Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Telepanie, szarpanie silnikiem przy przyspieszaniu


FuThe

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Pisałem w wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b5_atj_szarpanie_silnikiem_przy_2_tys_obrotow-t114250.0.html,ale postanowiłem założyć osobny temat, bo tamten poniekąd jest o ATJ, a ja mam AFN:)

A zatem w skrócie - szarpało autem przy przyspieszaniu w zakresie 1,6-2,0k obrotów, wiec za namową wymieniłem filtr paliwa (z Filtrona na Mann - zgodnie z zaleceniami). Ale niestety...

Niestety wymiana filtra nie pomogła i telepanie podczas przyspieszania nadal jest:( Może zaraz po wymianie było to mniej odczuwalne, a może po prostu zadziałał efekt placebo i chciałem, żeby się problem rozwiązał;) Powiedzcie panowie co może to być? W tamtym wątku zasugerowano, że może poduszka pod silnikiem?

Jest tak, że na 3, 4 i czasem na 5 biegu przy delikatnym przyspieszaniu są takie jakby "skoki"...auto przyspiesza, nie przyspiesza, przyspiesza znów - wszystko dosłownie w "szarpany" sposób. Dzieje się to w zakresie obrotów powiedzmy 1600-1700 do 2000-2100. Potem już całkiem ok przyspiesza. Mam wrażenie że to tak jakby się turbina włączała, wyłączała i znów włączała - tak skokowo...tylko czy to jest możliwe, żeby tak skokowo turbina działała? Dodam, że jak depnę mocno, to przyspiesza ładnie - nie odczułem wtedy szarpania.

Wiem, że do oceny turbiny najlepsze by były logi - obiecuję, że zrobię, tylko trochę zima odpuści, chyba, że będzie to absolutnie niezbędne to pomyślę, żeby zrobić jakoś wcześniej...

Co zrobiłem już? Wymieniłem olej (Motul), filtr oleju, powietrza, paliwa (wszystko Mann), wszystkie świece (bo były spalone), termostat (bo nie dogrzewał w te straszne mrozy). Leję dobre paliwo (BP, BP Ultimete), raz wlałem dodatek STP z Antyżelem, gdy zatankowałem zwykły ON na BP.

Ma ktoś pomysł co i jak jeszcze sprawdzić?

Pozdrawiam

FuThe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś w okolicach Bielska-Białej kto to dobrze robi? Będę wdzięczny za podpowiedzi...Sam raczej się nie zabiorę - trochę trudna sprawa:)

Faktycznie doczytałem teraz o objawach towarzyszących temu nastawnikowi i jego zasyfieniu - jest tak, że jak puszczę gaz nie do końca to zatrzęsie bardziej. Jak dam ful gaz to problemu nie ma... będę musiał z mechanikiem pogadać czy to da się wyczyścić i czy się tego podejmie, czy mam szukać gdzieś indziej...

Zobaczymy co będzie dalej :)

Dodam jeszcze, nie wiem czy to ma związek, ale wydaje mi się, że od czasu jak zaczęło nim szarpać to wzrosło mi spalanie... Nie wiem czy faktycznie przez to szarpanie czy dlatego że mroźna zima i długo się auto dogrzewa...[br]Dopisany: 02 Luty 2010, 14:15_________________________________________________I jeszcze zauważyłem, że szarpanie ma miejsce głównie gdy silnik się już trochę rozgrzeje, gdy jest pod obciążeniem to szarpie bardziej, jak jadę na przykład z górki to trochę mniej. Jak jest zimny to nie ma tego efektu.

A zapomniałem jeszcze dodać, że wymieniłem też czujnik temperatury płynu chłodzącego, bo wywalał błąd na VAGu. Myślicie, że może to mieć związek? Bo to szarpanie się właśnie mniej więcej zaczęło od ostatniej wymiany oleju, gdy były wymienione też wtedy świece i ten czujnik, a termostat parę dni później. Może coś z dawkami paliwa się stało? Albo kątami?

Jest szansa na sprawdzenie tego VAGiem? Które grupy? Konkretnie chodzi mi o sprawdzenie tego nastawnika - czy to jego wina - jak sugeruje kolega akmon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik do czyszczenia...jak tymczasowo chcesz zrobić to odkręć taką czarną koske u góry wysuń ją troche...wyleci troche paliwa i powinno być dobrze...u rodziców w 1Z już to działa ponad rok...objawy były takie same :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to da, że wyleci trochę paliwa? Bo nie bardzo rozumiem...

Chyba sprawdzę jeszcze wcześniej dawki paliwa, bo wyczytałem, że to też może być przyczyną takiego telepania... jak to nie będzie to, to trzeba będzie oddać ten nastawnik gdzieś do czyszczenia, sam się chyba nie podejmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej logi 001 i 001 na samym zaplonie,000BS

Nastawnik do czyszczenia...jak tymczasowo chcesz zrobić to odkręć taką czarną koske u góry wysuń ją troche...wyleci troche paliwa i powinno być dobrze...u rodziców w 1Z już to działa ponad rok...objawy były takie same :hi:

Takiego sposobu nie widzialem.I watpie w to ze to cos daje,nieraz jak sie wyczysci caly nastawnik od A do Z.To problemy sa dalej i trzeba drugi raz czyszcic.Raczej jak calego sie nie wyczyscy G.... to da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej logi 001 i 001 na samym zaplonie,000BS

Troche nie zrozumialem... 001 statyczne i dynamiczne? Czy statyczne 001 i "bez uruchamiania silnika" 001? tak? Czy jakoś inaczej?

000BS - to zrozumiałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyleci paliwo które zabierze troche syfu ze sobą....wiem że to prowizorka ale jak jeszcze mało co wiedziałem o rodzinie silnikó 1,9 by vp-37 to zrobilem tak i jak ręką odjął....tzn brak szarpania i moc powróciła....w 1Z rodziców pomogło i działa do dziś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umieszczam zatem logi:

000BS:

_U2d9.jpg

001-statyczne:

qxYTr.jpg

A jak zrobiłem log'a na samym przekręconym kluczyku, bez uruchamiania silnika to mi wyszło niestety "nic":(

Może mi podpowiedzcie jak to zrobić?

qy0nA.jpg

I co powiecie na temat mojego szarpania? Nastawnik? Czy jakieś inne problemy? Jak trzeba jakieś inne logi jeszcze zrobic - to mogę, w sobotę się postaram:))

Czekam na opinie:)

Pozdrawiam

FuThe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku za pozny,co do tego na zaplonie moze nie zaznaczyles LOG.Jak u ciebie poduszki pod silnikiem i skrzynia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku za pozny,co do tego na zaplonie moze nie zaznaczyles LOG.Jak u ciebie poduszki pod silnikiem i skrzynia??

No właśnie nacisnąłem LOG i START, a potem STOP. Spróbuje jak mi się uda jutro raz jeszcze, albo w sobotę.

A co z tym kątem wtrysku? Jak to poprawić? Czy to może być winą tego szarpania? Bo już się to staje irytujące. Dziś obadałem dokładnie - tylko na ciepłym silniku się to dzieje.

Poduszki i skrzynia? W jakim sensie? Nie wiem za bardzo co mam Ci powiedzieć...skrzynia działa, a poduszki...cóż nie telepie autem na wolnych obrotach tylko na 3,4,5 biegu przy jakichś 1,8-2k obrotów. Zatem nie wiem co jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku nie ma do telepania,napisalem juz przy okazji jak bedziesz mial klopoty z odpaleniem w mrozy.Niewiem podjedz do mechanika niech ci sprawdzi poduszki,albo sam oblukaj czy sa naderwane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblukam, tylko nie bardzo na razie wiem gdzie. Poszukam jeszcze na forum.

To co jeszcze? Ten log 001 na samym zapłonie mam spróbować raz jeszcze?

Problemów z odpaleniem nawet w największe mrozy nie mam...odpalało mi auto nawet przy minus 10-13, a wtedy jeszcze miałem wszystkie świece popalone, fakt, wtedy dłużej kręcił, ale zapalił. Po wymianie świec pali na dotyk. To mam ruszać ten kąt?

Powiedz, czy uszkodzone poduszki powodują telepanie? Jak się to ma do tego, że na zimnym nie telepie, a na rozgrzanym tak?

Jak zdiagnozować czy to może ten nastawnik? Słyszałem, że przez odpięcie jakiejś kostki da się sprawdzić...tylko nie wiem czy to dotyczy też mojego silnika?

I co jeszcze ciekawsze, wydaje mi się, że wzrosło spalanie:( Na fisie świeci mi się teraz 6,4 a nigdy wcześniej tak nie było - nawet w te styczniowe mrozy. Od powiedzmy listopada, grudnia robiłem na baku 1050-1100km. Teraz jakoś 900 i jest marnie:( Czy to może być wina kąta?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy do Twoich, u mnie przycinała się sztanga od turbiny, a naprawiłem to w ten sposób że zdjąłem z gruszki przewodzik podciśnieniowy, w te miejsce założyłem dużą strzykawkę i w ten sposób rozruszałem sztangę i po problemie... sprawdź czy sztanga Ci się nie przycina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, spróbuję jeszcze raz te logi zrobić, może i dynamiczne też - tylko powiedzcie które grupy mam zlogować statycznie i które dynamicznie to zrobię.

A ten kąt wtrysku mnie zastanawia - czy to ruszać skoro to "nie dotyczy szarpania". To wzrastające spalanie też mnie męczy... Proszę pomóżcie...[br]Dopisany: 04 Luty 2010, 22:23_________________________________________________Powiedzcie...czy jest szansa jakoś określić czy to na pewno nastawnik? Jestem gotowy pojechać do jakiś specjalistów z BOSCH'a w moim mieście (w Bielsku-Białej - ALWI na Partyzantów) tylko nie chcę im dać problemu "do szukania", bo mnie skasują za diagnostykę jak za zboże :confused4:[br]Dopisany: 05 Luty 2010, 10:09_________________________________________________Buraki z Alwi Bosch w Bielsku napisali mi "Nastawniki pomp wtryskowych nie podlegają naprawie. Naprawa pompy z wymianą nastawnika wynosi około 2600,00 zł."

To ja już odpadam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa jest dobra.Musialbys komplet logow zrobic zrob ten na zaplonie,podobne ma objawy do tego o czym mysle wklej to ci powiem czy jest ok.Jakie logi zrobic masz napisane w DIAGNOSTYKA VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie sprawdzania przyczyn szarpania z podejrzeniem na nastawnik to wypina się wtedy wtyczkę od impulsatora na obudowie przekładni głównej skrzyni biegów, proponuję jeszcze odczytać wartości temperatur na zimnym a następnie rozgrzanym silniku w 01 Engine, 08 Meas Block, grupa 007, następnie zrób standardowe logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 by wykluczyć wadliwą pracę przepływomierza, dawkowania paliwa i regulacji zmiennej geometrii łopatek, pamiętaj by logi robić na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie sprawdzania przyczyn szarpania z podejrzeniem na nastawnik to wypina się wtedy wtyczkę od impulsatora na obudowie przekładni głównej skrzyni biegów, proponuję jeszcze odczytać wartości temperatur na zimnym a następnie rozgrzanym silniku w 01 Engine, 08 Meas Block, grupa 007, następnie zrób standardowe logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 by wykluczyć wadliwą pracę przepływomierza, dawkowania paliwa i regulacji zmiennej geometrii łopatek, pamiętaj by logi robić na rozgrzanym silniku.

bez urazy ale ja tak robiłem mimo tego ze jak odłacze impulsator to juz nie szarpie po2 krotnym czyszczeniu nastawnika objaw taki sam szapie i zaden mechanik w okolicy nie wie czemu[br]Dopisany: 08 Luty 2010, 17:37_________________________________________________wiec taką teorie można sobie w du..e wsadzić bo to do niczego nie prowadzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że każda teoria jest warta sprawdzenia. Muszę jedynie zlokalizować "wtyczkę od impulsatora na obudowie przekładni głównej skrzyni biegów" :kox:

Jeśli jarek3251 masz jakąś lepszą teorię - podziel się.

A co do logów - zrobię komplet, zapewne będzie to najlepsze rozwiązanie oraz to, o czym pisze Sztomel "wartości temperatur na zimnym a następnie rozgrzanym silniku w 01 Engine, 08 Meas Block, grupa 007"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...