Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Liqui Moly - ENGINE FLUSCH i CERA TEC za i przeciw


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o wyrażenie zdania na temat zastosowania dwóch specyfików Liqui Moly przy zbliżającej się w mojej A4 wymianie oleju:

ENGINE FLUSCH 2640 - Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.

Zastosowanie:

Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 min. na biegu jałowym. Wymienić olej oraz filtr oleju na nowy.

Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego.

CERA TEC 3721 - CERA TEC to najnowocześniejsza ochrona dla każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym. Zapobiega bezpośredniemu kontaktowi metal o metal i dzięki temu znacząco wydłuża żywotność silnika.

Efekt "lekkiego biegu" przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Mieszalny z każdym olejem silnikowym.

Zastosowanie:

Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego, mieszanie następuje samoczynnie.

z autkiem wszystko OK, od momentu zakupu zrobiłem nim 55 tyś km i pytam o te dodatki tylko z ciekawości jakie opinie są na temat takich rzeczy - użyć je przy następnej wymianie czy nie :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wypowiem się na temat tych specyfików ale ta marka nie sprzedała się marketom i podróby nie kupisz na pewno. Zawsze leje do swojej niuni półsyntetyk z MOS2 liqui moly i jestem MEGA zadowolony. zużycie oleju od wymiany do wymiany 500ml(raczej z egr tyle mi wycieka) a autko raczej grubo ponad 300000tyś przelatało.

jak musisz to polecam te Marke.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonio ja myślę, że jeżeli masz duży przelot w swoim wozie to po prostu wymieiaj olej w terminie, a autko będzie w dobrej formie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlałem cera tec do poprzedniej audicy i zaczął brać więcej oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostatniej wymianie oleju zastosowałem tą płukankę ENGINE FLUSCH 2640 i powiem, że jak spuściłem olej (a raczej coś co przypominało olej :sick3:), zalałem nowym (też LM) i po ok. 5kkm olej dalej jest czyściutki, jak nowy. Przedtem po 1 kkm był już czarny. Nic się nie rozszczelniło. Następnym razem też na pewno ten specyfik zastosuję. Kupiłem go od rtocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm zdania są podzielone :mysli:

Dokładnie. Ja od siebie mogę Ci tyle powiedzieć, że według powszechnych obaw nic się nie rozszczelniło i napewno zastosuję to następnym razem. O tym specyfiku CERA TEC 3721 nic Ci nie powiem bo nie stosowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceratec LM tez podobno dobry (kolega wlal i czekam na info :decayed: ...czy z drogi go scigac :kox: ) ja zalewam LM topteca i poltora flaczki ML

do czyszczenia silnika na PD to motorclean a tu dowód:

"To clean a Volkswagen TDI-PD engine we recommend to use our Liqui Moly "MotorClean, part.-no. 1019" - VW-Audi Performance Level. Add the MotorClean to the old motoroil of the engine. Attention: Don´t overfill the oil level. Start the engine and let them run for 10 till 15 minutes only in the lowest rpm. Don´t drive and don´t speed up the engine. After 10 till latest 15 minutes stop the engine and change the motor oil and also the oil filter.

We hope we could **** you. If you have any more question, don´t hesitate to send us an email again.

With kindest regards from Germany!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem kurde co zrobić :mysli:

tak jak dotychczas wymienię chyba tylko olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Antonio,

podam ci przykład z mojego doświadczenia,

Moja Audica [poprzednia] miała 324 tys.km przejechane i brała olej w granicach normy.

Silnik AFN rok prod. 1997

Po tym jak zacząłem regularnie płukać silnik przy każdej zmianie oleju [niemiecki Castrol 10W-40 Magnatec]

silnik zaczął łykać dosłownie pół bagnetu oleju na 300 km trasy.

Dlatego stanowczo odradzam ci regularne płukanie silnika Engine Flush'em czy jakimkolwiek innym środkiem.

Lepsze rozwiązanie to pełen syntetyk i wymiany oleju co 10 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanie silnika jak najbardziej polecam, napewno nie będziesz żałował. Silnik zdecydowanie lżej i ciszej pracuje na zimno. Oczywiście nie ma konieczności płukania przy każdej wymianie oleju, po prostu w zależności od potrzeb, ew. kiedy silnik zaczyna głośniej klekotać na zimno. Natomiast dodatki typu ceramizer wg mnie to nieporozumienie. Tylko płukanie plus dobry filtr, syntetyk i heja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym płukaniem to tak nie do końca fajnie - jak zauważyłeś zdania są podzielone a dlaczego zaraz ci wytłumaczę.

- przy mało zużytym silniku płukanie nie powinno zaszkodzić

- lecz przy dużych przebiegach silnik doszczelnia się poprzez nagary na różnych elementach ciernych i wypłukanie ich może spowodować rozszczelnienie silnika i znaczne ubytki oleju pomiędzy wymianami okresowymi - rada ta poparta jest doświadczeniem własnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym płukaniem to tak nie do końca fajnie - jak zauważyłeś zdania są podzielone a dlaczego zaraz ci wytłumaczę.

- przy mało zużytym silniku płukanie nie powinno zaszkodzić

- lecz przy dużych przebiegach silnik doszczelnia się poprzez nagary na różnych elementach ciernych i wypłukanie ich może spowodować rozszczelnienie silnika i znaczne ubytki oleju pomiędzy wymianami okresowymi - rada ta poparta jest doświadczeniem własnym.

O jakim rozszczelnieniu piszesz? Co Ci się ma niby rozszczelnić? Miałeś kiedyś wałek rozrządu w ręku, lub wał korbowy? Z tego co piszesz raczej nie. Jak kiedyś będziesz miał okazję to zobacz jak w miejscu gdzie wał uszczelniany jest przez zimering został wyrobiony. Pomiędzy tymi powierzchniami nie ma możliwości by był jakikolwiek nagar. Jedynie jak jest słabe uszczelnienie miski to może bardziej się pocić bo tam może te osady doszczelniają, ale jak uszczelnienie jest ok to nie ma prawa puścić. Jedno czego można się obawiać to pozatykania kanałów olejowych jeśli silnik jest bardzo mocno zasyfiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje LM do dziś i nie żałuję :good:

W tym wątku nie ma pytania "czy ktoś leje LM" tylko czy ktoś stosował powyżej podane specyfiki :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specyfiki są dobrej jakości, ale nie o to tu chodzi kolego :wink4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) po co ta argumentacja?

Silniki z duzym przebiegiem pluka sie jezeli byly one plukane okresowo od nowosci. Jezeli silnik nie byl nigdy plukany to odradzam go plukac bo tak jak koledzy pisali wypluka sie nagar co spowoduje wzrosc szczelin (ubytek oleju). Szczelin nie na korbowodzie czy na walku rozrzadu ale na uszczelniaczach zaworow i innych elementach niemetalowych.

Silniki plokane okresowo mozna smialo plokac bez wzegledu na przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) po co ta argumentacja?

Silniki z duzym przebiegiem pluka sie jezeli byly one plukane okresowo od nowosci. Jezeli silnik nie byl nigdy plukany to odradzam go plukac bo tak jak koledzy pisali wypluka sie nagar co spowoduje wzrosc szczelin (ubytek oleju). Szczelin nie na korbowodzie czy na walku rozrzadu ale na uszczelniaczach zaworow i innych elementach niemetalowych.

Silniki plokane okresowo mozna smialo plokac bez wzegledu na przebieg.

Mylisz się kolego. Moje :audi: w Niemczech było zalewane olejem tzw. "longlife" i na pewno nikt nie robił płukanki. Efekt - w silniku było tyle nagaru, syfu że masakra. Najpierw wymieniałem olej co kilka kkm, a potem zrobiłem płukankę Tym specyfikiem zakupionym u tego kolegi. Efekt - na pewno następna wymiana oliwy będzie poprzedzona płukanką. Wobec powszechnej opinii nic sie nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...