wasermann Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Podłączyłem dziś skodę oktawie ALH.Tego błędu nie ma w żadnych kodach.Znalazłem na forum,ale niech ktoś mi to wytłumaczy bo dane są rozbieżne.Jedni piszą o klapie gaszącej a drudzy o elektozaworze powietrza,coś z EGR ijeszcze o potencjometrze pedalu gazu. VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 H Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3332 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 31480 Additional Info: TMBCG21U732767469 SKZ7Z0C1829696 1 Fault Found: 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent .
kamilos107 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 masz tu po angielsku dla czego. musisz sobie tylko przetłumaczyć Wiring open circuit/short to earth, intake manifold air control selenoid
ROBERT Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 19561 P3105 4C69 Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór. W "szukajce" wpisz 19561 i będzie wszystko jasne
Sztomel Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 zatem rozumiem, że silnik podczas gaszenia zatelepie nieprzyjemnie, błąd dotyczy usterki elektrycznej elektrozaworu N239 lub okablowiania do niego a ten właśnie elektrozawór podaje podciśnienie do siłownika sterującego zamykaniem/otwieraniem klapy gaszącej, gdybyś nie wiedział o który elektrozawór chodzi to wkleję fotkę : tu widać obudowę zaworu EGR wraz z przymocowanym do niej siłownikiem sterującym klapą gaszącą i wężykiem podciśnieniowym idącym od siłownika do elektrozaworu N239 : na fotce brak jest jedynie wtyczki z kabelkami idącymi do N239 a właśnie tymi kabelkami jak również i samą wtyczką powinieneś się zająć, przede wszystkim sprawdzić stan izolacji przewodów jak i stan pinów wtyczki i elektrozaworu, najlepiej je spryskać sprajem do złącz eleketrycznych, sam elektrozawór można łatwo sprawdzić czy nie padła w nim cewka podłączając do jego pinów kabelki bezpośrednio z plusa i munusa akumulatora - przy podłączaniu kabelków N239 powinien wyczuwalnie w dłoni klikać a dodatkowo w stanie z podłączonymi kabelkami podczas dmuchania w jeden króciec powinno wychodzić powietrze drugim a przy odpiętym zasilaniu powietrze wdmuchiwane do jednego króćca nie może wydmuchiwać pozostałym.
wasermann Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 No wielkie dzięki kolego Sztomel za dokładne wyjaśnienie problemu .Aaa... tak na boku to plus za pojechane na maksa zdjęcie na profilu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się