Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Tryb awaryjny - 00575 - nietypowy problem


Fati

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem z moim autkiem i liczę że pomożecie, a zanim zaczniecie krzyczeć że nie mam logów powiem że nie wiem kiedy je zrobić.

Auto wpada w tryb awaryjny, chodzi o to że problem nie jest stały tylko pojawia się i ... znika.

Objawy są takie: gdy odpale auto na zimnym silniku mogę przejechać setki kilometrów i jest pełna moc, jest dobrze.

Jeśli natomiast zgasze silnik (rozgrzany) i zapale go po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minutach a silnik nie zdąrzy wystygnąć

to przy około 3000 rpm na 4 lub 5 wpada w tryb awaryjny i nie ma czym jechać, zwykły traktor. Gdy wystygnie jest ok.

Podpinałem komputer i wyskakuje błąd 00575 (Intake Manifold Pressure, 17-10 - Control Difference - Intermittent)

lub (Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej, różnica regulacji/ciśnień).

Zaworek N75 jest sprawny (trzeci zaworek, w tym dwa nowe), wężyki do N75 całe i szczelne,

za namową kolegi wykęciłem nawet turbinę i dałem do regenacji ale kolesie powiedzieli mi że nie ma co robić przy turbinie bo jest sprawna i w dobrym stanie, może jeszcze kupę kilometrów przejechać.

Sprawdziłem też cały dolot i nie ma żadnych dziur (nawet gdyby były to tryb awaryjny występowałby cały czas).

Byłem u kilku mechaników, podpinali pod komputer i wymyślali różne teorie, najczęściej że N75 do wymiany

(powiedziałem mechanikowi że nie zapłacę za zaworek jak się nie poprawi, nie poprawiło się i mam nowy N75).

Powiem że ja już nie wiem jaka jest przyczyna takich rzeczy.

Co to może być, co zależy od temperatury silnika że się dzieją takie jaja ?? POMOCY

w końcu zrobiłem logi dynamiczne i proszę mądre głowy o wypowiedzenie się na ich temat, czy coś konkretnego z nich wynika jeśli chodzi o mój problem z audikiem. (logi zrobione po dopaleniu zimnego silnika, czyli wtedy jak dobrze jedzie. logowałem oczywiście na temp. 90*C)

Tu są logi, jeśli możecie to powiedzcie czy coś z nich wynika jeśli chodzi o mój problem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f73b1f9677b75fa.html --- 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7030868f5b7795c.html --- 010

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d4595a692dafc3b.html --- 008

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6e5be9ed7cf8c9b.html --- 004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90f41076ebb6ce44.html --- 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e47083de78338d41.html --- 001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7eabedf165825b94.html --- 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli natomiast zgasze silnik (rozgrzany) i zapale go po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minutach a silnik nie zdąrzy wystygnąć

to przy około 3000 rpm na 4 lub 5 wpada w tryb awaryjny

najlepiej wyczaj moment jak wpada i go wtedy logój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kiedy je zrobić? jak jest ok czy jak już wpadnie w tryb awaryjny??

nie ma sensu robic logów w trybie awaryjnym...Nie bedziemy gdybać co może być wiec musisz zrobic te logi bo konwersacja nie ma sensu :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , podepnę się z moim 1Zeciorem pod temat, mam kolego to samo zresztą opisałem już na forum http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_problem_z_turbo-t115051.0.html , myślałem że zrobie dziś logi ale drogi zasypane i lipa!!!identyczne objawy mam kolego. iem bankowo że to nie przepływka ani N75 zresztą to już sam wiesz-i też mam kłopot.

Jak kolega zdjagnozuje problem bardzo proszę o info co było przyczyną. z góry dziękuję!!!

bo nie iem kiedy logi zrobie:/

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie co ostatnio zaobserwowałem-jak przegoniłem go tak do 4 tyś na 3,4 i na piątym ponad 3 tyś na chwilę auto nabrało życia! i tak już myślę czy nie zamuliłem go, bo raczej powyżej 2200obr/min nie wychylam się :confused4:

Mogło by tak byś że raz idzie innym razem nie przez kata :mysli:??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fati, posprawdzaj szczelność układu. Węże, łączniki, IC. Jak przegonisz auto to przyjrzyj się czy gdzieś nie widać zacieków oleju na przewodach od Turbo do kolektora, zwłaszcza na łączeniach po spodniej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i występują zacieki od spodu węży IC. Co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżej, sprawdzałem szczelność kilka razy. Kiedyś miałem pęknięty łącznik, wymieniłem i było dobrze, potem pojawił się obecny problem. Co do zacieków to jakieś były ale naprawdę niewielkie, na wszelki wypadek podociągałem wszystkie opaski. Dodatkowo gdyby układ był nieszczelny to cały czas by był tryb awaryjny, czyż nie?? a on wpada w awaryjny jak odpale na ciepłym silniku. Może Wihajster ma racje że to katalizator. Mam problem ze zrobieniem logów bo tak to już dawno bym je wrzucił na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowadzenia_cisnienia_doladowania_do_normy-t30627.0.html

Też miałem kiedyś problem z trybem awaryjnym który spowodowany był przeładowaniem. W temacie jest opisane jak doprowadzić ciśnienie do normy. W twoim przypadku skoro logów nie chcesz zrobić to rozkręć sztangę o 1 obrót i sprawdź czy coś pomogło :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obydwóch przypadkach może być nie drożny katalizator :decayed:

a jak to sie by objawiało i dlaczego? :) pytam bo zastanawiam jak to sie ma do naszych turbin bez zmiennej geo..

pzodro!

(u mnie autko ostatnio odżyło po przeczyszczeniu przepływomierza bo całkiem zabity był z racji za późnej wymiany filtra przez poprzedniego własciciela pewnie albo rzadko wymieniał) ale ogólnie to mam juz duzy luz wzdłużny ze 3mm conajnmniej i turbo gwiżże ale tak juz od kiedy go mam - szczelność wszystkiego raczej ok bo dwa razy "fachowcy" sprawdzali - błąd 575 był przed przeczyszczeniem przepływki ale w awaryjny to raczej nie przechodził jednak też mam wrażenie jakby czasem go zmuliło a jak sie przegoni to ok...fakt - turbo mam juz do regeneracji)

a... i jeszcze pytanko? czy jak juz mi turbinko znaczną ilosc w sumie oleju puszcza w przewody to przepływke też może zawalać czy tam tylko zły filtr powietrza ma znaczenie? na co jeszcze powinienem zwrocic uwage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmień z innego auta czujnik ciśnienia w dolocie jest z tyłu za silnikem na rurze doprowadzającej powietrze w B6 1,9 często padają te czujniki objawy są identyczne na zimnym idzie jak burza a na rozgrzanym jest dooopa tryb awaryjny :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja wczoraj zrobiłem jak proponował SZYMOONK, zaznaczyłem położenie śruby farbą i obróciłem o 270 stopni (wkręcając sztangę-czyli skracając ją)wystarzcy zdjąć filtr powietrza poluzować kontre i kombinerkami złapać za śrubę (za gwintem żeby nie uszkodzić giwntu) i w prawą str. kręcąc. o dziwo powróciło życie w mojej etce!!!na zimnym ciągnęła o niebo lepiej niż wcześniej, po złapaniu 90stopni temp. zgasiłem odczekałem bo zawsze muła łapało po nagrzaniu i jest OK!!!chociaż mam ochotę zamknąć koło i obrócić jeszcze te 90 stopni na pełny obrót.ale jest już MEGA poprawa. tylko nie wiem czy nie zaszkodzę tym zabiegiem np N75 lub turbawce??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i występują zacieki od spodu węży IC. Co to znaczy?

Tamtędy ucieka powietrze po drodze do kolektora ssącego i wypycha olej. Masz nieszczelny układ. Po dokręcaj opaski. Ale najpierw sprawdź jak dużo jest oleju w przewodach. Może być problem z odmą albo zaczęło lać turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja wczoraj zrobiłem jak proponował SZYMOONK, zaznaczyłem położenie śruby farbą i obróciłem o 270 stopni (wkręcając sztangę-czyli skracając ją)wystarzcy zdjąć filtr powietrza poluzować kontre i kombinerkami złapać za śrubę (za gwintem żeby nie uszkodzić giwntu) i w prawą str. kręcąc. o dziwo powróciło życie w mojej etce!!!na zimnym ciągnęła o niebo lepiej niż wcześniej, po złapaniu 90stopni temp. zgasiłem odczekałem bo zawsze muła łapało po nagrzaniu i jest OK!!!chociaż mam ochotę zamknąć koło i obrócić jeszcze te 90 stopni na pełny obrót.ale jest już MEGA poprawa. tylko nie wiem czy nie zaszkodzę tym zabiegiem np N75 lub turbawce??

pozdrawiam

Taki zabieg niczemu nie zaszkodzi, ale dla prawidłowego ustawienia tej sztangi powinno się wykonywać log grupy 011 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie jaki jest powód rozregulowania turbawki? zużycie ?? . bo gdyby dzialo się odwrotnie że na zimnym brak ładowania a na ciepłym by było ok to logiczne -niska temperatura powoduje kurczenie ale obecnej sytuacji nie rozumiem -kontra mocno była dokręcona przecież :mysli:

logi zrobie ale narzaie nie mam z kim a i czasu brak :kwasny: ale ważne że etka odzyskała ducha :notworthy:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...