Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Elastyczność silników


michal85lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was takie oto pytanie o elastyczność silników, a oto przykład:

Jadą obok siebie dwa audi a4 b5 powiedzmy z prędkością 60 km/h przy standardowych obrotach silnika- jeden ma silnik 1.9 tdi 116 KM, a drugi 2.8 v6 30v. Wciskają pedał gazu do końca i pytanie,który przy tych niskich obrotach będzie lepiej przyspieszał, bo na wysokich wiadomo. Dzięki za odp Pozdrawiam wszyskich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nie powinno brzmieć "który przy tych niskich obrotach będzie lepiej przyspieszał" ale "który startując z tych niskich obrotów będzie lepiej przyspieszał".

Niskie obroty szybko znikną i sądze że 2.8 poleci jak strzała aż do 6k i tak na każdym biegu podczas gdy diesel będzie kończył się na 4k. Patrząc na różnice w mocach nie powinno być złudzeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po mocach- masz rację, ale jeśli chodzi o przebieg momentu obrotowego w tdi jest o wiele korzystniejszy. W tdi max moment obrotowy jest dostępny od bardzo niskich obrotów nie tak jak w benzynie i stąd moje pytanie. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... wielokrotnie było wyśmiewane hasło że "diesel jeździ momentem" ;)

Masz rację że moment jest dostępny nisko, ale też szybko się kończy, trzeba wbić następny gar podczas gdy benzyna ciągnie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki turbo nie zacznie dobrze pompować to niestety "nie jadą" ;) Wartość momentu to jedno, ale dochodzi jeszcze przełożenie skrzyni.

Osobiście wydaje mi się że ze startu tdi potrafi wystrzelić, jednak szybko łapie zadyszkę bo brakuje mu tych kilkuset rpm do wykorzysytania. Jak jest dokładnie to nie wiem, nie mierzyłem, teoretuzyje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np ciągnięcie jakiegoś ciężkiego ładunku może też zależeć od momentu? Kiedyś widziałem jakiś artykuł o czarnym A6 3.0 TDI po tuningu (chyba ABT) i miało może 300 KM i 600 NM. Były tam komenty, "że spokojnie mógłby TIR-a pociągnąć". Jakby był benzyna 3.0 (mniejszy moment) to by nie pociągnął? Kiedyś widziałem reklamę A6 Allroad jak holował ciężarówkę, ale on ma ze 400 nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim moment jest funkcją mocy i takie suche porównywanie jest bezsensowne. Polecam przeczytać :wink4:

http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/

http://www.vtuning.com/moc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę Cie bardzo : http://wasze.motofakty.pl/artykul/moc_a_moment_obrotowy.html :tongue4: jak dobry jesteś z przedmiotów ścisłych to zrozumiesz ;)

ps. w tym wątku masz wszystko opisane :http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_20tdi_170km_bardzo_zawiodlem_sie-t96581.0.html;msg1102404#msg1102404

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj 1.9TDI do 2.8 bo ten benzyniak zjada 1.9 jak chce :gwizdanie: podejrzewam że i przy 2k obrotów diesel nie odjedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co takie gadanie...

Są na forum 1.9 i 2.8 więc można wszystko fizycznie sprawdzić.

Robiłem ze znajomym podobny test i gwarantuje wam,że nie jeden się zdziwi. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nm ropniaka nie jest równy Nm benzyny... ~300Nm z benzyny to to samo co ~400Nm diesla

Dobre :polew: :polew:

to tak samo jak kilogram pierza waży sporo mniej od kilogrami ołowiu :polew:

Po co takie gadanie...

Są na forum 1.9 i 2.8 więc można wszystko fizycznie sprawdzić.

Robiłem ze znajomym podobny test i gwarantuje wam,że nie jeden się zdziwi. :gwizdanie:

Ja chętnie bym się zmierzył z jakims 2,8 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matthew - uzasadnij proszę, bo nie rozumiem jakim cudem

ale odkopałeś temat :gwizdanie:

jemu chodziło o moment na kołach, bardzo mocno uogólniając diesel z momentem na silniku 400nm i benzyna z momentem na silniku 300nm będą mieć podobny moment na kołach.

co do samego tematu, to trochę dziwne pytanie, duże silniki typu V6 V8 etc. mają to do siebie że ok. 75% max momentu mają dostępny przez cały zakres obrotów, już od 1000 aż do odcinki, więc takie 2.8 30V musiało by chyba na V biegu 60km/h jechać aby ze standardowym 1.9tdi 116km przegrać ...... trochę za mało tych koni/momentu .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jemu chodziło o moment na kołach, bardzo mocno uogólniając diesel z momentem na silniku 400nm i benzyna z momentem na silniku 300nm będą mieć podobny moment na kołach.

Ok to się zgadza - thx za wyjaśnienie kwestii :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...