Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wahacza górnego prostego - bez wykręcania kolumny zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Potrzebny osprzęt:

1)Lewarek

2)Klucz do kół

3)Oczkowa 16 i 17 - opcjonalnie 16 i 17 płaska

4)WD40 lub inny penetrator

5)Mały młotek

6)Smar

7)Brzeszczot lub szlifierka kontowa :evil:

8)Nowy wahacz oraz 2 śruby i nakrętki.

Podnosimy autko na lewarku i zdejmujemy koło.

Musimy nanieść dużą ilość penetratora na śruby które będziemy odkręcać, najlepiej robić to sukcesywnie kilka dni przed wymianą.

Ja zrobiłem to godzinę prze.Śruby odkręciły się bez większego problemu.

wahacz.jpg

Poniżej śruba numer 1:

201003201205.jpg

Poniżej miejsce po wykręceniu śruby numer 1 i wybiciu wahacza:

201003201204.jpg

Po wykręceniu wahacza:

201003201203.jpg

Przed założeniem śrub proponuje nałożyć na nie dużo smaru żeby nie było problemów z odkręceniem w przyszłości.

Mam nadzieję że post komuś się przyda.

Jak ktoś ma pytania to chętnie odpowiem. :hi:

Opublikowano

ale o co chodzi ? w audi nie ma mcpersona .

A to na ostatnim zdjęciu to co ksiądz?

Opublikowano

@ Krzysztof61 , jak otworzysz maske to stojąc przodem do auta, po lewej tuż przy filtrze kabinowym masz trzy śruby.

Gdym je odkręcił to kolumna zawieszenia poszłaby w dół i nie musiał bym ucinać śruby numer 2 bo wyszła by bez problemu.

Opublikowano

groszek27 wybacz ale ty chyba nie masz pojecia co to jest Mcperson nie stety audi czegos takiego nie posiada :polew:

Opublikowano

Nie ma kolumny mcphersona - racja.

Teleskopów też nie ma.

Są kolumny zawieszenia a jak ktoś nie wie jak to się nazywa to może sobie to nazywać teleskopami. :polew:

BTW chcąc tą część kupić to na alledrogo nie kupisz ani teleskopa do audi a4 ani kolumny zawieszenia tylko mcphersona.

Tak już to nazywają mimo iż technicznie rzecz biorąc nie jest to mcpherson.

Grunt że wiadomo czego nie trzeba wykręcać przy wymianie tego wahacza.

Opublikowano

kolega groszek to jest forum techniczne , zanim cos krytycznie napiszesz to najpierw sprawdz informacje , bo na forum sa tez mechanicy i pozniej maja beke czytajac takie porady . ale bez urazy . ja odrozniam ksiedza od mc persona i ani jednego ani drugiego tam nie zamiesciles

Opublikowano

Mcpherson charakteryzuje sie tym ze sprężyna zamocowana jest na amortyzatorze,i to jest właśnie owa kolumna.

Opublikowano

OK, Tyle że ja nie widzę problemu.

Napisałem post, generalnie nic tu skompilowanego z tą wymiana, foto porada jest dla mniej zaawansowanych użytkowników a nie mechaników bo oni zapewne wiedzą jak wymienić wahacz.

A gadka czy to mcpherson czy nie jest dla mnie zbędna.

Opublikowano

ej no koledzy po co te kłutnie post jest ok no i groszek ma racje zwał jak chciał zainteresowani wiedzą o co chodzi i to wystarczy wiecej takich postów bo nie jednemu sie przydadzą :good:

Opublikowano

Może nawiąże do tematu przewodniego." WYMIANA GÓRNYCH WAHACZY ".

Jak zmieniałem po raz pierwszy wahacze, zrobiłem właśnie tak, jak opisał to groszek27. Owszem, można to zrobić właśnie tak, bo w myśl zasady, że wszystkie sposoby, które doprowadzą do celu są dobre, to ok . Następne razy zabrałem się do tego, poprzez odkręcenie podstawy sprężyny, których śruby znajdują się na nadkolu pod maską. Całość opada i nie ma żadnego problemu z dojściem do jakiejkolwiek śruby czy nakrętki. Trzeba tylko pamiętać o wcześniejszym odrdzewieniu śrub mocujących podstawę sprężyny. Jak się ukręcą, to jest problem nawet z odwierceniem, bo to śruby wzmacniane. Polecam raczej tą metodę. Bardzo prosta i szybka naprawa.

A dla Ciebie groszek, ukłony.

Opublikowano

Stara była cała nagwintowana.

Oryginalna jest tylko ta nowa.

Dlatego właśnie lepiej takie wymiany robić samemu lub stać za mechaniorem i patrzeć mu na ręce.

Opublikowano

Ładne fotostory. Szkoda tylko ,że kolega który je robił, wykonał tą naprawę nie do końca właściwie. Generalnie to nie czepiam się tego rodzaju postów, bo ich twórcy na ogół chcą podzielić się swoimi doświadczeniami a czasami nawet i wiedzą w zakresie danego tematu. Tu niestety tej wiedzy troszkę zabrakło. :disgust: Ale do rzeczy. Wymiana któregokolwiek z wahaczy nie polega na uniesieniu auta, odkręceniu starego, zakręceniu nowego i opuszczeniu auta. Tak wykonana naprawa skutkuje przedwczesnym zużyciem ów wahacza. Dlaczego ? Ano dlatego, że w "tej" pozycji (auto uniesione, zawieszenie rozciągnięte na maxa) to nie jest normalne położenie w którym wahacze pracują. Dlatego należy przykręcić śruby delikatnie, tak aby wahacz "siedział" na swoim miejscu a następnie trzeba opuścić auto. "Pobujać" rytmicznie autem, tak aby wahacze wykonały kilka ruchów w górę i w dół. Następnie bez podnoszenia auta, wejść pod spód i przykręcić odpowiednią siłą wszystkie śruby wahacza.

Przy tak dokonanej naprawie mamy pewność, że wahacz w normalnym położeniu zawieszenia nie jest poddany zbędnym siłom na skręcanie. Zaowocuje to większym przebiegiem do kolejnej naprawy.

No to by było na tyle jeżeli chodzi o moje wymądrzanie :decayed:

Życzę wszystkim udanej wymiany wahaczy :>

Opublikowano

Przy następnej wymianie tak zrobię :)

Dzięki za rady, na pewno każdemu się to przyda przy wymianie.

Chociaż nie wiem czy dałoby się od spodu akurat ten wahacz dokręcić.

Chyba było by trudno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...