mycha852 Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 witam! w jaki sposób sprawdzić stan nagrzewnicy i parownika (nie rozwalając całego kokpitu..)?
piotrpz87 Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Nagrzewnicy nie sprawdzisz - niestety - a na parownik możesz zerknąć jak zdejmiesz schowek i wykręcisz wentylator.
mycha852 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 po czym poznać (patrząc na niego), że parownik nadaje się do wymiany? jakie on spełnia zadanie w układzie klimatyzacji? jakie są inne objawy wyeksploatowanego parownika?
majkel_majki Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Parownik nadaje się do wymiany wtedy gdy jest nieszczelny, nie jest to część eksploatacyjna więc się nie zużywa i nie podlega obligatoryjnej wymianie. Patrząc na niego stwierdzisz czy jest brudny, czy nie, uszkodzeń bez lampy UV i kontrastu w układzie nie zauważysz chyba że jest kompletnie rozsadzony. Na dyszy rozprężnej przed parownikiem rozpręża się czynnik chłodzący, przechodzi przez parownik obniżając jego temperaturę, następnie przez żeberka parownika dmuchawa tłoczy powietrze i kieruje schłodzone na nawiewy.
mycha852 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 dzięki kolego za pomoc. jeszcze interesuje mnie w jaki sposób poznać, że nagrzewnica jest już wyeksploatowana? jeszcze pytanie z innej beczki: muszę przykleić tapicerkę na podszybiu ponieważ zakrywa ona szczelinę od obiegu powietrza i strasznie szyby mi parują. czy jest to możliwe do wykonania bez ściągania całej deski?
majkel_majki Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Wyeksploatowana nagrzewnica to trochę abstrakcja, ponieważ to też nie jest element eksploatacyjny i dopóki się nie rozszczelni nie ma po co jej wymieniać. Jeżeli ci ogrzewanie słabo grzeje to możliwe że układ chłodzenia jest zapowietrzony jeżeli coś było przy nim robione i spuszczany płyn albo po prostu nagrzewnica jest zamulona. O tym jak ją przepłukać już było, użyj szukajki a na pewno znajdziesz. Co do deski nie mam pojęcia, nie miałem z tym problemu, ale na pewno było omawiane na forum jak to zrobić.
piotrpz87 Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 czy jest to możliwe do wykonania bez ściągania całej deski? Raczej nie - też się z tym problemem meczyłem - najlepiej ją wymontować i skleić (ja użyłem dobrego siliconu) z tym, ze u mnie odeszła tapicerka po całej długości deski roździelczej i bez użycia listwy i zacisków stolarskich się nie obyło. Nawet jak podkleisz kawałkami musisz czymś docisnąć tapicerke a pod samą szybą nie bardzo jest jak to zrobić.
mycha852 Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 szyby też ci parowały z tego powodu? po przyklejeniu tapicerki parowanie ustało? jakie dokładnie silikonu użyłeś do klejenia? jak dużo czasu zajęła ci cała "operacja"?
Szymoonk Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Nie będę zakładał kolejnego wątku wiec pytam tu: Którędy idzie wąż odprowadzający wodę z klimatyzacji? przechodzi przez ścianę grodziową czy wędruje pod nogi pasażera i tamtędy wychodzi na zewnątrz? Pytam bo zakładałem klimę i przebiłem ścianę grodziową i tamtędy wyprowadziłem wąż ale dźwięki z silnika rozchodzą się po nagrzewnicy wiec muszę zmienić miejsce wylotu . Pozdrawiam.
piotrpz87 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Szyby już tak nie parują ale czasami pojawia się taki objaw - po podklejeniu tapicerki nie robi mi się na szybie litera V bo były zablokowane nawiewy od spodu szyby - silikonu użyłem koloru czerwonego (jakiś techniczny do uszczelek) odporny na temp. kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym. Wyjęcie samej deski to około 2 godź. plus klejenie bo silikon potrzebuje czasu na wyschnięcie. Szymoonk Umnie przechodzi przez ściane grodziową w nogach pasażera a wąż wychodzi pod progiem przy prawym przednim kole (w kabinie dla wygłuszenia mam taką grubą pianke założoną na krućcu odprowadzania skroplin).
mycha852 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 jakie nawiewy od spodu szyby? gdzie one są? o co chodzi z tą literą V? czyli nie dokońca udało się wyeliminować parowanie szybek?
piotrpz87 Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Pytasz jakie nawiewy od spodu szyby - są one w desce roździelczej ( jak ją wymontujesz to będziesz wiedział o co chodzi) - po prostu jak mi się odkleiła tapicerka deski to zatkała te kanały. O co chodzi z tą literą V - jak zaparowały mi szyby a dolne nawiewy nie puszczały nadmuchu tylko nawiew na środku deski roździelczej to jak para zaczeła puszczać na szybie powstawała jaby litera V. A jeśli chodzi o samo parowanie to bardzo rzadko występuje - ale szyby umyłem płynem anty - roszeniowym i jak moge to staram się wysuszyć wycieraczki mokre od śniegu ( przeważnie jak jestem w pracy bo akurat mam taką możliwość)
mycha852 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Opublikowano 11 Lutego 2010 thanks! Bardzo dużo mi się wyjaśniło dzięki twojej pomocy. a możesz w punktach napisać kolejne etapy rozbierania kokpitu? od czego w ogóle zacząć? czy trzeba demontować kierownicę i konsolę środkową?
Daimos Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 zajrzyj tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9609.0.html;highlight=parownik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się