Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVV] Gaz a termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tydzień temu zagazowałem auto, instalacja sekwencyjna Zenith. Jednak rano muszę przejechać ok 6 km żeby przełączył się na gaz, a ostatnio nie jest tak masakrycznie zimno, ok -5*C

Byłem u gazownika a on mówi że nie wie że powinno wcześniej, temp. przełączania mam ustawioną na 40, zmienił na 35 co sprawiło, że przełącza się z 500m wcześniej. No i powiedział że może mam walnięty termostat. W sumie sam nie wiem bo rozgrzewa się dość wolno, ok 8km jazdy na wolnych obrotach a wskazówka rusza się baardzo leniwie. Klimatronik w tym czasie pokazuje temp. o 10 stopni wyższą ale też rośnie wolno. Co sądzicie?

Opublikowano

No to faktycznie jak na silnik benzynowy to dosc wolno. Co do ustawienia 35 stopni C na instalacji LPG to spokojnie mozesz zmienic na 20 nic sie nie bedzie dzialo. A termostat sobie sprawdz tak na wszelki wypadek

Opublikowano

Przed montazem gazu powinienes sprawdzic termostat bo to wazny element przy LPG. Strasznie dlugo sie nagrzewa wiec prawdopodobnie bedzie do wymiany. Co, jak i gdzie mozesz znalezc na forum

Opublikowano

sprawdź rowniez czy dobrze ci wpięli rure od układu chłodzenia. Mi np wpieli z reduktora odrazu na chlodnice zamiast w nagrzewnice i tez myslalem ze to termostat, wymieniłem nawet x2:D a pozniej sie okazalo ze to gazownicy nawalili. Zobacz dokąd idzie rura wychodzaca z reduktora gazu, powinna isc do tyłu.

Opublikowano

pewnie termostat zrąbany czyli jest ciągle otwarty .

przy sprawnym termostacie i temp. przejscia z benzyny na gaz 40st C silnik powinien przejść na LPG po przejechaniu max 1500m-2000m i to przy mrozie -10 i większym .

Opublikowano

No to faktycznie jak na silnik benzynowy to dosc wolno. Co do ustawienia 35 stopni C na instalacji LPG to spokojnie mozesz zmienic na 20 nic sie nie bedzie dzialo. A termostat sobie sprawdz tak na wszelki wypadek

Bzdura.

Minimalna temperatura dla LPG to 30-35C, wtedy gaz który ma tendencję do marźnięcia, może przejść ze stanu ciekłego w stan lotny. Jednorazowo to może i nic się nie stanie.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd.

Opublikowano

poza tym niektóre instalki tak jak moja nie mają możliwości przejścia na niższą temp. ( u mnie jest to 40 st. C ), przynajmniej wiem że instalka mi dłużej pożyje, a i silnik sobie trochę na benzynce popracuje

Opublikowano

no dobrze ale nie mówcie mi że Wasze autka z silnikami benzynowymi tak szybko łapią temperaturę w taką pogodę ... mi także łapie pełne 90 st po jakichs 8 km ale na gaz mi sie przełacza po 1.5-2 km

Jak szybko Wam łapie temperaturkę benzyna przełączona na gaz? ja 4 dni temu wymieniłem termostat i łapie mi dopiero po ok 8 km pełne 90 st.

Opublikowano

Ale czy ktoś sprawdzał jaką temp ma gaz po przełączeniu.

Przecież temp przełączenia to jest temp jaką ma osiągnąć reduktor a gaz w tym momencie może mieć nawet temp na minusie.

Do dobrego odparowania gazu reduktor można ustawić nawet na 20 stopni i będzie dobrze działać.

No to faktycznie jak na silnik benzynowy to dosc wolno. Co do ustawienia 35 stopni C na instalacji LPG to spokojnie mozesz zmienic na 20 nic sie nie bedzie dzialo. A termostat sobie sprawdz tak na wszelki wypadek

Bzdura.

Minimalna temperatura dla LPG to 30-35C, wtedy gaz który ma tendencję do marźnięcia, może przejść ze stanu ciekłego w stan lotny. Jednorazowo to może i nic się nie stanie.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd.

Radzę sprawdzić jaka jest faktycznie temp zamarzania gazu.

Najlepiej podpiąć się do sterownika lpg i poobserwować temp z jaką reduktor podaje gaz do kolektora, szczególnie w duże mrozy.

Przez pierwsze km zaraz po przełączeniu będzie gaz miał temp ujemną.

Opublikowano

ale reduktor nie zamarznie bo w tym czasie przepływa przez niego płyn o temp. 30-40 st. C w zależności od ustawionej temp. przełączania. Do czasu przełączenia gaz nie jest podawany

Opublikowano

Witam

Temperatura zamiany stanu ciekłego w gazowy dla propanu to około -20stopni Celsjusza .

Natomiast butan by zmienił swój stan musi mieć temperaturę dodatnią (w temperaturze 0*C pozostaje ciekły)

A LPG to mieszanina propanu i butanu (w okresie zimowym normy przewidują większą ilość propanu)

Pozdrawiam

Opublikowano

Wiele zależy od wtrysków-ich rodzaju i stopnia zabrudzenia.

Słabsze wtryski, szczególnie jak już złapią trochę brudu, to się "kleją" na zimno i pracują poprawnie dopierol jak syf na nich się podgrzeje i zmięknie. To dlatego, że to przeważnie frakcje olejowe się tam osadzają.

Ja mam ustawione na 20*C i nic się nie dzieje. Na benzynie przejeżdżam z rana ok 500-800m przy teraźniejszych lekkich przymrozkach rano i przełącza się na gaz.

Jak miałem wtryski REG FAST, to mimo 30*C lekko szrpało przez kilka sekund po przełączeniu.

Silnik ADR rozgrzewa się do 90*C około 4-4,5km.

Po sprawdzeniu VAGIEM wiem, że temp. silnika rośnie szybciej, niż na zegarze. Po rozgrzaniu na zegarze stoi równo na 90*C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...