Hosse88 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 witam dzisiaj chcialem opisac moj problem i korzystalem juz w tej sprawie z opcji kilka dni temu i znalazlem kilka podobnych tematow ale zaden problem przedstawiony nie jest taki jak moj. a mianowicie mam problemy z wkreceniem silnika na obrty, do ok 3500k obrotow silnik zachowuje sie najnormalniej w swiecie, (zaloze sie ze np moj tata ktory nigdy nie przekracza takiej liczby obrotow nigdy nie zauwazyl by tego problemu) troszke zakopci ale to nie o to chodzi, a jak dokrece go powyrzej to nagle traci moc, obroty spadaja i silnik zaczyna strasznie kopcic na jasno niebiesko ale kopci tak ze swiata nie widac za mna i trzesie sie jakby cala buda jakby silnik chodzil na 3 cyl a dzis po dokreceniu go do 3500k obrotow to zgasl i gdy probowalem go odpalic to poczatkowo wogole nie slyszalem silnika i dopiero cos tam powoli zaczynalo "zaskakiwac" i w koncu odpalil ale dymu to bylo jak z jakiegos palenia kapcia, chodzil nierowno przez jakas minute i dopiero normalnie zaskoczyl, problem jest tymbardziej dziwny ze dzieje sie tak tylko czasami a po dlugiej trasie jest spokoj na jakies 2 tyg i mozna go smialo gonic, z regoly dzieje sie tak jakos niedlugo po odpaleniu i po jednej takiej "trzepance" problem znika i mozna go normalnie krecic. nie podpinalem vaga bo mam slaby dostep do tego typu sprzetu i jest to dosc kosztowne w mojej okolicy a pisze poniewaz moze ktos przerabial taki problem i bedzie mogl mi od razu odpisac co to takiego. z gory dziekuje za cenne rady, pozdrawiam
Bigrazor Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Na początek spróbuj wlać środek do czyszczenia wtrysków np.STP i jakiegoś dobrego diesla - mnie pomogło a miałem podobnie sporadycznie ,tylko że na zimnym ok 50 stopni (dogrzewanie przestało działać, mam diodę sygnalizacyjną :>) i kiedy go przekręciłem powyżej 3KK i na razie pomogło. Jak się nagrzeje to nie ma problemu
romulus697 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Witam,prawdopodobnie zbiera się olej w kulerze , po wkręceniu na obroty wypala się i na jakiś czas spoko .Biały dym by to sugerował.
Hosse88 Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 Paliwo leje caly cZas jakies tam ultimate czy tam v pover zalezy gdzie tankuje ale zawsze leje to drozsze czyli teoretycznie lepsze, a srodki do czyszczenia wtryskow pompowalem juz chyba ze4 raczej mocno skondensowane bo lalem je na male ilosci paliwa, ale chyba sprobje jeszcze wlac jakis taki lepszy bo to raczej nie zaszkodzi, zapomnialem dodac ze na zimniejszym silniku dzieje sie to jakby czesciej i 'telepanie' trwa dluzej, i ze termostat mi grzeje tylko na jakies 75, 80 stopni ale nie sadze zeby to byla przyczynA. Dzieki za porade ubieram sie i jade do halfordsa po jakis szpaks do wtryskow. A jesli zbieralby sie ten olej w tym intercolerze to jaka jest tego przyczyna i co z tym zrobic, oleju z silnika nie ubywa ale dym jak juz leci to ma wlasnie taki jakis jasny kolor, dodam iz gdy np przytrzymam gaz na dluzej podczas gdy auto nie chce juz isc to tak skacza obroty gora dol ale gdy przytrzymam dluzej to on i tak sie wkreci i pozniej juz rowno chodzi...
romulus697 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Podłącz pod vaga bo może być zakłócona korekta kąta wtrysku, przez czujnik (kąta wtrysku) który znajduje się pod pompą .
Bigrazor Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Mój mechanik twierdzi że powodem mogą być zacinające się wtryski i silnik nie przepala paliwa - po prostu go zalewa i dlatego zasłona dymna za tobą. a na vag'u u mnie tylko N75 wyskakuje że zwarcie do plusa sporadyczne - ale na wiosnę jest w planie do wymiany - łagodniej cisnę na gaz i po problemie
leoncjo Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Filtr paliwa wmieniony ?? może pompa ciągnie powietrze ..
Hosse88 Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 tak filtry wszystkie powymieniane i nie tylko filry powymieniane, nie jestem harcerzem co szczedzi na jakies tanie niepewne czesci a "niepotrzebne" naprawy i wymiany odklada na pozniej, bo skoro jezdzi to po co. ja jednak obstawiam wtryski wlalem dzisiaj butelke STP, na jakies 15 litrow paliwa, zrobilem dzis nieco dynamiczniej 50km ale jutro wyjezdze to paliwo co mam do konca i zobaczymy. wkurzam sie juz przez to wszystko na maxa bo nie nawidze jak cos jest tak jak nie powinno byc,no ale co poczac dzieki panowie za odpisy... pozdrawiam
MRoger Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 A co z płynem chłodniczym, nie ubywa nie ma rosołu ?? Biały dym to nie koniecznie olej, a jeśli tak to taki białawy to dopalany w katalizatorze a nie w komorze spalania, bo jak zalewa to raczej powinien być czarny. Sprawdź czy to nie uszczelka ... ja bym obstawiał turbo albo uszczelkę pod głowicą.
Bigrazor Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 A co z płynem chłodniczym, nie ubywa nie ma rosołu ?? Biały dym to nie koniecznie olej, a jeśli tak to taki białawy to dopalany w katalizatorze a nie w komorze spalania, bo jak zalewa to raczej powinien być czarny. Sprawdź czy to nie uszczelka ... ja bym obstawiał turbo albo uszczelkę pod głowicą. Niestety znam z autopsji i wykluczyłem uszczelkę - poza tym problem pojawia się po odłączeniu przez ECU turbiny a nie na całym zakresie pracy , zastanawiam się czy to nie przepływka nie świruje , ale mój mech twierdzi że to nie to bo by cały czas występowało.... .....ja jednak obstawiam wtryski wlalem dzisiaj butelke STP, na jakies 15 litrow paliwa....... Żeby to dało efekt to musisz wyjeździć cały bak z tym środkiem bo on powoli rozpuszcza syfy . Jak zrobisz gęsty roztwór to szybko go spali a efekt mizerny
Hosse88 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 niestety plyn tez mi ubywa, ale na 6tys km dolalem jakies 300ml wiec obstawiam gdzies raczej maly wyciek z wezyka albo jakiegos laczenia, olej jest czysty tzn czarny czyli normalny jak to w dieslu i nie ubywa nie podnosi sie wiec tez obstawiam wtryski raczej, wyjezdzilem dzisiaj tamto paliwo i zalalem swiezego znowu ultimate i zrobilem na tym nowym jakies 300km wiec pewnie ten preparat nadal dziala, ale u mnie juz chyba te szpaksy nie pomoga bede musial wtryski wymienic. tylko kurde nadal nie mam pewnosci czy to aby napewno to.
glapsson Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A czy w momencie opalania auto nie robi sobie samo przegazówki zaraz po uruchomieniu? to mogłoby wskazywać ( bez vaga oczywiście) na zawór odcinajacy na pompie aczkolwiek objawy z pierwszego wpisu wskazuja na braki w dopływie paliwka i zapowietrzanie Z drugiej strony sprawdziłbym również działanie całego ukladu podciśnienia i sterowania sztanga w turbo z N75 i egr ale bez vaga... ciężko no jedynie w trakcie odpalania zaraz po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu powinno być widać ruch sztangi przy turbo czy w momencie po wystapienu objawu zgaszniu auta i ponownym odpaleniu objaw znika do nastepnego przekręcnia obrotów? Jezeli tak to mogą być kierownice w turbo no i jeszcze mozliwe jest okresowe przestawianie kąta wtrysku.... tutaj w zasadzie potrzebny Vag może to być pasek, koło na wale ale również pompa.... A jak tam poziom paliwa w zbiorniku może to ma zwiazek ze stanem rzeczy - na dłuższą trasę leje się więcej paliwa zasadniczo i może wtedy jest ok a koło domku na oparach i coś sie zatyka Zasadniczo w chłodniejszych okresach roku lepiej jeździć na wypełnionym zbiorniku nie powstaje kodensacja i zbieranie wody w zbiorniku Jakby nie patrzeć bez kompa to gdybanie A jak go nastepnym razem przekręcisz i zgaśnie tak że nie dasz rady uruchomić tylko bedzie kręcił to zdejmij wtyczkę z przepływki i spróbuj odpalić jak zagada to znaczy ze przepływka.
miko34 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 bez vag-a bedzie ciezko ,przyczyn moze byc naprawde sporo a za diagnostke w uk to wiem jak kasuja i na dodatek nic nie zrobia widze ze pochodzisz ze zdunskiej to ziomal ja pochodze z sieradza mieszkam obecnie okolo godzinki drogi od londynu jestem mechanikiem co prawda tir-ow ale osobowki to taka pasja posiadam vaga do diagnostyki jak jestes zainteresowany to zapraszam podepniemy i sprawdzimy co go boli tez jezdze galaxym z tym samym silnikem afn jak co to daj znac podam namiary
Hosse88 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 no i wszystko sie wyjasnilo po przeswietleniu auta vagiem wiadomo jest uszkodzony albo zabrudzony nastawnik pompy paliwa, mozliwe ze pomoze samo czyszczenie ale chyba jednak zdecyduje sie na nowa uzywana pompe albo wymienie sam zawor o ile to mozliwe miko34 dzieki za inf jak bede potrzebowal pomocy to napewno sie odezwe, narazie poki co nie szykuje sie do zadnych napraw itp ale lista rzeczy do zrobienia wydluza sie lecz naprawy te powazniejsze zawsze staralem sie robic w PL i teraz tez mam taki plan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się