Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Potrzebuję pomocy - wczoraj wymieniałem moduł komfortu - niestety nie chce on współpracować z kluczykiem (nie działa centralny na pilota, muszę otwierać i zamykać auto "ręcznie"). Garść informacji dot. okoliczności - po ponownym założeniu starego komfortu (AS) kluczyk zaczyna działać poprawnie. Po włożeniu modułu BA lub BD kluczyk nie reaguje. Próbowałem standardowej procedury czyli kluczyk do stacyjki, zapłon, wyłaczenie zapłonu i zamknięcie auta z pilota - niestety zero reakcji. Jeśli chodzi o same moduły - częstotliwość pracy jest taka sama dla wszystkich testowanych modeli więc to nie problem. Kodowanie też pomijam (nie widzę związku, mimo tego ustawiałem zgodnie ze swoim wyposażeniem i też nie działa). W adaptacji modułu komfortu znalazłem kanał opisany jako KEY z przypisaną wartością 0 - może tam trzeba wykonać jakąś operację? Proszę o poradę Pozdrawiam - Bart.
chudineze Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Jak się nie mylę to dobrze myślisz pokazuje, że nie ma żadnego klucza dopisanego, więc pewnie trzeba to jakoś zakodować.
steve69 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Próbowałem standardowej procedury czyli kluczyk do stacyjki, zapłon, wyłaczenie zapłonu i zamknięcie auta z pilota - niestety zero reakcji. Nie wspomniałeś o tym, więc zapytam: czy przed umieszczeniem kluczyka w stacyjce naciskałeś przycisk otwarcia na pilocie? Z instrukcji obsługi do A4 B6: Synchronizacja kluczyka Jeżeli samochodu nie można odblokować wzgl. zablokować radiowo, kluczyk z nadajnikiem musi zostać zsynchronizowany. Jeżeli samochód jest zamknięty, otworzyć zamek w drzwiach kierowcy kluczykiem mechanicznym. Nacisnąć przycisk odblokowania (otwarta kłódka) w kluczyku z pilotem. Umieścić kluczyk w wyłączniku zapłonu i włączyć zapłon. Ponownie wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk. Nacisnąć przycisk odblokowania (otwarta kłódka) wzgl. przycisk zablokowania (zamknieta kłódka). -- Pozdrawiam. Sławek
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 Próbowałem standardowej procedury czyli kluczyk do stacyjki, zapłon, wyłaczenie zapłonu i zamknięcie auta z pilota - niestety zero reakcji. Nie wspomniałeś o tym, więc zapytam: czy przed umieszczeniem kluczyka w stacyjce naciskałeś przycisk otwarcia na pilocie? Z instrukcji obsługi do A4 B6: Synchronizacja kluczyka Jeżeli samochodu nie można odblokować wzgl. zablokować radiowo, kluczyk z nadajnikiem musi zostać zsynchronizowany. Jeżeli samochód jest zamknięty, otworzyć zamek w drzwiach kierowcy kluczykiem mechanicznym. Nacisnąć przycisk odblokowania (otwarta kłódka) w kluczyku z pilotem. Umieścić kluczyk w wyłączniku zapłonu i włączyć zapłon. Ponownie wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk. Nacisnąć przycisk odblokowania (otwarta kłódka) wzgl. przycisk zablokowania (zamknieta kłódka). -- Pozdrawiam. Sławek Operacja wykonana zgodnie z w/w procedurą. Na starym komforcie działa - na nowych nie. Jak się nie mylę to dobrze myślisz pokazuje, że nie ma żadnego klucza dopisanego, więc pewnie trzeba to jakoś zakodować. Sprawdzałem ten kanał (21 - KEY Adjustment) także przy podłaczonym starym komforcie - tutaj również wartość = "0". Próbowałem zmienić ją na "1" ale nie zapisuje się w sterowniku (przy odczycie nadal jest "0"). Niestety w indeksie tej wartości VAG nie wyświetla żadnych podpowiedzi. Poniżej fotka jak to wygląda... (BTW bufory w komforcie i module immo nie pokazują żadnych błędów).
chudineze Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Znalazłem takie coś w sieci może pomoże ja to robiłem w ten sposób 46 adaptacja i teraz nie pamietam kanału wiec probuj albo 1 albo 21 albo 26 ,nie wpisywalem ilosci kluczy to jest potrzebne do immo jak kodujesz klucz nie do pilotow ,wiec w ktoryms z wymienionych kanalow ustaw 1 nacisnij pilota i trzymajac zatwierdz i przejmij ,v vasie pisze podczas nacisniecia ze rozpoznano ,to samo z nastepnym mozesz sprobowac ustawic 2 w kanale adaptacji..Zacznij od adaptacji w kanale 1 raczej w jedynce sa klucze [br]Dopisany: 22 Luty 2010, 00:48_________________________________________________I jeszcze jedno:» Procedury diagnostyczne > Dopasowanie pilotów zdalnego sterowaniaOpisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek. Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami zamka centralnego w samochodach VW/AUDI. Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności: [Wybór] [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] [Adaptacja - 10] Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21") [Odczytaj] W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów. W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami). [Testuj] Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość. [Zapisz] Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie). Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco: Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności: [Wybór] [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007") [idź!] Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika. Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy). Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd. Przykład: Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2. Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie). Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć. Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu. [Wybór] [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007") [idź!] Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011". Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Marek - bardzo dziękuję za pomoc. Sprawdzę jutro (w zasadzie dziś ) i dam znać jak poszło... Znalazłem jeszcze opis, z którego wynika, że brak możliwości otwierania/zamykania auta pilotem i zamknięcia przyciskiem w tapicerce drzwi kierowcy jest spowodowany brakiem zestrojenia z silnikami szyb - niby trzeba każdą szybkę opuścić na dół a następnie podnieść do góry aż się zatrzyma i za chwilę jeszcze raz na moment poprawić jej przyciskiem... przetestuję i ten wariant
domjenick Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 masz tutaj mój filmik-krok ,po kroku
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 domjenick a masz napisy do tego filmu? Lektora czasem ciężko zrozumieć... (pewnie dlatego że kierownica po lewej stronie:polew:) A tak na poważnie, wielkie dzięki - nie mam więcej pytań. Jutro spróbuję dopasować pilota i dam znać jak mi poszło
chudineze Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 domjenick a masz napisy do tego filmu? Lektora czasem ciężko zrozumieć... (pewnie dlatego że kierownica po lewej stronie ) Chyba strony pomyliłeś Cytat z filmiku ...ale mi tu nie wygodnie ale tu ciasno :polew:
domjenick Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 bujajcie się laptop leciał,jeszcze kluczyk i do tego ciemno było i ręka zajęta
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 bujajcie się laptop leciał,jeszcze kluczyk i do tego ciemno było i ręka zajęta Spoko, dla mnie bomba
domjenick Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 sprawdz najpierw,w blokach pomiarowych i już będziesz wiedziec,czy dasz rade go zakodować-inaczej sie nie da,sprawdzane na B5,B6, passacie B6
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Już po zabiegu - zakodowałem kluczyk bez problemu. Podziękować za instrukcje Mam jednak problem z kluczem zapasowym (w zasadzie nigdy go nie używałem - chodzi o ten z doczepioną plastikową wersją scyzoryka) - chciałem go teraz zapisać ale w grupie 007 go nie widać - w czym problem? Trzeba go najpierw zgrać z immo?
chudineze Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 A on ma opcje pilota bezprzewodowego? Bo ja mam komplet bez pilotów więc nie wiem i umnie jest sam plastik.
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Kluczyk jest OK Po prostu wisi na tym samym "kółku" co plastik.
domjenick Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 po zabiegu - zakodowałem kluczyk bez problemu. Podziękować za instrukcje
kociu_22 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam Ja mam podobny problem z tym ze mam tylko jeden kluczyk ktory nie dziala tzn centrala w vagu go widzi ale jak chce go zaadoptowac to nie zapisuje zmian w bloku 21 caly czs jest 0 i pokazuje blad Key 1 35-00 hmmmm ma ktos jakis pomysl ?????
kociu_22 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Hmmm innym czyli jakim probowalem 704 i wczesniejszymi zawsze to samo .... hmmm teraz jeszcze tak patrze ze nie moge dopisac vinu do modułu centralnej elektryki moze dlatego nie moge tez dodac klucza ?? jak chce dopisac vin podaje pin 46992 i test w tabelach u gory pojawia sie disabled i 20 i nie chce przyuczyc vinu jutro wstawie screen moze moduł jest uszkodzony .... pozdrawiam Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się