warsztat uznam za wyposazony dobrze, naprawiaja nawet jakies samochody rajdowe. Moje slonko trafilo do lotewskiego mechanika poruszajacego sie na codzien a6 z 2008. Mysle sobie cale szczescie. Pierwsze co uczyniono to wymieniono olej. Ogolnie mechanik przekazal mi ze sprawdzil wszystko na co pozwalaja mu warunki. Sprawdzal turbo, czujnik, pokazywal jakies mierniki co mierzenia cisnienia, pokazywal co bylo sprawdzane a ze jestem noobem niestety wszystkiego napisac nie moge ogolnie na koniec stwierdzil ze to wszystko to gowno bo wszystko co sprawdzil dzialalo swietnie. Silnik chodzi plynnie. PS dodam ze auto bylo czipowane jesli ma to jakies znaczenie. Wiem ze troche sie rozpisalem, ale mam nadzieje ze ktos z czyms takim sie spotkal i bedzie mogl pomoc bo teraz auto bedzie musialo trafic do serwisu a tam to bedzie masakra. Ostatnio za pasek od napinacza i cos tam jeszcze nieistotnego zaplacilem 4000 kr i jeszcze zeby wszystko wtedy naprawili [mod]Używaj prefixów oraz pisz w dobrym dziale[/mod][br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 19:51_________________________________________________nie piszecie nie dzwonicie
busian26 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 sprawdz czy wszystkie wtyczki sa na miejscu, czy wszystko dopiete, raz miałem taki problem jak Ty,okazało sie, ze wypieły sie wtyczka czujnika smarowania turbiny, raz stykało, a raz nie.
mocarz Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 wszystkie wtyczki były sprawdzone, zakładam że u Ciebie raz sie kontrolka zapalała a innym razem nie - u mnie się włącza za każdym razem
bolo73 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Jeżeli ciśnienie oleju jest prawidłowe a zakładam, że tak, bo było sprawdzane (było?), zrób prosty test: odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia oleju i zewrzyj do masy. Uruchom silnik, jeżeli będzie OK i kontrolka ciśnienia oleju nie zaświeci się, wymień czujnik. Jeżeli zaświeci, do sprawdzenia instalacja elektr. (przerwa). Jeżeli instalacja OK, mogą być uszkodzone zegary (bardzo mało prawdopodobne, ale możliwe). Jaki masz silnik?
piotrcar Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 najlepiej oddaj samochod do aso na tzw felsökning kosztuje to jakies 1000koron i powinni znalezc przyczyne
myklas81 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 wymień olej i bedzie po problemie, to nie wina czujnika tylko olej jest juz zużyty
busian26 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 wymień olej i bedzie po problemie, to nie wina czujnika tylko olej jest juz zużyty racja!!! słuszna uwaga. też kiedys tak miałem w golfie IV gti, wracałem z włoch i w połowie drogi sie zaczeło, co jakis czas kontrolka od cisnienia oleju, na miejscy wymieniłem ilej i po problemie. pozdrawiam :beer1:
GRYFI Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 wymień olej i bedzie po problemie, to nie wina czujnika tylko olej jest juz zużyty racja!!! słuszna uwaga. też kiedys tak miałem w golfie IV gti, wracałem z włoch i w połowie drogi sie zaczeło, co jakis czas kontrolka od cisnienia oleju, na miejscy wymieniłem ilej i po problemie. pozdrawiam :beer1: Panowie nie czytacie do końca - olej w samochodzie został zmieniony jako pierwszy.Ja bym obstawiał uszkodzenie pompy oleju
myklas81 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 tak był wymieniany ale 9 tys kilometrów tem, a ten czujnik sprawdza zuzycie oleju a znam takich co po 3 tys kontrolka im sie zapala, to wszystko zalezy od stylu jazdy
mocarz Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 olej miał 9000 kiedy dopadł mnie dziad mróz, kiedy auto trafiło do mechanika pierwsze co to wymieniono olej czujnik tez był sprawdzony i pompa oleju też Zbyt chyba dziwna sprawa i jednoznacznych rad nie ma - gdyby ktoś napisał "zbij lewe przednie światło to kontrolka zgaśnie - zrobiłbym to a tak lipa. Chyba jednak uczynię tak jak napisał piotrcar - jutro pojadę na felsökning dziękuje za pomoc[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 11:38_________________________________________________stwierdzili ze to zakłamanie komputera, tzn pokazuje że nie ma smarowania a wszystkie części są możliwe - czy tak może być?[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 15:35_________________________________________________p.s zobaczyłem też, że kierunki nie działają kiedy pali się ta kontrolka - to normalne?
Musashi Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 pierwsze co nalezy zrobic. to podlaczyc miernik cisnienia smarowania. uruchomic silnik i sprawdzic cisnienie oleju. jezeli jest ok. wtedy szukac nalezy problemu w elektryce. jezeli cisnienie odbiega od wartosci nominalnej do sprawdzenia zaworki nadcisnieniowe w ukladzie smarowania. pamietaj zeby nie meczyc silnika podczas pomiaru na wysokich obrotach.[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 15:52_________________________________________________BTW jaki to silnik?
mocarz Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 ciśnienie oleju w jak najlepszym porzadku pompa i czujnik też, mechanik powiedział że spokojnie mogę jechać do serwisu 60 km. Miałem lagune tam się dopiero działo z elektryką postanowiłem, że nigdy więcej francuza a tu masz audi słoneczko taki numer mi odwala grrrrrrr silnik taki jak Twój
Musashi Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 silnik taki jak Twój czyli? to taka aluzja abys uzupelnij profil albo przynajmniej prefix w temacie watku jezeli cisnienie oleju jest ok. problemu bym szukal w czujnikach, byly podmieniane czy tylko sprawdzane?
mocarz Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 były podmieniane, faktycznie - uzupełnie opis
Musashi Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 były podmieniane, faktycznie - uzupełnie opis pozostaje drutologia. przyjrzyj sie zlaczkom ECU. byc moze obudowa jest nieszczelna i do zlaczki dostala sie woda.
mocarz Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 woda chyba nie mogła zamarznąć było -30 a w serwisie takie jełopy do tej pory nie znależli przyczyny - masakra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się