Jump to content
0
kadaf

+12V do Radia po stacyjce

Recommended Posts

Witam, pewnego dnia czekając dłuższy na pasażera, postanowiłem wcielić w życie długo planowaną modyfikację.

jak wiadomo w modelach od B6 w górę nie występuje szyna 15, czyli +12 po przekręceniu stacyjki, a nieoryginalne radio musiało być uruchamiane przyciskiem.

aby poradzić sobie z tym problemem i cieszyć się luksusem słuchania muzyki po odpaleniu samochodu i wyłączania po zgaszeniu należy zastosować przekaźnik samochodowy 12 Voltowy
XaWkJ.jpg

jedynym miejscem gdzie pojawia się napięcie po odpaleniu samochodu jest bezpiecznik 37 (pompa urządzenia do mycia szyb i do mycia reflektorów) i w to miejsce należy zastosować rozdzielacz do bezpiecznika.
dlrlr.jpg

i plus z tego rozdzielacza kierujemy do pozycji 85 w przekaźniku, kabelek z 86 podłączamy do masy

30 i 87 podłączamy do przeciętego czerwonego kabla w zasilaniu radia,



dnMvS.jpg

dd7Y9.jpg

przekaźnik można zamontować w miejscu za bezpiecznikiem
ddwUA.jpg


opis stworzony niechlujnie i szybko bo obiecałem że na dziś będzie gotów.

całość wykonana w ciągu 15 minut pod marketem, koszt przekaźnik 10 PLN i 10 PLN rozdzielacz do bezpieczników

efekt: DSCF5158.AVI


Dodano:

Po przekręceniu stacyjki w pozycje prawię zapłonu (nie zapalają się kontrolki na liczniku) słychać cyknięcie i następuje uruchomienie radia, czyli nie mamy włączonego zapłonu a radio gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież przy stacyjce masz +12 po stacyjce. Nawet mozna zlapać sygnal z pozycji p i radio bedzie działać z włożonym kuczkiem nawet bez przekrecania. Tak jak jest ori

Share this post


Link to post
Share on other sites

to fakt jest to uciążliwe , ja mam ten problem wlasnie w oryginalnym Chorus II, mialem wczesniej nie oryginalne radio,nie bylo instalacji can, wiec kupilem sobie ten oryginal z tego wzgledu ze posiadam symulator zmieniarki ,ktory kosztowal mnie prawie 100 zeta, i zostal mi z passata , wiec kaseciak + podpiecie mp3 w zupelnosci wystarcza, problem jest ten ze po podciagnieciu kabli pod can ,podswietlenie jest , ale nadal nie ma wylaczania po kluczyku i ta padlina co godz sie wylancza , zmienialem wartosci na kanale 62 i nic nie pomaga , wiec dlatego myslalem o zamontowaniu czegos takiego co Ty proponujesz , ale niestety to nie wyeliminuje mi tego co godz wylacznaia , juz nie mam pomyslow :confused4:

track666

AVW_AUX_300x280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bipi555 twój problem polega na tym że podpiełes jedno z dwóch zasilań - podepnij drugie będzie OK. ta strona powinna ci pomóc: http://studio24.prv.pl/


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

źle podpiete radia, a wy cudujecie


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem u siebie nie potrzebny przekaźnik ani obudowa bezpiecznika. Sygnał znajdujesz koło stacyjki i ciągniesz do radia na klimatroniku nie pojawia się. Wszystko chodzi bez przekaźnika i bezpiecznika już pare dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez jestem tego zdania ze nie potrzeba zadnych tego tylu przekaznikow. a jesli sie ma szyber to mozna nawet zrobic taka opcje ze nawet po zgaszeniu auta radio by gralo dopuki nie otworz\y sie jakich kolwiek dzwi bardzo prostym sposobem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

przekaźniki i bezpieczniki są po to aby nie ingerować zbytnio w instalacje auta, radio można podpiąć pod alarm, szyby czy poduszki, ale co w chwili zwarcia czy przepięcia z radia.

nie wiem czy jeśli radio podepniemy pod stacyjkę to samochód zgaśnie po wywaleniu radia, spali imo czy odpali poduszki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja obszedłem inaczej... mam zmostkowany zołty z czerwonym.... nie potrzebuje kluczyka w stacyjce.. jedyny minus... zeby nie zapomniec wylaczyc... Plusy... jestem nad jeziorem... moge wlaczyc nute uchylic lekko szybe... zamknac auto i nuta dalej gra :good:


3464876_avatar2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Może się komuś przyda. Można podłączyć się pod S-kont. (+12V zanika gdy wyciągamy kluczyk ze stacyjki) podłączamy pod 22 pin (w b6) (pin 30 w b5), "cienki" czerwony przewód, niebieskiej kostki licznika (lub ze stacyjki).Trzeba też sprawdzić wtyk ISO czy nie ma przypadkiem zamienionego pinu 4 z 7. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prościej pociągnąć kabel od 37 bezpiecznika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fejsik czy możesz napisać jak "zachowuje" się radio w momencie gdy przekręcisz kluczyk w pozycję 0 (do wyciągania). Czy przypadkiem w tym rozwiązaniu klucz w stacyjce nie musi być przekręcony na 1 pozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście przecież +12 po zapłonie jest masa w tym aucie


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można podpiąć pod bezpiecznik 37 plus od cb oraz zestawu Bluetooth bez użycia przekaźnika?

Tzn chce zamontować taki dwojnik http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3914459876

I do wyprowadzenia z tego dwojnika podpiąć plusy od w/w urządzeń, by włączyły się dopiero po przekreceniu kluczyka.

Takie podłączenie będzie bezpieczne?

Bezpiecznik który doloze do tego dwojnika ma być identyczny z bezpiecznikiem ori nr 37?

Up

Potrzebny ten przekaźnik czy można podłączyć bez?

Na pewno ktoś z Was wie, tylko nie chce powiedzieć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam jest problemik bo radio rozładowuje akumulator. Audi concert zamienilem na alpina . Po odpowiedniej przejsciówce gra tył ale bateria pada po 2 dniach stania auta. Musze wyciągać bezpiecznik od radia by trzymała i auto moze stać i stać :D Mam już dość wyciagania tego bezpiecznika więc może się uda z waszą pomocą to ogarnąć i będę mógł założyć osłonke od bezpieczników :D

6y976lza.jpg

tak wygląda kostka zasilająca z audi tylko kolor nie czerw/biały tylko czerwono/niebieski i nie biało/szary tylko niebiesko/zielony. Kostka ta wchodzi w przejściówkę

hntk67o3.jpg

Wszystko podłaczone i na końcu przy radiu muszę zamienić kabelki na czerwono/żółty by radio odpaliło z guzika ,inaczej nie idzie .Odpala gdy nie ma kluczyka i jak panel jest zdjęty to i tak mogę płyte wyciągnąc.

Jak poczytałem to takich problemów nie macie by aku od radia padał po 2 dniach więc co jest nie tak ?

Czy ten żółty kabel z tego adaptera musi mieć jakiś kabelek w tej wtyczce od auta? Bo chyba żółty jest od akumulatora a we wtyczce od auta nie ma tam żadnego kabelka i czy tak to ma wyglądać ?

Czerwony z przejsciówki jest podłaczony pod żółty od radia i dlatego cały czas jest zasilanie a czy nie ma innej opcji by te zasilanie wyłaczylo sie po wyjeciu kluczyka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

podpięcie radia po stacyjkę spowoduje że nie będzie się go dało uruchomić normalnie przyciskiem bez kluczyka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co zaproponował @kadaf miałem zaraz zrobione po zakupie auta.

Nie było to do końca po mojej myśli, bo:

Gasisz silnik na zero i radio również gaśnie, aby znów włączyć radio trzeba tak jakby przed zapaleniem kontrolek zostawić kluczyk.

Najlepszym rozwiązaniem jest właśnie podpięcie pod czerwony cienki przewód pod kierownicą.

Można wstawić przekaźnik (wstawiłem) bo mam po nim zasilanie radia, cb, gniazdo zapalniczki dodatkowe w schowku oraz wideo rejestrator.

Przekręcasz kluczyk tyle aby wyłączyć blokadę kierownicy i już radio gra.

Wyłącza się dopiero jak się kluczyk wyjmie ze stacyjki

podpięcie radia po stacyjkę spowoduje że nie będzie się go dało uruchomić normalnie przyciskiem bez kluczyka?

Ja osobiście nie potrzebuje takiej opcji, a dla innych, co za problem włożyć kluczyk

W dzisiejszych czasach każdy gdzieś się spieszy i nie ma czasu, więc można sobie niektóre rzeczy z automatyzować.

Właśnie u siebie mam tak radio podłączone oraz zrobiony automatyczny włącznik świateł po odpaleniu silnika.

Wsiadam odpalam i jadę nie klikam na radio, cb i włącznik świateł który po jakimś czasie trzeba wymieniać lub regenerować.

Może to choroba zawodowa - automatyk :D

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie, wiem ze temat z przed roku, ale moze ktos pomoze, otoz, zalozylem pionnera f900bt i zauwazylem pisk w tylnych glosnikach, nie zaleznie czy same glosniki sa podpiete pod radio czy nie, (wyglada ze wzmacniacz dostaje jakies zaklocenia), spotkal sie ktos z czyms takim ?

pozdrawiam Wiktor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.10.2015 o 00:22, edekxp napisał:

To co zaproponował @kadaf miałem zaraz zrobione po zakupie auta.

Nie było to do końca po mojej myśli, bo:

Gasisz silnik na zero i radio również gaśnie, aby znów włączyć radio trzeba tak jakby przed zapaleniem kontrolek zostawić kluczyk.

Najlepszym rozwiązaniem jest właśnie podpięcie pod czerwony cienki przewód pod kierownicą.

Można wstawić przekaźnik (wstawiłem) bo mam po nim zasilanie radia, cb, gniazdo zapalniczki dodatkowe w schowku oraz wideo rejestrator.

Przekręcasz kluczyk tyle aby wyłączyć blokadę kierownicy i już radio gra.

Wyłącza się dopiero jak się kluczyk wyjmie ze stacyjki

Ja osobiście nie potrzebuje takiej opcji, a dla innych, co za problem włożyć kluczyk

W dzisiejszych czasach każdy gdzieś się spieszy i nie ma czasu, więc można sobie niektóre rzeczy z automatyzować.

Właśnie u siebie mam tak radio podłączone oraz zrobiony automatyczny włącznik świateł po odpaleniu silnika.

Wsiadam odpalam i jadę nie klikam na radio, cb i włącznik świateł który po jakimś czasie trzeba wymieniać lub regenerować.

Może to choroba zawodowa - automatyk :D

Od czego idzie ten przewód ? Będe chciał sobie dokładnie też tak zrobić bo mi aku siada. Rozumiem że z czerwonego wziąłeś tylko impuls a +12 V skąd ?

Edited by Tiger_Mielec

Share this post


Link to post
Share on other sites

+12 po zapłonie trzeba wziąć czerwony przewód niebieskiej wtyczki zegarów a stałe 12 już masz przy radiu. Robiłem to ostatnio, godzinka roboty. Ja jeszcze dałem bezpiecznik żeby nie uszkodzić zegarów

Wysłane z mojego ONE E1001 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilu amperowy bezpiecznik dawałeś ? Zwyczajny płytkowy mini czy normalny  ? Do sterowania chyba mało potrzeba ale jaki jest dobry żeby go nie przepalało ?

Który to jest ten czerwony bo nie jestem pewien pod co to podpinasz?

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
1 - Niedobór płynu do mycia
2 - Niedobór płynu chłodzącego
3 - Czujnik poziomu paliwa
4 - Temperatura płynu chłodzącego
5 - Gałąź przycisków 2 nawigacji
6 - Gałąź przycisków 3 nawigacji
7 - Gałąź przycisków x Telematik
8 - Przełącznik menu
9 - wolne
10 - Przełącznik osłony silnika
11 - Czujnik poziomu paliwa 2
12 - Przełącznik menu (Out A)
13 - wolne
14 - wolne
15 - wolne
16 - FDR/ASR (= ESP)
17 - Magistrala CAN systemu Komfort High
18 - Magistrala CAN systemu Komfort Low
19 - System Infotainment CAN-Low
20 - System Infotainment CAN-High
21 - Wejście temperatury zewnętrznej
22 - Styk S
23 - Poziom oleju / temperatura oleju
24 - Regulacja poziomu
25 - Przełącznik menu (Enter)
26 - wolne
27 - wolne
28 - Przełącznik menu (Out B)
29 - wolne
30 - Transponder 2
31 - Transponder 1
32 - Zacisk 31 (czujnik)

 

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone
1 - Zacisk 58d
2 - Zacisk 30 (+12V stałe )
3 - Zacisk 15 (+12V po zapłonie )
4 - wolne
5 - Wejście prędkościomierza
6 - Wyjście prędkościomierza 2
7 - Potwierdzenie poduszki bezpieczeństwa
8 - Kierunkowskaz prawy
9 - Niedobór płynu hamulcowego
10 - Kierunkowskaz lewy
11 - Kierunkowskaz przyczepy
12 - Magistrala CAN napędu Low
13 - Magistrala CAN napędu High
14 - Zacisk 61 / kontrola ładowania
15 - wolne
16 - Ciśnienie oleju 2
17 - Zacisk 58s
18 - Zacisk 31 obciążenie (masa)
19 - Zacisk 31 obciążenie (masa)
20 - wolne
21 - Wyjście prędkościomierza 1
22 - Kontrola systemu ABS
23 - Przewód K
24 - Magistrala CAN napędu, ekran
25 - Przełącznik pokrywy zbiornika paliwa
26 - Magistrala CAN-diagnoza Low
27 - Magistrala CAN-diagnoza ekranu
28 - Magistrala CAN diagnoza High
29 - LWR
30 - Zamek pasa bezpieczeństwa
31 - Brzęczyk zewnętrzny
32 - Zużycie klocków hamulcowych

Edited by Tiger_Mielec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pin 22 niebieskiej kostki czyli styk s. Napięcie tam zanika po wyciągnięciu kluczyka i radio zachowuje się jak oryginalne. Bezpiecznik 10A kupiłem taki z gniazdem na kablu. Musisz zwrócić uwagę przy podłączeniu bo łatwo się pomylić przy podłączeniu plusów. Jak coś pisz na priv to pomogę

Wysłane z mojego ONE E1001 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...