Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy czteroramiennej na poliftową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymiana starej kierownicy czteroramiennej montowanej od początku produkcji na czteroramienną poliftową montowaną od połowy 97r do końca produkcji.

Różnice w kierownicach:

Stara kierownica (wieloklin 17mm)
4499dad92bb07325m.jpg
Poliftowa nowa kierownica (wieloklin 26mm)
bc7ed313fe85b842m.jpg

Aby wymienić kierownice musimy zakupić:
kierownice wraz z poduszką, taśmę (zwijak) wraz z wtyczką, osłonę plastikową kierownicy, dołożyć przejściówkę (reduktor) z małego wieloklinu na duży.

nowa osłona
05ea2f4b61d801c4m.jpg

taśma(zwijak) z wtyczką
5e26f314ea01121am.jpg
Element do usunięcia zaznaczony kółkiem
93f27453c620769em.jpg

Przejściówka, reduktor, tulejka redukcyjna
74be4357cede8864m.jpg
Tuleja jest za długa dlatego trzeba ją skrócić do długości zaznaczonej na zdjęciu

Zdejmujemy starą kierownice, odłączamy wtyczki od poduszek (odłączony akumulator) i klaksonu. Odkręcamy starą osłonę plastikową kierownicy.

Na wystający wieloklin zakładamy naszą przyciętą tuleje redukcyjna i wciskamy ją do samego końca.
104df147588dde16m.jpg
585ae0511e3d3292m.jpg
Czas zamontować taśmę poduszki. Jako że taśmy nowej kierownicy nie idzie spasować ze starymi manetkami lepiej zakupić taśmę w wersji „dużej” którą łatwiej dopasować i nie będzie się nam ruszała. Z tyłu taśmy ułamujemy jeden uchwyt i dzięki temu taśma ładnie będzie nam dolegać do starych manetek.
5b54afb69df40c81m.jpg
34f97042a52ec69em.jpg
bbbb22ded3ac4202m.jpg
c788c306d304f17cm.jpg

Zostaje podłączyć klakson i poduszkę. Odcinamy stare kostki od klaksonu , poduszki i kabelki łączymy z nową wtyczką. Nie będę pisał o podłączeniu ponieważ mam kierownice multifunkcyjną gdzie jest więcej kabli wiec nie będę mieszał.

Zakładamy nową obudowę plastikową kierownicy i przykręcamy.
W tym momencie taśma trzyma się sztywno kolumny kierowniczej.
b5b2fc7eb8849b90m.jpg
0a836d92c5b7df19m.jpg

Zostaje nam założyć nową kierownice która idealnie pasuje na zamontowany wcześniej reduktor.
18aff3a20966ab73m.jpg

Jako że otwór w nowej kierownicy jest większy do przykręcenia jej potrzebujemy dużej podkładki którą wkładamy pod starą nakrętkę. Nie wiem jaki rozmiar tej podkładki bo wziąłem pierwszą lepszą którą miałem pod ręką.
9798ff75ee869934m.jpg
5c450f067ed34e8em.jpg
b0cb2c3f9868e856m.jpg
Efekt końcowy wgląda tak, oczywiście zamiast tej można założyć każdą inną z dużym wieloklinem np. trójramienną:
f10ef1504ee03c2bm.jpg
8268a654ce455bb9m.jpg
da9039d3c14279aem.jpg
Powodzenia :hi:

Opublikowano

Pytanko.Jak jest z kierą od S-ki?Mam już tą nowszą,ale może wyrwe od S-ki w niezłym stanie.Będę musiał swoją do kumpla i od niego S-kę

Opublikowano

dokładnie to samo musiałem przerobić aby zamontować swoją kiere tyle ze s4 z polifta :hi: fajnie że zrobiłeś taki fotoopisik :good:

Opublikowano

Bardzo dobry opis!!! :>

Jak przerobić wtyczkę poliftową do przedliftowej od poduchy i klaksonu??Pytam bo nie jest o tym napisane. :confused4:

Pozdrawiam

Opublikowano

Gdzie można kupić taką przejściówkę na duży wieloklin?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kiedyś był na allegro za jakieś 20zł.Teraz to nie wiem

Opublikowano

Dostałem odpowiedź :)

wymiary:

na zewnątrz 26 mm

wewnątrz 17 mm

Także można brać :good:

Opublikowano

panowie, i jak? mógłby ktoś opisać jak połączyć wtyczki od poduchy i klaksonu?? tutaj kolega mi odpisał na PW że uzywał miernika, ale ja niestety się na tym za bardzo nie znam. Więc bardzo byłbym wdzięczny jak ktoś by opisał, że biały kabel łączysz z niebieskim, itd. Z góry dziękuje.

Opublikowano

Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

Opublikowano

Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć

Opublikowano

Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu.

Opublikowano

Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu.

Dużo słyszałem na temat tych dwóch ładunków, ale airbag w polifcie ma jeden ładunek tak jak w przedlifcie :wink4:

Zdjęcie tyłu airbaga poliftowego

2a4b5060.th.jpg

Dopiero w nowych audi były dwa ładunki

10269847851.th.jpg

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś oświeci :mysli:

Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć

Radio z CAN + moja kiera nie zechce ze sobą współpracować :thumbdown: więc temat odpuszczony :confused4:

Opublikowano

A czy ktoś może pokazać same wtyczki od airbaga z przed lifta i po lifta. Dobrze by było też opisać jak przełożyć kable z wtyczek :>

Opublikowano

Jak znajdę chwile to rozkręcę po raz setny wszystko i opisze jak podłączyć .

A z tego co pamiętam .... Jeśli mamy nową kiere wraz z poduszką to w środku powinna być instalacja. Wtyczkę która jest w kierownicy (żółta) wciskamy w taśmę po założeniu kiery i tu mamy koniec. Z drugiej strony taśmy przychodzi identyczna wtyczka jak ta z przodu czyli żółta. Ułożenie kabli w niej jest chyba odwrotne niż w tej z przodu. W przedlifcie mamy dwie wtyczki od klaksonu i od aribaga a w polifcie już tylko jedną (żółtą).

Kable w nowej żółtej wtyczce:

-airbag

+airbag

masa (być może tylko w wersji z multifunkcją)

klakson

Stare wtyczki od klaksonu i airbag ucinamy i kabelki lutujemy do nowej (żółtej wtyczki)

Schemacik zapodam jak będę miał czas ale nie nastąpi to szybko

[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:52_________________________________________________tak przy okazji tu macie aukcje z żółtymi wtyczkami tymi szerokimi :hi:

http://moto.allegro.pl/item1037740694_kabel_przewod_kostka_airbag_poduszki_audi_vw_seat.html[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:59_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item1037881252_audi_golf_passat_kabel_przewod_wtyk_airbag.html

http://moto.allegro.pl/item1019327504_kabel_airbag_air_bag_vw_golf_iv_passat_seat_leon.html

Opublikowano

Witam a ja bym chciał zamontować taką kierownice do mojej niuni 5a8863fb86.jpg

Opublikowano

Sam przymierzałem się do zmiany na taką z B7, TT ale tu jest już właśnie problem z dwoma ładunkami w tej kierownicy :mysli: ale myślę że temat do opanowania ponieważ wieloklin się nie zmienia w tych nowych autach wiec dalej jest 26 mm, jedynie taśma uległa zmianie i nie wiem czy stara podejdzie do nowej kiery bo nowa taśma raczej na 100% nie wejdzie do B5 :hi:

Opublikowano

Ja mam takie pytanie, jak zdjac te plastikowa obudowe kierownicy? :wallbash: albo druga opcja, mam kiere od s4 i chcialem stara tasme zostawic i przelozyc sama kiere ale tasmt tez nie umiem odczepic od kierownicy :wallbash: totalne beztalencie. Podpowie ktos? :mysli:

Ok znalazlem :szukaj: ze za obudowe dwie srubki z dolu sa odpowiedzialne, ale moze ktos sie wypowie na temat odczepienia kierownicy od tasmy i na odwrot :gwizdanie:

Opublikowano

Żeby rozdzielić taśmę od starej kierownicy musisz odkręcić cały mechanizm ze środka kiery i na samym dole znajdziesz śruby odpowiedzialne za trzymanie taśmy :good:

Opublikowano

Witam serdecznie.Kupiłem kierownicę multifunkcyjną lecz mam problem z kabelkami w czarnej kostce, czarnym i brązowym ponieważ zostały wyrwane z tej kostki i nie wiem gdzie je wpiąć.Może ma ktoś dokładne foto takiej kostki bo na tym zdjęciu nie za bardzo widać.

27LcA.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...