kangooros Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam, mam nadzieję, że w dobrym miejscu zamieszczam temat. Mianowicie za przednim (od str kierowcy)reflektorem w komorze silnika jest coś jakby filtr, nie posiada on obudowy i doprowadzona jest do niego rura od powietrza ta która idzie z prawej strony bloku silnika nad filtrem paliwa. Czy to jest jakiś filtr od turbosprężarki osoby czy co? Wiem że po lewej str z przodu w obudowie jest filtr powietrza i nad nim na podszybiu pyłkowy. wiec skad cos podobnego do filtu za prawym reflektorm (skierowany w dół pod ukosem). Dziękuje za pomoc:>
Daimos Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Jest to chłodnica powietrza doładowującego, chłodząca powietrze sprężone w turbosprężarce przed dostarczeniem go do silnika. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika.
OKO Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 intercoller ma być szczelny i mieć wygląd chłodnicy :gwizdanie:
kangooros Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 z góry wyglądał mi na filt powietrza tylko bez przykrywki, a że to moje pierwsze audi więc dziękuje za wyrozumiałość:>Takie dodatkowe pytanie: można go czyścić/ wymieniać czy to część stała Auta? Może mieć wpływ na zbyt duże ciśnienie (być zapchany) w turbinie? Pytam bo mam następujacy problem... kupiłem auto 3 m-ce temu i było wszystko oki, jakiś miesiąc po zakupie auto przy 120-130km/h nagle tracił moc (wyłączała się turbina) błąd jaki odczytali mi w warsztacie to "zbyt duże ciśnienie w turbinie". Dodam że temp. silnika jaką osiągam na zegarze to max 75 stopni. Macie pomysł co jest problemem niedomagań mojej A4?
l_krupinski Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Zapewne (można by powiedzieć ze na 100%) będziesz miał turbo do wywalenia na stół i do wyczyszczenia kierownice w turbinie bo ci się zapiekły przez mułowatą jazde podczas zimy.
Frimuś Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 To tak jak umnie ;( Na wiosne turbo do czyszczenia!
Darev Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgadza się turbo do czyszczenia... PSJ no i te 75 stopni auto niedogrzanie...
paput Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Standard ja też na wiosnę muszę wyczyścić. Na wagu wyskakiwał mi błąd czujnika ciśnienia doładowania g71. A Ty kolego najlepiej
OKO Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 z góry wyglądał mi na filt powietrza tylko bez przykrywki, a że to moje pierwsze audi więc dziękuje za wyrozumiałość:>Takie dodatkowe pytanie: można go czyścić/ wymieniać czy to część stała Auta? Może mieć wpływ na zbyt duże ciśnienie (być zapchany) w turbinie? Pytam bo mam następujacy problem... kupiłem auto 3 m-ce temu i było wszystko oki, jakiś miesiąc po zakupie auto przy 120-130km/h nagle tracił moc (wyłączała się turbina) błąd jaki odczytali mi w warsztacie to "zbyt duże ciśnienie w turbinie". Dodam że temp. silnika jaką osiągam na zegarze to max 75 stopni. Macie pomysł co jest problemem niedomagań mojej A4? kolego ja proponuje rozgrzać silnik do temp. pracy 90 i rozruszać kierownice. Jeżeli to nie pomoże to suszara może już niedomagać. Jest zima ale to nie zawsze oznacza ze trzeba prezentować PSJ. Jeżeli np na 3 biegu przeciągniesz do 4000rpm to powinno zapobiegać zastaniu się kierownic. pozdr [br]Dopisany: 15 Luty 2010, 08:27_________________________________________________ Takie dodatkowe pytanie: można go czyścić/ wymieniać czy to część stała Auta? Może mieć wpływ na zbyt duże ciśnienie (być zapchany) w turbinie? Tak intercooler można a nawet należy czyścić. Z reguły jest on w środku zawalony mazią olejową. Zapchany IC nie przepuszcza pełnej ilości powietrza i nie chłodzi go tak jak powinien.
kangooros Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 z góry wyglądał mi na filt powietrza tylko bez przykrywki, a że to moje pierwsze audi więc dziękuje za wyrozumiałość:>Takie dodatkowe pytanie: można go czyścić/ wymieniać czy to część stała Auta? Może mieć wpływ na zbyt duże ciśnienie (być zapchany) w turbinie? Pytam bo mam następujacy problem... kupiłem auto 3 m-ce temu i było wszystko oki, jakiś miesiąc po zakupie auto przy 120-130km/h nagle tracił moc (wyłączała się turbina) błąd jaki odczytali mi w warsztacie to "zbyt duże ciśnienie w turbinie". Dodam że temp. silnika jaką osiągam na zegarze to max 75 stopni. Macie pomysł co jest problemem niedomagań mojej A4? kolego ja proponuje rozgrzać silnik do temp. pracy 90 i rozruszać kierownice. Jeżeli to nie pomoże to suszara może już niedomagać. Jest zima ale to nie zawsze oznacza ze trzeba prezentować PSJ. Jeżeli np na 3 biegu przeciągniesz do 4000rpm to powinno zapobiegać zastaniu się kierownic. pozdr [br]Dopisany: 15 Luty 2010, 08:27_________________________________________________ Takie dodatkowe pytanie: można go czyścić/ wymieniać czy to część stała Auta? Może mieć wpływ na zbyt duże ciśnienie (być zapchany) w turbinie? Tak intercooler można a nawet należy czyścić. Z reguły jest on w środku zawalony mazią olejową. Zapchany IC nie przepuszcza pełnej ilości powietrza i nie chłodzi go tak jak powinien. Choćbym nie wiem jak "piłował" auto temp maksymalnie osiągnie na zegarze 75 stopni (80 może ale więcej na pewno nie). Więc co myślicie wymieniać termostat czy to może już czujnik temp? ps. Ja chyba nie będe czekał do wiosny tylko teraz przeczyszcze turbo, to chyba nie ma większego znaczenia czy na dworze będzie ciepło czy nie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się