kosmonauta25 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Jaki najlepszy silnik wybrać do Audi A4 B7: benzyna 1.8T czy diesel 1.9TDI?. Moje roczne przebiegi to około 10 tys.km. Proszę klubowiczów o opinię dotyczącą wyżej wymienionych silników. Dziękuję. Chodzi mi o audi A4 B7 rocznik 2005-2006 Jazda przede wszystkim w mieście i często na niedogrzanym silniku na krótkich dystansach.
KOval81 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeśli kolego robisz 10 tys rocznie, to ja bym się nie pakował w diesel'ka (chociaż sam mam AVF, a robię 20tyś ), tylko wziął sobie 2.0TFSI w Q. Po pojemnościach jakie opisujesz, wnioskuję jednak, że pytasz o budę B6 a nie B7 :gwizdanie: Dla przypomnienia: B6 - 2001 - 2004 B7 - 2005 - 2007 który Ciebie rocznik interesuje?
dario_77 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Przy 10tyskm wydasz w roku około 4tys PLN w benzynie 2,0TFSI więc kwota nie jest przerażająca a lans i przyjemność z tego czym jedziesz jest nieporównywalna. Są zwolennicy (sam też jeżdzę 2,0TDI tyle że ja 10tys robie w około 3msc) ale według mojego doświadczenia a miałek wiele aut w benzynie (obecna jest moim pierwszym dieslem) polecam 2,0TFSI przy tak małym przebiegu kilometrów w roku.
KOval81 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Przy 10tyskm wydasz w roku około 4tys PLN w benzynie 2,0TFSI więc kwota nie jest przerażająca a lans i przyjemność z tego czym jedziesz jest nieporównywalna. Są zwolennicy (sam też jeżdzę 2,0TDI tyle że ja 10tys robie w około 3msc) ale według mojego doświadczenia a miałek wiele aut w benzynie (obecna jest moim pierwszym dieslem) polecam 2,0TFSI przy tak małym przebiegu kilometrów w roku. Raczej zbliży się do 5000pln - 12-13 l/100km trzeba liczyć w TFSI, gdy nie jeździ się tylko po trasach, ale i po mieście. od czasu do czasu chłopak depnie przecież Zresztą nadal nie wiemy, jaki model kolega sobie życzy wybrać [br]Dopisany: 16 Luty 2010, 09:33_________________________________________________Patrząc realnie to 1.8T w B6 również possie 12 l/100km, a porównując go do pompkowego 1.9 tdi - ok 8-8,5 l/100km w mieście - z tych dwóch modeli wybór byłby prosty jak dla mnie (i był :>)
Przemots Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Po pojemnościach jakie opisujesz, wnioskuję jednak, że pytasz o budę B6 a nie B7 :gwizdanie: Dla przypomnienia: B6 - 2001 - 2004 B7 - 2005 - 2007 który Ciebie rocznik interesuje? W B7 też te silniki występowały Do 10tys km rocznie to ja bym brał jakąś turbo benzynę i na dieslem się nie zastanawiał
KOval81 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Po pojemnościach jakie opisujesz, wnioskuję jednak, że pytasz o budę B6 a nie B7 :gwizdanie: Dla przypomnienia: B6 - 2001 - 2004 B7 - 2005 - 2007 który Ciebie rocznik interesuje? W B7 też te silniki występowały Do 10tys km rocznie to ja bym brał jakąś turbo benzynę i na dieslem się nie zastanawiał A i owszem, wiem, tylko 1.9 tdi z B6 to nie to samo, co 1.9 tdi z B7. Era dobrych, niezawodnych diesel'ków skonczyła się na AVF/AWX Z B7 benzyniaków jednogłośnie wybrał bym 2.0 TFSI, albo jak już coś to 2.0BRD/3.0 ASb - stad moje pytanko o budę.
Przemots Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Do B6 wkładali BKE a do B7 BRB.Czym się te silniki różniły???
mech15 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Do B6 wkładali BKE a do B7 BRB.Czym się te silniki różniły??? tym że często montowano w nich DPF, poza tym raczej szczegółami
kosmonauta25 Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeśli kolego robisz 10 tys rocznie, to ja bym się nie pakował w diesel'ka (chociaż sam mam AVF, a robię 20tyś ), tylko wziął sobie 2.0TFSI w Q. Po pojemnościach jakie opisujesz, wnioskuję jednak, że pytasz o budę B6 a nie B7 :gwizdanie: Dla przypomnienia: B6 - 2001 - 2004 B7 - 2005 - 2007 który Ciebie rocznik interesuje? Interesuje mnie B7 - 2005 - 2007 [br]Dopisany: 16 Luty 2010, 16:13_________________________________________________ Jeśli kolego robisz 10 tys rocznie, to ja bym się nie pakował w diesel'ka (chociaż sam mam AVF, a robię 20tyś ), tylko wziął sobie 2.0TFSI w Q. Po pojemnościach jakie opisujesz, wnioskuję jednak, że pytasz o budę B6 a nie B7 :gwizdanie: Dla przypomnienia: B6 - 2001 - 2004 B7 - 2005 - 2007 który Ciebie rocznik interesuje? ale czy 2.0 TFSI nie jest droższy w utrzymaniu i eksploatacji od 1.8T
KOval81 Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 2.0 TFSI to dość nowa konstrukcja. Jeśli chodzi o eksploatację, późniejsze modyfikacje (jeśli będziesz o nich myślał) to nie miał bym wątpliwości co wybrać. Jeśli chodzi o spalanie, to musisz liczyć się, ze pociągnie Ci te 12-15l w mieście. Ceny filtrów, oleju, itp pierdołek eksploatacyjnych (w czystej postaci) będą zbliżone. Naprawy pewnie droższe w 2.0 TFSI, przez wzgląd na to, że to nowsza konstrukcja z bezp. wtryskiem, na czym mechanicy zdzierają. Nawet jakby był prosty jak drut, to będą wymysślać, że ciężko go robić.
kosmonauta25 Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 2.0 TFSI to dość nowa konstrukcja. Jeśli chodzi o eksploatację, późniejsze modyfikacje (jeśli będziesz o nich myślał) to nie miał bym wątpliwości co wybrać. Jeśli chodzi o spalanie, to musisz liczyć się, ze pociągnie Ci te 12-15l w mieście. Ceny filtrów, oleju, itp pierdołek eksploatacyjnych (w czystej postaci) będą zbliżone. Naprawy pewnie droższe w 2.0 TFSI, przez wzgląd na to, że to nowsza konstrukcja z bezp. wtryskiem, na czym mechanicy zdzierają. Nawet jakby był prosty jak drut, to będą wymysślać, że ciężko go robić. Czyli lepszym wyborem będzie 1.8T?
Gość mmcv Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Przy takich przebiegach kupilbym sobie S4 b6 w avancie na pelnym wyposazeniu i cieszyl sie z dzwieku motoru (osiagi zadowalajace ) i elastycznosci. 1.9 do takich przebiegow bezsensu ... co ze malo pali , jak nie brzmi wcale ?? , 2.0T jedynie bym rozwazyl ze wzgledu na osiagi , choc dobrze wyrezane 1.8T tez daje rade .
KmK Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 2.0T polecam z własnego doświadczenia. Przejeżdzam 20k km i nie zamieniłbym się na diesla, nie dla wspominanego lansu kupiłem ten silnik, a dla radości z jazdy. Życzie jest za krótkie żeby jeździć dieslem Żart oczywiście, bo zastanawiałem się również nad 3.0tdi :> Mój sąsiad tłucze już drugie 2.0T, obecnie b8, rocznie przejeżdza ~80k km, niezmiennie twierdzi że przy jego przebiegach diesel wykończył by Go psychicznie, uważa, że tak wiele spędza czasu w aucie, że komfort jazdy jest na 1 miejscu
Gość mmcv Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 nie wierze ze komfort w 3.0 V6 albo R6 jest gorszy niz w 2.0T ... pozatym chyba i brzemienie lepsze ??
kosmonauta25 Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 Klubowicze co sądzicie o silniku 1.8T. Bo właśnie takim jestrm zinteresowany. Mam na myśli Audi A4 B7 z rocznika 2005-2006 ze silnikiem 1.8T 163KM.
Wandej Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Klubowicze co sądzicie o silniku 1.8T. Bo właśnie takim jestrm zinteresowany. Mam na myśli Audi A4 B7 z rocznika 2005-2006 ze silnikiem 1.8T 163KM. ciężko znaleźć B7 z tym silnikiem bo to już była końcówka montażu 1.8T i zastąpił to 2.0TFSI :gwizdanie:
kosmonauta25 Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 Klubowicze co sądzicie o silniku 1.8T. Bo właśnie takim jestrm zinteresowany. Mam na myśli Audi A4 B7 z rocznika 2005-2006 ze silnikiem 1.8T 163KM. ciężko znaleźć B7 z tym silnikiem bo to już była końcówka montażu 1.8T i zastąpił to 2.0TFSI :gwizdanie: Silnik ten był produkowany do 2007 r i chyba zastąpił go 1.8 TFSI 160KM w 2008r. W Niemczech jest dość duży wybór Audi A4 z silnikiem 1.8T z lat 2005-2007
Gamling Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Przy takich przebiegach kupilbym sobie S4 b6 w avancie na pelnym wyposazeniu i cieszyl sie z dzwieku motoru. Dokładnie + braku konieczności dbania o turbinę.
Kazik123 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 sam miałem kupić B7 2.0 T, był problemy z odpowiednia sztuka w poszukiwaniach trafiłem na B6 3.0 V6 po malej przejarzdze była moja
KmK Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 mmcv to teoria mojego sąsiada nie mówie że się pod nią podpisuje :> 2.0T daje dużo frajdy z jazdy, odpowiada mi taka charakterystyka. Każdy ma inne wymagania, auto sprowadzałem z us, myślałem najpierw nad 3.0tdi z eu, potem już tylko 2.0T i 3.2fsi, akcyza dokonała wyboru :> 4.2 w s4 z kolei cieszy tym że to s4 i v8, ale to ciężki kloc, jeśli manual przyspiesza w okolicach 6s, to automat ~7s a wtedy to odnosząc się do 344hp trudno nazwać to przeciagiem, wszystkiemu winna waga.. a wracając do meritum, to nie wiem czy pakowanie się w 1.8T w b7 ma sens, może już lepiej np bex w b6? ale może się mylę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się