tasman120 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Witam, Wczoraj napotkałem problem z moją A4. Odpaliłem wieczorem wsiadłem i po ujechaniu 400 metrów zgasł mi silnik - zjechałem na pobocze. Odpaliłem ponownie bez problemu ale po chwili silnik zgasł. Tak jakby "zadławił się". Po każdym ponownym uruchomieniu chodził różnie, raz minute innym razem 30 sekund i to samo gasł. Dodatkowo przy próbie dodania gazu po dotknięciu pedała gasł od razu bądź bardzo wolno wchodził na obroty po czym gasł. Pojawił się na chwilkę na FIS-ie komunikat - czerwony znaczek oleju - ale tylko jednorazowo i zgasł. Dodam że w listopadzie zgasł mi podobnie po ujechaniu kilkuset metrów ale po tym zaskoczył, zawibrował dość mocno i po 30 sekundach się uspokoił i przeszło aż do wczoraj. Zepsuł się 50metrów od warsztatu i dziś rano zostawiłem u nich kluczyki. Facet powiedział że jak przyszedł to odpalił bez problemu i podczas jazdy nie było żadnych niepokojących objawów - dziwne bo dziś rano ponownie nie mogłem ujechać ani metra. Na VAG-u u nich też żadnych błędów. W warsztacie wymienili profilaktycznie filtr paliwa - bo być może według nich to było przyczyną. W związku z tym mam pytanie - co to mogło być? Mam się martwić, diagnozować dalej czy poprzestać na tej wymianie filtra? Dodam że auto jest z przebiegiem 174 000 km po dużym serwisie w październiku 2009. Dzięki za pomoc!
MarcinGD Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Zvagowac konkretnie auto jesli sie da. Sprawdz EGR czy nie jest caly czas otwarty.
Musashi Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 rozpoczalbym od sprawdzenia napiecia akumulatora. calkiem mozliwe ze woda pojawila sie w ECU. odkrec obudowe i dobrze obejrz, byc moze jest mokry dywanik kierowcy.[br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 09:01_________________________________________________byc moze zacina sie klapa gaszaca. sprawdz czy silownik z boku EGR wraca na swje miejsce po wylaczeniu silnika. powinien po przekreceniu kluczyka sie przesunac i wrocic do polozenia wjsciowego
Sztomel Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 byc moze jest mokry dywanik kierowcy.[br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 09:01_________________________________________________byc moze zacina sie klapa gaszaca bardzo prawdopodobne ale z objawów wynika, że w momencie odpalania silnika jest ona otwarta a może się przymykać już po odpaleniu, taki przypadek miałem w swoim silniku ALH, N239 dostawał sygnał zamknięcia klapy w tracie pracy silnika - możliwe, że ECU wariował lub było zwarcie na instalacji do masy i dlatego przymykało klapę ale doraźnie odłączyłem wtyczkę od N239 i mam spokój bo nie chce mi się w zimie grzebać pod blokiem przy aucie. Dla ciekawostki dodam, że ECU nie pokazywał żadnej usterki elektrycznej w zasilaniu N239.
Musashi Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 byc moze jest mokry dywanik kierowcy.[br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 09:01_________________________________________________byc moze zacina sie klapa gaszaca bardzo prawdopodobne ale z objawów wynika, że w momencie odpalania silnika jest ona otwarta a może się przymykać już po odpaleniu, taki przypadek miałem w swoim silniku ALH, N239 dostawał sygnał zamknięcia klapy w tracie pracy silnika - możliwe, że ECU wariował lub było zwarcie na instalacji do masy i dlatego przymykało klapę ale doraźnie odłączyłem wtyczkę od N239 i mam spokój bo nie chce mi się w zimie grzebać pod blokiem przy aucie. Dla ciekawostki dodam, że ECU nie pokazywał żadnej usterki elektrycznej w zasilaniu N239. oczywiscie racja, objaw dodatkowy: w przypadku awarii klapy gaszacej lub sterowania nia, tuz przed zgasnieciem silnika pojawia sie dymienie na czarno z wydechu. odlacz wtyczke N239, znajdziesz ja sledzac przebieg wezyka podcisnienia paczwszy od silownika klapy gaszacej.
tasman120 Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Dzieki za odowiedzi! W weekend sie tym zajmę bo potrzebuje kogoś do pomocy. Narazie od wczoraj auto hula i to bez problemu. Mam nadzieje ze jak najdluzej sie tak utrzyma. Napisze po sobocie jak tam ECU i klapa. Pozdr!
Sztomel Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 w przypadku awarii klapy gaszacej lub sterowania nia, tuz przed zgasnieciem silnika pojawia sie dymienie na czarno z wydechu. ja miałem wręcz przeciwnie - kopcił jak parowóz na biało-szaro.
Musashi Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 w przypadku awarii klapy gaszacej lub sterowania nia, tuz przed zgasnieciem silnika pojawia sie dymienie na czarno z wydechu. ja miałem wręcz przeciwnie - kopcił jak parowóz na biało-szaro. hmm, w sumie zalezy od ilosci dostajacego sie powietrza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się