MARiOLiNi Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 W B6 mamy IV generację quattro, czyli standardowe rozłożenie momentu 50:50, skrajne 67% na jedną z osi (przednią lub tylnią). Na przedniej i tylnej osi dyferencjały posiadają elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDL (EDS). EDL "rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABSu". Jeśli wyciągnę bezpiecznik z 7’ki (Elektronisches Stabilitatprogramm) to wyłączam ESP, ABS i również EDL, prędkość cały czas pokazuje 0. Jak wygląda podział na osi po wyciągnięciu bezpiecznika? Równo dostaje prawa i lewa strona? Co jeszcze się zmienia przestaje działać po wyciągnięciu tego bezpiecznika?
dansli Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 wg mnie jak wyciagniesz ten bezpiecznik to bedzie działać tak jak w klasycznym dyferencjale czyli w normalnych warunkach ciagna oba koła a przy poślizgu ciagnąć bedzie koło o mniejszym oporze. jezeli tak jak piszesz wszystko jest sterowane elektronicznie bo jesli sa jeszcze jakies mechaniczne rozwiazania to trza by sie przekonać.... :gwizdanie: ....na jaszowcu
MARiOLiNi Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Domysły/przypuszczenia mnie nie interesują, tylko pewne informacje, aby nie zrobić z tematu śmietnika. Dobrze będzie, jeśli każdy następny domysł będzie usuwany.
marek85 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 kolega z forum miał kiedyś zepsuty sterownik ABSu w swoim quattro, mieliśmy auto na dzwigu i zrobilismy mały test. Po kolei podstawialiśmy klocki pod każde koło, po czym kolega wrzucał jakis bieg i puszczał sprzegło, okazało sie że było można podstawić (aż) 3 klocki, tylko pod czwarte koło sie juz nie dało... Byłem bardzo zdziwiony, zawsze myslałem ze przynajmniej dwa koła będą ciagły. Czyli reasumując gdbyś miał pecha w takiej sytuacji, musiał byś wyjechac np z rowu a jedne koło były by w powietrzu to KAPA.
Dev Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Na przedniej i tylnej osi dyferencjały posiadają elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDL (EDS). tutaj akurat Kolego jestes w błedzie, tam nie ma blokad zasada działania systemy EDS wyglada w przypadku audi quattro zgoła inaczej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się