txc Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Witam wszystkich czytających ten post, (jest to mój pierwszy post na tym forum nie licząc powitania więc proszę potraktować mnie ulgowo jeżeli coś narozrabiałem ) Potrzebuje odciąć zasilanie sterownika silnika w moim autku (1,9 TDI AHU 90KM 1999r. po lifcie) Nie wiem czy dobrze zrozumiałem schemat. Czy koniec zaznaczony przeze mnie na czerwono na schemacie poniżej, ma się łączyć z końcem zaznaczonym na czerwono na tym drugim schemacie ??? I czy pin zaznaczony strzałką na zdjęciu poniżej to pin T10/5 zaznaczony na zielono ze schematu powyżej ??? Dodam że jak przekręcę stacyjkę to pojawia się na nim +12 (Z tego co wyczytałem w necie rozłączenie tego przewodu (czarny+czarno-niebieski) nie powoduje zapamiętania błędu w komputerze.) Pomożecie ?[br]Dopisany: 24 Styczeń 2010, 19:41_________________________________________________Już znalazłem odpowiedź: jest 1 mały nieistotny błąd: a poza tym wszystko gra, po odłączeniu czarnego kabelka silnik gaśnie i nie chce dać się uruchomić na desce też nic strasznego nie wyskakuje jeszcze muszę sprawdzić czy po podpięciu autologic-a nie wyskoczą mu jakieś błędy ale to jakoś na dniach jak podłącze to od razu napisze.... :>
leoncjo Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Sprawdź najpierw czy ECU nie wygenerował błędów. potrafi po takich operacjach wyrzucic błąd pamięci sterownika .....
Xris Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 ja zrobiłem przerwę właśnie na tym przewodzie i wszystko bangla jedyna różnica to taka że mam AFN i tam byl tylko czarno-niebieski kabelek dla pewności przetnij go na zapalonym silniku i powinien w ułamku sekundy zgasnąć
txc Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Opublikowano 2 Lutego 2010 Gaśnie od razu po rozłączeniu czarnego kabelka . W moim modelu czarny jest od zasilania sterownika a czarno-niebieski według schematu od przełącznika światła wstecznego. Czekam na kompa żeby sprawdzić jeszcze te błędy, ale chyba nic nie powinno być bo rozłączając ten kabelek to tak jak bym cofnął kluczyk w stacyjce...
Sztomel Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 po odłączeniu czarnego kabelka silnik gaśnie i nie chce dać się uruchomić na desce też nic strasznego nie wyskakuje wszystko fajnie, pięknie ale co z tego, na desce nie wyskakuje nic strasznego a może jednak tak - nie zapala się wtedy wcale kontrolka świec żarowych i to jest informacja dla złodzieja, że jest odcięte zasilanie sterownika, złodziej wtedy otwiera maskę i łączy na "krótko" kawałkiem kabelka + akumulatora z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej i macha Ci na pożegnanie odjeżdżając - jak nie wierzysz sprawdź to sobie sam. Powyższa informacja dotyczy również kolegi Xris by ostudzić Wasze zadowolenie
txc Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 Podłączyłem kompa "OmiScan" i nie znalazło żadnych błędów. Martwi mnie tylko wypowiedź Sztomel-a bo chyba ma racje Zastanawiam się czy nie można by zrobić tak żeby drugim przekaźnikiem rozłączać naprzykład wiązke od czujnika wału tak żeby jednocześnie odcinało dopływ prądu do sterownika BOSCH i czujnik wału, teoretycznie sterownik nie powinien zapamiętywać błędu bo w momencie przerwania wiązki od czujnika nie miał by już zasilania. W uproszczeniu schemat by wyglądał mniej więcej tak: Co Wy na to może tak być nic nie będzie się krzaczyć ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się