EnDrIu` Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Zakupiłem Audi z tym silnikiem, nie sądziłem nawet, że są różne rodzaje silników 1.9 TDi i jako laik zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem(chciałem kupić jak najmłodszą B5). Jak w porównaniu z silnikiem 110hp sprawuje się AJM? Czeka mnie wymiana rozrządu i juz pierwsza niespodzianka...cena w porównaniu z silnikiem 110hp Czy ten silnik jest mocno wrażliwy na paliwo (ostatnio tankuje tylko Vpower diesel, ale ma to byc zwykle auto do jazdy na codzien i wolalbym zalewac normalne paliwo z Lukoila czy innych tanich stacji-z drugiej strony, wiem ze moze byc to pozorna oszczednosc)? Jak z jego usterkowością? Czy pompowtryskiwacze są awaryjne? Kolega wspominał mi, że te silniki więcej palą od starszych braci to prawda? Troche mój znajomy mnie nastraszył, na tyle, że zastanawiałem się czy nie sprzedać mojej Audiolki Nie widziałem tematu, w którym byłyby uporządkowane informacje o AJM, także proszę od razu nie kasować tematu BTW znalazłem dwie informacje o mocy tego auta jedno żródło podaje 115hp a drugie 116hp...która wartość jest prawidłowa?
pioteres Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 jako laik zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem(chciałem kupić jak najmłodszą B5) bardzo dobrze Jak w porównaniu z silnikiem 110hp sprawuje się AJM? bardzo dobrze, dynamiczniejszy. Czeka mnie wymiana rozrządu i juz pierwsza niespodzianka...cena w porównaniu z silnikiem 110hp cena zasadniczo nie odbiega od standardowego afn-a Czy ten silnik jest mocno wrażliwy na paliwo (ostatnio tankuje tylko Vpower diesel, ale ma to byc zwykle auto do jazdy na codzien i wolalbym zalewac normalne paliwo z Lukoila czy innych tanich stacji-z drugiej strony, wiem ze moze byc to pozorna oszczednosc)? Jak z jego usterkowością? Czy pompowtryskiwacze są awaryjne? lac normalne paliwo - byle nie chrzczone i bedzie dobrze. W prawidlowo uzytkowanym ajm-ie pompowtryskiwacze sa nie bardziej awaryjne niz pompy w afn-ach Kolega wspominał mi, że te silniki więcej palą od starszych braci to prawda? prawda, ale roznica nie jest znaczna BTW znalazłem dwie informacje o mocy tego auta jedno żródło podaje 115hp a drugie 116hp...która wartość jest prawidłowa? ajm ma 115 (116 koni bylo w quattro ale to juz nie byl ajm
Cristoforo Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 ori rozrząd w ASO kpl to cena 400zł po rabatach pasek rolka napinacz lać dbd paliwo olej z norma 505.01 stosowac sie do 10 przykazan diesla i szaleć do woli
aju Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 poza tym PD w tej chwili bardziej rozwojowo mocowo od tych na pompie... resztę CI koledzy już powiedzieli więc ciesz się że kupiłeś PD
manqm Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 silnik ma moc 85kW czyli w przeliczeniu na konie mech. (1.359621 x 85) daje 115.567798 czyli w zaoklągleniu 116 koni mech.
Patrykbor Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 ori rozrząd w ASO kpl to cena 400zł po rabatach pasek rolka napinacz Toć to nie komplet krzyś http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_wymiana_rozrzadu_za_1600_zl_w_aso-t62963.0.html
Daimos Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 ori rozrząd w ASO kpl to cena 400zł po rabatach pasek rolka napinacz Toć to nie komplet krzyś http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_wymiana_rozrzadu_za_1600_zl_w_aso-t62963.0.html do tego dolicz pompę wody oraz napinacz hydrauliczny podstawą bezawaryjnej pracy AJM'a jest stosowanie oleju spełniającego normę 505.01
msuchecki90 Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam Kolego mam taki sam silnik od roku jak ty i szczerze mówiac od wymiany do wymiany oleju i filtrów nic nie robiłem a przejechałem juz ponad 30 tys , ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika , leje od roku zwykłego diesla z lotosu i chodzi jak burza , jedyne co teraz mnie czeka to czyszczenie kolektora i turbo niestety zapieczone kierownice turbo , ja osobiscie uzywam oleju Castrol Turbo Diesel z normami 505.01 i jestem bardzo zadowolony moim zdaniem świetnie spełnia normy pod nasz silnik od wymiany do wymiany nie bierze mi prawie w ogóle oleju wiec jednym słowem polecam jezeli kupiles zadbane auto i bedziesz dbal wierz mi nie bedziesz zalowal pozdrawiam
Jaszczur87 Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 kolego silniki na pomopowtryskiwaczach wcale się są bardziej awaryjne czy gorsze a paliwo można lać normalne chociaż nie polecam z Lucoil'a przynajmniej u mnie jest złej jakości już lepiej kupić tanie na Neste i najważniejsze norma 505.01 bo znam ludzi co lali cokolwiek i potem narzekali na silnik :/
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 ori rozrząd w ASO kpl to cena 400zł po rabatach pasek rolka napinacz Toć to nie komplet krzyś http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_wymiana_rozrzadu_za_1600_zl_w_aso-t62963.0.html tak za 400zł to jest tzw zestaw naprawczy rozrządu
MRoger Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Kiepsko szukałeś http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_jaki_silnik_kupic_110km_czy_116km_pd_ajm-t65511.0.html Miłej lektury. Mój AJM jak na razie jeździ bez problemów z silnikiem a jest deczko dłubnięty
EnDrIu` Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 No dobra to mnie przekonaliście OOOO ze mna zostaje i jutro jedzie na wymiane rozrządu Niestety jeszcze zostanie do zrobienia kierowniczki turbiny, ale to chyba w prawie kazdym 1.9 TDi moglbym sie tego spodziewac
Legolas5 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Ja rowniez nie narzekam poza wymiana pompek tuz po zakupie. Mam AJM-a od maja 2008r przejechalem juz 50tys km wymiana oleju co 12tys km. Aktualny przebieg 206 tys ostatnio padlo mi kolo zamachowe dwumasowe i wydatek byl niestety ale ogolnie spalanie niskie do 6l/100km. Generalnie jestem zadowolony.
aju Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 ale to chyba w prawie kazdym 1.9 TDi moglbym sie tego spodziewac tak jeśli było łagodnie traktowane... lub po porstu "wyrobiło normę czasową"
Piotrek98igo Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 uzytkuje od roku na koxie i nie powiem nic zlego na temat tego silnika ... powinienes sie cieszyc ze to PD, a nie VP,no chyba ze bylo by to 11mm ktos wyzej napisal spalanie do 6l chyba w trasie,bo w miescie nie uwierze w to :gwizdanie:
Legolas5 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Uwierzysz czy nie twoja sprawa nic nie dodaje w cyklu mieszany mam takie spalanie
pablo_ua4 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 No 6 l jest przesadzone norma to jest chyba do 8 l mi jakoś tak chyba wychodzi dużo jazdy po mieście bo w trasie wyszedł mnie 6.2 l przy prędkości non stop 160km/h trasa olkusz-strasburg. A co do tego silniczka jest naprawdę super no i byłem zaskoczony ze one są tak dynamiczne Polecam
Legolas5 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Zalezy jak kto jezdzi :> moja srednia predkosc do 130km/h, jazda raczej spokojna a i mieścina tez niewielka moze dlategop nie łyka mi wiecej.
kapete Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Wszystko zależy od techniki jazdy. Ja jeżdżę po Wawie i okolicach i śrdnie spożycie oscyluje ok 7-7,5 (zwróćcie uwagę na napęd). Gdy kiedyś pociotowałem w dłuższej trasie - miałem 5,5. Ja wierzę w 6 l.
manqm Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 jeżdząc w trybie miejskim na niedogrzanym silniku (do roboty 10km) w temperaturze minusowej też mieszczę sie w 6l.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się