Perezip Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 witam, wczoraj z nadmiaru wolnego czasu postanowiłem trochę posiedziec przy aucie. Postanowiłem odkrecic ten wąż cisnieniowy od turbo i to co zobaczylem bylo dla mnie chyba szokiem, otóż w tej rurze prowadzacej chyba do IC ( nie jestem mechanikiem) bylo bardzo duzo oleju, kiedys zakladalem temat dotyczacy tej gumy (miałem pęknietą)co łączy ta rure z turbo i ktos z forum napisał ze nie powinno byc tam oleju poniewaz zatykaja sie łopatki od turbo. Moje pytanie, czy mojej turbince czas sie skonczył? Autko nie bierze mi duzo oleju, w sumie w przeciagu 10 tys wlalem 0,5l, autko jezdziło na full synt. 5w30, ale madry mechanik kazal mi zmienic na 10w40 mobil, ale jednak patrzac po ubytku kupilem Motula x-cessa ktory czeka na wymiane dodaje foto http://img237.imageshack.us/img237/8679/36969654.jpg http://img5.imageshack.us/i/forumte.jpg/ proszę o opinie,dotyczace tej turbinki, czy czeka mnie regeneracja w najblizszym czasie?
Leman Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 turbo zawsze troche puszcza jeżdzij i nie przejmuj się jak wiele nie dolewasz ale..im więcej oleju tym większe luzy na wirniku słabsze uszczelnienie
Perezip Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 turbo zawsze troche puszcza jeżdzij i nie przejmuj się jak wiele nie dolewasz ale..im więcej oleju tym większe luzy na wirniku słabsze uszczelnienie nom racja ze troszke popuszcza, ale jak odczepilem ten wąż to z tej rury az olej sam wyplynal, wg mnie bylo go sporo. Miałem tez taka sytułacje ze jak były te mrozy i miałem neisprawne swiece krecilem go troche itp, pojawila mi sie kontrolka od cisnienia oleju, ponoc normalka, przestawalem krecic odczekalem chwile i za 4 razem palil, raz przed odpaleniem patrze na bagnet a tam nie ma nic oleju, a 3 dni wczesniej sprawdzałem i bylo do polowy tych kresek, gdzie sie podział olej? czy moglo go zassac turbo i stąd tyle oleju tam?
Musashi Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 nie ma co panikowac, dopoki zuzycie oleju nie wzrosnie wyraznie
Perezip Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 hehe no troche przypanikowałem bo czekaja mnei inne wydatki, a jeszcze pytanie czy dobrym pomyslem jest wymyc ten wąż i zobaczyc potem czy nadal bedzie tak olejem "pluł" ? czy zostawic to w swietym spokoju? i czy jak zaleje motulem poprawi sie uzytkowanie turbiny?
Rizo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 ja mam w AHU też już dość duży luz - olejek też lekko zaczyna tamtedy brac ale póki co w miare ok, luz wzdlużny3-4mm... przez co już nie tam moc i śłychąc turbinke mocno. gwiżdze... niedługo trzeba niestety bedzie regenerować a poza tym to audiczka śmiga i jestem bardzo zadowolony. olej przy nastepnej wymianie planuje zmienić. chociaz tu też milion myśli w głowie i więcej teorii. bo teraz jest castrol 10w40 diesel, (poprzednie autko świetnie na nim pracowało tylko żę troche inne niz tdi) a teraz wypada zmienić na mobila albo motula ale czy full syntetyk...:0 no nic mam jeszcze troche czasu na zastanowienie:P zaraz mnie tu zakrzyczą że tylko syntetyk:)
Perezip Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 ja mam w AHU też już dość duży luz - olejek też lekko zaczyna tamtedy brac ale póki co w miare ok, luz wzdlużny3-4mm... przez co już nie tam moc i śłychąc turbinke mocno. gwiżdze... niedługo trzeba niestety bedzie regenerować a poza tym to audiczka śmiga i jestem bardzo zadowolony. olej przy nastepnej wymianie planuje zmienić. chociaz tu też milion myśli w głowie i więcej teorii. bo teraz jest castrol 10w40 diesel, (poprzednie autko świetnie na nim pracowało tylko żę troche inne niz tdi) a teraz wypada zmienić na mobila albo motula ale czy full syntetyk...:0 no nic mam jeszcze troche czasu na zastanowienie:P zaraz mnie tu zakrzyczą że tylko syntetyk:) Kolego u mnie tez juz gwizd słychać przy wiekszych obrotach tak od 1800 jak sie zalacza to slychać jak ciagnie, ja sie zdecydowałem na Motula, zobaczymy jak to bedzie na tym olejku ale jest wiele dobrych opini takze, wole lac wszystko co dobre do mojego motora Puki co jak nie bedzie mi brał oleju jakis sporych ilosci to posmigam jeszcze na tej turbince, jak juz bedzie koszmar to oddam do regeneracji
Rizo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 ja 15 tys czyli od tego jak kupiłem już tak śmigam. gwizdze cały czas. przyzwyczaiłem się. jak sie mocno depnie to bardziej. obserwuje sprawdzaj olej jak idzie i duzo go nie ubywa to jeździć. ja jak sie pogorszy bardziej to rege. wszystko inne mam super. mechanik mi dzisiaj powiedział że jak juz duzo tego oleju tam wali to zawala też czujniki wszystkie itp i też błędnie podaje informacje do kompa o ciśnieniu itp i stad tez moze byc spadek mocy itp... póki co jest w miare ok ale kontroluje sytuacje i za jakis czas juz wiem ze niestety ale regeneracja jest nieunikniona;) póki co autko cieszy malutkim spalaniem:)
Perezip Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 no ja swoim autkiem przejechałem ok 12 tys narazie wiec moge podobnie powiedziec tak jak ty. Za miesiąc czeka mnie wymiana oleju takze zobacze na tym Motulu jak sie smiga. Myśle ze jeszcze kilka tysiecy km pozyje ta turbawka. A ile masz przejechane w a4?
Sztomel Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 poczytajcie koledzy trochę info o odmie wpisując ją sobie w google a dowiecie się skąd się bierze olej w dolocie i nie spisujcie na straty lub na regenerację od razu turbosprężarki bo niepotrzebnie się w koszta wpędzicie.
Rizo Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 no ja swoim autkiem przejechałem ok 12 tys narazie wiec moge podobnie powiedziec tak jak ty. Za miesiąc czeka mnie wymiana oleju takze zobacze na tym Motulu jak sie smiga. Myśle ze jeszcze kilka tysiecy km pozyje ta turbawka. A ile masz przejechane w a4? na zegarze mam teraz ponad 180 tys (po autku wydaje sie realny patrząc na stan itp- zreszta źródło zakupu też było pewne - ale nigdy nic nie wiadomo:) )a z tą odmą to wszystko sie zgadza tylko mocno już gwiżdze turbo z tego luzu no i ciśnienie nie to...dlatego sie tym martwie. ale w wolnej chwili znajomy ma mi zrobić logi wszystkie sprawdzić dokladnie i bede wiedział co i jak. p.s prawda jest bolesna i taka że od kiedy mam tdi to sie dowiedziałem że w mojej okolicy nie ma dobrych fachowców. nie wiem...ten silnik już tyle lat jest a oni dalej do końca nie poznali jak go diagnozować itp:D masakra...
Perezip Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 poczytajcie koledzy trochę info o odmie wpisując ją sobie w google a dowiecie się skąd się bierze olej w dolocie i nie spisujcie na straty lub na regenerację od razu turbosprężarki bo niepotrzebnie się w koszta wpędzicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się