fellini1470 0 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Czesc wszystkim foumowiczam !!!! Jak juz z tematu mojego postu wiedzicie, posiadam samochod marki AUDI , model 1.8T. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu , jezdzi mi sie super. Kiedys tam jednak czytalem gazete czy cos na necie o oleju w moim modelu. Ile go powinno byc.To prawda ze przy turbinie stan oleju musi byc zawsze wysoki,tzn w gornym przedziale skali na bagnecie.O co w tym chodzi,prosze o jakies podpowiedzi.pozdrawiam + fellini. uzupełnij profil Uzupelniem profil.Tyle wystrczy czy cos jeszcze dodac??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugo 411 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 3,8L Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Odgrzeję kotleta bo: wymieniałem dzisiaj olej i filtry. Mechanikowi powiedziałem że wchodzi ok 3,8 - 3,9L (na forum ludzie mówią że 3,8, w instrukcji z B5 3,9, a z instrukcji B5 po lifcie 3,5L, no ale że mam przed liftem to powiedziałem 3,8). Po nalaniu tego 3,8L wyglądało że jest max więc w drogę... Chwilę później po zaparkowaniu stojąc z 20-30min na prostej powierzchni postanowiłem sprawdzić ile jest faktycznie kiedy olej już zszedł w całości na dół. I się przeraziłem bo było na bagnecie z 0,5 - 1cm ponad max Więc szybko z powrotem do niego i zlewaliśmy olej. Zlaliśmy ok 0,7L do poziomu minimalnie poniżej maxa. Wychodzi na to że u mnie wchodzi dużo mniej niż te 3,8L... dlaczego? Sam mechanik się dziwił, bo 3L oleju do silnika 1,8? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokarka606 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Wszystko zależy od filtra jaki założysz. Na ori z aso wchodzi 4L tak samo jak w przypadku Mann'a.Są wyraźnie większe. W innych przypadkach wchodzi średnio 3,5L.Zapewne zakupiłeś filtrona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 sęk w tym że włożyłem Manna heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablosan 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Miałem podobną przygodę na poprzedniej wymianie, kumpel zlał olej, wlał nowy i potem dużo ponad max . To dlatego, że dobry olej (akurat od dwóch wymian "Motul") to nie woda i zostaje przez dłuższy czas tam gdzie powinien. Przy kolejnej wymianie już byłem mądrzejszy wlałem około 3 ltr (u mnie wchodzi 3,5 ltr) i mam cały czas 3/4 bagnetu . Filtr oleju Knecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 nie do końca jestem przekonany że to byłaby przyczyna, no ale co do zalanego oleju by się zgadzało, wcześniej lałem Mobila 1 teraz zalałem Motula Link to comment Share on other sites More sharing options...
devon00 0 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 ja wczesniej u siebie mialem mobila + filtr filtrona teraz olej motul i filtr bosha i wchodzi 3,8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxcudo 0 Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Może ktoś kombinował z bagnetem ? Ja leje ok. 3,5L i jest powyżej polowy Castrol GTX 10W40 Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted October 8, 2011 Share Posted October 8, 2011 Może ktoś kombinował z bagnetem ? też się właśnie z mechaniorem zastanawialiśmy nad taką kwestią. Może się komuś ułamała ta rurka plastikowa i włożyli z innego silnika i bagnet wchodzi niżej niż powinien Może ktoś ma zdjęcie z okolic bagnetu to bym sobie porównał rączkę, kolor, wysokość na jaką wystaje itp. Albo ktoś byłby taki dobry i zrobił zdjęcie tego elementu w silniku AEB Link to comment Share on other sites More sharing options...
devon00 0 Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 zaraz zejde cykne ci foto jak to u Mnie wyglada fotki http://imageshack.us/photo/my-images/51/dsc00461640x480.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/4/dsc00462640x480.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/810/dsc00463640x480.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc00464640x480.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/513/dsc00465640x480.jpg/ mam nadzieje ze cos ci to pomoglo Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 Dzięki devon00 za zdjęcia , porównałem i wygląda identycznie. Przemyślając to wszystko wywnioskowałem że raczej nie może to być wina bagnetu ponieważ starego oleju było (po wlaniu do pojemnika z miarką) ok 2,9L przy poziomie troszkę ponad poziom MIN, a po nalaniu nowego wychodzi że jest go ok. 3,1L przy poziomie troszkę poniżej MAX Teoretycznie po zalaniu tej ilości co teraz mam poziom powinien być bardzo zbliżony do tego przed nalaniem ...a tak nie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mar.S 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Witam i pytam - a czy możliwe jest żeby niektóre egzemplarze miały mniejszą miskę ? Ja do mojego wlałem 2,5 l i na bagnecie jest prawie max :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
sołtys85 2 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 A miska olejowa taka sama? Zobaczcie jeszcze jakie rurki macie bo u mnie w ajl jest inna niż a aeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof29it 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Instrukcja , jak i życie podpowiadają do silnika AEB - 3,5 L wraz z filtrem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buba 7 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Instrukcja , jak i życie podpowiadają do silnika AEB - 3,5 L wraz z filtrem. Dokladnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mar.S 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Też bym chętnie przytaknął, ale w moim przypadku życie pokazało co innego a litr mniej niż mówi instrukcja to chyba dużo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buba 7 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Też bym chętnie przytaknął, ale w moim przypadku życie pokazało co innego a litr mniej niż mówi instrukcja to chyba dużo nie ma opcji żeby mniej było Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 widzę że mój przypadek nie jest odosobniony Mar.S jest to Twoja pierwsza wymiana oleju w tym aucie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mar.S 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 tak ale nie jest to moje pierwsze auto silnik i turbina pracują normalnie, ani ucho, ani komputer nie stwierdzają żadnych nieprawidłowości osobiście wlewałem nowy olej i w czterolitrowym pojemniku zostało 1,5 l ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
c00k 0 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 mi weszło trochę więcej bo ok 3,1L pod maxa ale też to nie jest ilość "w normie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof29it 0 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 3,1 l to już nieźle - zawsze mogło trochę oleju pozostać w kanałach , wężach itd ( jeśli nie był wystarczająco gorący do spuszczenia lub był odsysany).U mnie za każdym razem zostaje 1,5 l ale z bańki 5L. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buba 7 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 3-3,5 tyle mniej wiecej powinno wejsc jak odkrecicie filtr oleju. Nie wiem czy wlewacie do filtra olej przed przykreceniem ale tam tez troche wchodzi. Po zalaniu przejedz sie kawalek i sprawdz ile wtedy masz na bagnecie :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now