Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Wlałem 505.01 Castrol a mam DPF zmienić na 507 czy nie (przejechałem 10 tys.)??


kierdawp

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy wlałem 505.01 Castrol 5W40, a mam DPF zmienić na 507 Castrol 5W30, przejechałem 10 tysięcy? Co sie może stać jak raz przejade na tym oleju?

[mod]Proszę stosować prefix kolejne wątki niezgodne z regulaminem będą leciały do kosza[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniaj czym prędzej... :gwizdanie: możesz mieć problemy z DPFem głównie choć nie tylko pewnie... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień, wymień. Oleje 507.... mają związki zmniejszające powstawanie zanieczyszczeń mogących zapychać DPF... Przynajmniej w teorii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wlałem 505.01 Castrol 5W40, a mam DPF zmienić na 507 Castrol 5W30, przejechałem 10 tysięcy? Co sie może stać jak raz przejade na tym oleju?

Pochwal się, co ile kilometrów uruchamiało Ci się wypalanie DPF-a?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się, co ile kilometrów uruchamiało Ci się wypalanie DPF-a?

jak znam zycie to pewnie nie czesciej niz normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie martwcie to kolejny wymysl marketingowy , mysle ze ten olej mial by znaczenie jak silnik by go przepalal 10l na 1000 km a nie w sladowych ilosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak myśle ale lepiej dmuchać na zimne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie Turdzi ma racje. ale skoro juz zrobil 10tys. km to i tak z 5 tys wartoby wymienic. wiec niech tym razem kolega odzaluje i wymieni troche wczesniej olej. bedzie spal spokojniej a na pewno nie zaszkodzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no pewnie tez bym wymienil , ale jestem pewien ze jak silnik zdrowy i nie pali oleju to nic sie nie stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ani razu nie zaświeciło sie przepalanie filtra.....

He, He, zadając to pytanie miałem dziwne przeczucie, że odpowiedź będzie właśnie taka :wink4:. Dużo w tym wszystkim marketingu, jako rzecze Turdzi :naughty:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też przez omyłkę (wczesniej miałem audi b6 130km. bez DPF) wlałem 505.01 5w-40 olej castrola zrobiłem około 2 tys km. --- no i wymian na 507 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 i co o wiele głośniej silnik pracuje niż na tamtym oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz jeszcze te 5 tys. km do wymiany i wymień. Co do Castrola i głośnej pracy silnika to polecam tym co na nim jeżdżą na próbę zalać jakimś innym dobrym full syntetykiem a różnica w pracy silnika(oczywiście na +) będzie zauważalna zaraz po pierwszym odpaleniu. Castrol to chyba naprawdę tylko marketing i reklama bo reszta to :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z NYNA faktycznie castrol jest raczej przereklamowany zrobię 12 tys. km i zaleje innym olejem. A co do wymiany tak jak pisałem na 5w40 pracował silnik ciszej potem zalałem 5w30 z norma 507 i pierwsze odpalenie o wiele głośniejsza praca silnika.

DPF zaczyna mnie już...... jakies dziwne odgłosy wychodzą od niego. Mam pytanie do posiadaczy DPF jadąc na 2 biegu około 20 km/h zaczyna coś wyć czy to może być DPF na innych biegch nie wyje? żadna kontrolka nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podlacze sie do tego tematu, bo mam podobny przypadek... Dzieki temu forum wlasnie sie dowiedzialem, ze mam u siebie [b7 BPW] tzw. DPF, mimo ze dealer/mechanik u ktorego kupilem samochod twierdzil ze go nie mam. Co gorsza, serwisowalem u niego samochod i okazalo sie ze zalal go olejem Fina 10W-40, ktoremu pewnie daleko do spelnienia normy 507.00. Teraz juz wiem, ze wiecej do niego nie pojade, chociaz nie wydawal sie glupi i podobno handluje/serwisuje Audi/VW/BMW od kilkunastu lat...

Przejechalem tak juz ponad 25k km i co ciekawe, ani razu nie zapalila mi sie kontrolka DPF, mimo ze przewaznie jezdze bardzo krotkie odcinkie (3km do pracy).

Do wymiany mam jeszcze 5k km, ale nie bede czekal i wymienie w przyszlym tygodniu (prawdopodobnie w ASO, bo nie znam innego mechanika w okolicy, chyba ze serwis Bosch'a). Myslicie ze silnik powinien byc plukany przed zmina na pelen syntetyk? Czy mam sie jeszcze pytac w serwise zeby dodatkowo cos sprawdzili co moglby sie uszkodzic w skutek jazdy na tym oleju?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepłukaj i zalej 507.00 i bedzie git dla Twego Dpf-a, turbinki i nie tylko...

Tak zrób motul albo castrol :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ASO trzeba ich prosic o plukanie silnika, czy jest to u nich standardowa procedura przy zmianie oleju z semi na pelen syntetyk?

Lepiej napomknij :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...