bartek723 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jak w temacie orientujecie czy jest to takie samo rozwiązanie jak w Audi??
soolek Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 W Octavii II jest Haldex II gen., czyli dołączany napęd na tylne koła. Nie jeździłem takim cudem, ale widziałem ostatnio zabawy na śniegu i daje radę :>
bartek723 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 a awaryjne to?? koszta ewentualnych napraw itp w używce na co zwrócić uwagę??
Gość majki-m Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Haldex jest też w a3 z opinii uzytkowników jest bardziej awaryjny niż torsen w a4 ee tam
kamilo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 tak z ciekawości, w S3 tez jest haldex ?
Tukan Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zacznijmy od tego ze Torsen jest bezawaryjny Wg mnie heldex nie bedzie sprawial trudnosci [br]Dopisany: Styczeń 19, 2010, 03:12:25 _________________________________________________ tak z ciekawości, w S3 tez jest haldex ? Tak
1991Kamil Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 W Octavii II jest Haldex II gen., czyli dołączany napęd na tylne koła. W Octavii I też jest Haldex
adamq Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 W Passacie B6/3C też jest Haldex II-giej generacji. Wiadomo Torsen lepszy, ale ten Haldex też daje radę. Jeżeli chodzi o różnice z Torsenem, to nie jest to stały napęd na cztery kola, a dołączany. Sterownik Haldex'a współpracuje razem z ABS/ESP oraz sterownikiem silnika, tworząc jeden system. Dodatkowo w Haldexie należy wymieniać olej oraz filtr po 60000km.
sokolnh Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 dopiero haldex IV gen to stały napęd ale haldex II i tak daje rade, miałem w S3 i jezdziło sie nią za***iście
T-żółw Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 w octavii scout na 2009 jest haldex IV generacji ale nie ma info, ze to stały napęd
adrianus Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 nie pamietam dokladnie, ale w ktoryms "auto swiecie" lub w "tvn turbo" robili test prowadzenia sie po sniegu dwoch samochodow, jeden to skoda superb,a drugi to audi a6, skoda z haldex,a audi z quatro torsen, oba auta mialy takie same silniki, a prowadzenie sie audi, trakcja i przyczepnosc byla o niebo lepsza niz z rozwiazaniem ze skody, w kazdej probie staly naped wykazywal sie lepiej. moze ktos sobie przypomni i dorzuci jakies dokladniejsze info
sokolnh Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 w octavii scout na 2009 jest haldex IV generacji ale nie ma info, ze to stały napęd http://www.pressmedia.com.pl/sn/index.php?option=com_content&task=view&id=6140&Itemid=158 W poprzednich wersjach napęd na tylne koła był przekazywany dopiero w momencie poślizgu przednich i natychmiast rozłączany, gdy ten poślizg zanikał. Był to typowy napęd dołączany. Natomiast w najnowszym rozwiązaniu napęd na tylne koła jest przekazywany w sposób ciągły, więc samochód ma stały napęd na obie osie. poza tym zaraz znowu sie zacznie pojedynek haldex vs torsen a juz o tym było wiele razy, jak ktoś chce to poszukac na forum
Guregoru Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Sam ocen, który jest najlepszy. Kultowy filmik
mech15 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Sam ocen, który jest najlepszy. Kultowy filmik dokładnie, klasyka
sokolnh Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 filmy filmami, kazdy może być manipulowany a co z tym ? QUATTRO vs XDRIVE vs 4 MATIC
adrianus Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 jesli macie dosc nerwow i cierpliwosci to wytlumaczcie mi prosto jak chlopi krowie na rowie o co tu chodzi? bylem przekonany ze quatro torsen to naped staly, czyli taki, ze kazde kolo ma stale 25% momentu. tak wiec w takiej sytuacji, gdy tyl lub przod stoi na rolkach auto powinno od razu z tychże rolek zjechac,a nie na nich stac i "mielic w powietrzu"
Kierownik Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zwykła zasada działania mechanizmu różnicowego ... FWD można tak sie "pobawić" podnieś kiedyś lewe przednie kolo i rusz z 3ciego biegu ... to tylko to koło które jest w powietrzu będzie sie obracać Ps: Bardzo duzy artykół o Mechanizmie Różnicowym Torsena napisał mój nauczyciel ze szkoly , kiedys go tu widziałem ale chyba gdzieś go wcieło
adrianus Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 no ok, to to wiem, ze np prawa strona jesli bedzie mniej obciazona to sie bedzie krecic w fwd, np prawe kolo na lodzie, lewe asfalt, jesli nie ma szpery. ale do tej pory myslalem ze quatro w audi cec**je sie tym, ze na kazde kolo idzie po 25% momentu obrotowego i jesli np jedno lub dwa kola sie slizgaja, to pozostale je wyciagna
sokolnh Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 jesli macie dosc nerwow i cierpliwosci to wytlumaczcie mi prosto jak chlopi krowie na rowie o co tu chodzi? bylem przekonany ze quatro torsen to naped staly, czyli taki, ze kazde kolo ma stale 25% momentu. tak wiec w takiej sytuacji, gdy tyl lub przod stoi na rolkach auto powinno od razu z tychże rolek zjechac,a nie na nich stac i "mielic w powietrzu" ja Ci to moge wytłumaczyc ale poczekam na te mądre głowy, które tak zaciekle bronią swojego torsena co oni maja do powiedzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się