Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFF] Problem z przepływomierzem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam mały problem z przepływomierzem wyskakuje błąd przepływki po wykasowaniu wszystko jest ok mija dwa dni i znów to samo przy tym strasznie kopci i brakuje mocy z góry dziękuje za odpowiedz[br]Dopisany: 02 Marzec 2010, 23:22_________________________________________________doda iż przepływomierz to bosch prosiłbym o rozpiskę pinów jak go sprawdzić

Opublikowano

Witam wszystkich mam mały problem z przepływomierzem wyskakuje błąd przepływki po wykasowaniu wszystko jest ok mija dwa dni i znów to samo przy tym strasznie kopci i brakuje mocy z góry dziękuje za odpowiedz[br]Dopisany: 02 Marzec 2010, 23:22_________________________________________________doda iż przepływomierz to bosch prosiłbym o rozpiskę pinów jak go sprawdzić

proponowałbym zrobić logi z przepływki-będzie wiadomo,czy jeszcze warto cokolwiek tam naprawiać
Opublikowano

prosimy o logi dynamiczne grup 003 i 008 oraz opis błędów jakie zapisał sterownik silnika - to w zupełności wystarczy.

Opublikowano

Witam

1,9 TDI AHU kolegi (PASSAT 1997) po wizytach u 3 mechaników mój kolega postanowił zdać sie na moją i waszą wiedzę bo tamci tylko doją kasę

PROBLEM

ecu nie widzi przepływomierza było juz ich 6 i cały czas błąd zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach ( raczej niespotykane z rachunku prawdopodobieństwa myślę że przynajmniej jeden powinien conajmniej nawet złe ale podawać masy powietrza)

EGR sprawdzony w BS otwiera i zamyka słychać zmiane w pracy silnika więc nie zatkany

N75 no cóż błędu nie ma a co do logów ciężka sprawa bo od strzału tryb serwisowy i nie idzie go nawet rozkręcić ( zrobiłem ale przepływka od poczatku serwisówka i do ok 1700 obrotów niedoładowanie turbiny no ale w serwisówce to się nie poszaleje)

pierwszy mechanior grzebał z wymiana wtyczki przepływki bo była pokruszona auto było lekko trafione w rzeczone miejsce ( kabel sprawdziłem zgodnie ze scheematem etka na obu końcach prawidłowe piny i jest przejście opór 1ohm czyli ok

potem ponoć auto śmigało tylko wpadało przy 120km/h w serwisówkę i kolega zaprowadził do innego ale zbytnio nie pomógł.... jak znam życie n75 albo coś z turbawką wężyki gruszka... ale to później najpierw trzeba w ogóle wyjść z serwisówki

Dodam że z opowiesci kolegi jechał autem złapał notlauf wkurzony już autem zaczął podczas pracy silnika wkładać i wyciągać wtyczki i ponoć od tamtej pory juz nie działa

zastanawia mnie to że ecu nie widzi zadnej przepływki czyzby po dzwonie poszło zawrcie lub napięcie na ecu z zasilania przepływki i uwalony został komp

gdzieś kiedyś czytałem że ktoś chciał robić odcięcie czujników poprzez wyjęcie jakichś bezpieczników w ecu czy coś takiego istanieje i jest mozliwość że to bezpiecznik i dlatego przepływka jest martwa

ale napięcie na pinie 2 jest zgodne z aku i na 4 jest 5v więc juz nie wiem o co chodzi

mile widziany schemat ECU

czy jest mozliwość tak zaadaptować auto aby cały czas szlo w serwisówce????

albo w ogóle jeszcze cos innego ................

sprawa wyjaśniona musiało wystąpić zwarcie które uwaliło masę z komputera na przepływomierz po podpięciu masy na pin 3 przepływomierza auto ożyło[br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 17:05_________________________________________________Muszę coś sprostować aby w błąd nie zostali wprowadzeni inni użytkownicy A4 TDI

Wpisałem sie w ten temat z powodu TRAFNOŚCI NAZWY nie chciałem tworzyć nowego problem mój jednak był całkowicie inny niż autora pierwszego wpisu

Dodam że u mnie sprawa tyczyła sie w ogóle nie działającego przepływomierza !! a nie że 2 dni i OK

jeżeli przepływomierz jest niby ok a za jakiś czas błąd to sprawę mogą wyjaśnić tylko logi dynamiczne i tu nie ma dyskusji

jeżeli przepływomierz nie działa od startu silnika i nie pomaga kasowanie błędu bo pojawia sie on od razu po skasowaniu bez zmiany obrotów silnika to ten problem był moim problemem.

Jeżeli masz silnik AHU i przepływomierz bosch i masz problem taki jak mój czyli cały czas błąd przepływki to :

MIERNIK I mierzymy kabel od kompa ( nie przepływomierz)

pin2 -- masa silnika 11 do 14v ( napięcie akumulatora)

pin2 -- pin3 11 do 14 v ( napięcie akumulatora)

pin4 -- masa silnika 5V

pin4 -- pin3 5v

pin3 -- masa silnika 1ohm (pin 3 to właśnie masa)

pin 5 -- nie mierzymy tym przewodem idzie sygnał z przepływki do komputera

jeżeli w/w pomiary są ok wypada sprawdzić kabel do kompa ---- lub na sztywno podać maksymane wskazanie przepływomierza

jak to zrobić

wypiąć wtyczkę z przepływomnierza i pomiędzy pin 4 i 5 wpiąć diodę 1N4148 tak aby kreska na diodzie znalazła się od strony pinu 5 ( nie podłanczamy wtyczk)i i odpalamy silnik i spradzamy błąd przepływomierza

jeżeli wszystkie napięcia są jak wyżej a po podłączeniu diody błąd znikł to mamy na 100% martwy przepływomierz

jeżeli błąd nie znikł to walniety kabel albo komp lub coś z instalacją proponuję lekturę autodata

wszystkie pomiary należy wykonać z wielką ostroznoscia jeżeli jakiekolwiek wskazania odbiegaja od normy to proponuje zgłosić sie do fachowca

OPIS przepływomierz bosch 5 pin z pierwszym pinem wolnym 028 906 461

nie wolno diodą łączyć innego napiecia niż 5v na pin odczytu ( uwalicie kompa)

nie wolno jeździć z wpiętą diodą mozna stosować tylko do testów jeżeli jest błąd i nie można wykonać logów

auto z diodą podaje dawki ok 847 (850 są maksymalnymi przy pełnym pedale gazu) z wpietą dioda nawet bez gazu dawki są maksymalne więc dlatego tylko dla logów dynamicznych można zastosować taki układ

auto zamula na małych obrotach bo nie przerabia ilosci paliwa

wszystko robisz na swoja odpowiedzialność

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...