groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Witam, Potrzebny osprzęt: 1)Lewarek 2)Klucz do kół 3)Oczkowa 16 i 17 - opcjonalnie 16 i 17 płaska 4)WD40 lub inny penetrator 5)Mały młotek 6)Smar 7)Brzeszczot lub szlifierka kontowa 8)Nowy wahacz oraz 2 śruby i nakrętki. Podnosimy autko na lewarku i zdejmujemy koło. Musimy nanieść dużą ilość penetratora na śruby które będziemy odkręcać, najlepiej robić to sukcesywnie kilka dni przed wymianą. Ja zrobiłem to godzinę prze.Śruby odkręciły się bez większego problemu. Poniżej śruba numer 1: Poniżej miejsce po wykręceniu śruby numer 1 i wybiciu wahacza: Po wykręceniu wahacza: Przed założeniem śrub proponuje nałożyć na nie dużo smaru żeby nie było problemów z odkręceniem w przyszłości. Mam nadzieję że post komuś się przyda. Jak ktoś ma pytania to chętnie odpowiem.
krzysztof61 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 ale o co chodzi ? w audi nie ma mcpersona .
marewel Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 ale o co chodzi ? w audi nie ma mcpersona . A to na ostatnim zdjęciu to co ksiądz?
groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 @ Krzysztof61 , jak otworzysz maske to stojąc przodem do auta, po lewej tuż przy filtrze kabinowym masz trzy śruby. Gdym je odkręcił to kolumna zawieszenia poszłaby w dół i nie musiał bym ucinać śruby numer 2 bo wyszła by bez problemu.
adi67 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 groszek27 wybacz ale ty chyba nie masz pojecia co to jest Mcperson nie stety audi czegos takiego nie posiada
groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 A co to jest twoim zdaniem http://www.moto.allegro.pl/item919456317_mcperson_mcpersony_audi_a4_prawy_lewy.html
adi67 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 To kolego to są zwykłe teleskopy a jak ktos nie wie jak sie to nazywa to moze sobie to tak opisywac a mc person kolego to jest teleskop połączony ze zwrotnicą czyli taki który przy skręcie kół działa jak zwrotnica czyli cos takiego http://www.moto.allegro.pl/item933761342_vw_tiguan_07r_piasta_mcperson.html
groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 Nie ma kolumny mcphersona - racja. Teleskopów też nie ma. Są kolumny zawieszenia a jak ktoś nie wie jak to się nazywa to może sobie to nazywać teleskopami. BTW chcąc tą część kupić to na alledrogo nie kupisz ani teleskopa do audi a4 ani kolumny zawieszenia tylko mcphersona. Tak już to nazywają mimo iż technicznie rzecz biorąc nie jest to mcpherson. Grunt że wiadomo czego nie trzeba wykręcać przy wymianie tego wahacza.
krzysztof61 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 kolega groszek to jest forum techniczne , zanim cos krytycznie napiszesz to najpierw sprawdz informacje , bo na forum sa tez mechanicy i pozniej maja beke czytajac takie porady . ale bez urazy . ja odrozniam ksiedza od mc persona i ani jednego ani drugiego tam nie zamiesciles
groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 O co ci chodzi z tym księdzem? Poza tym forum jest przede wszystkim dla użytkowników a nie mechaników.
marewel Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Mcpherson charakteryzuje sie tym ze sprężyna zamocowana jest na amortyzatorze,i to jest właśnie owa kolumna.
krzysztof61 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 ktos tam napisal ze ostatnie zdjecie to ksiadz ? forum jest da wszystkich a mechanicy sa tez uzytkownikami audi i dlatego ci to napisalem .
groszek27 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 OK, Tyle że ja nie widzę problemu. Napisałem post, generalnie nic tu skompilowanego z tą wymiana, foto porada jest dla mniej zaawansowanych użytkowników a nie mechaników bo oni zapewne wiedzą jak wymienić wahacz. A gadka czy to mcpherson czy nie jest dla mnie zbędna.
adi67 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 ej no koledzy po co te kłutnie post jest ok no i groszek ma racje zwał jak chciał zainteresowani wiedzą o co chodzi i to wystarczy wiecej takich postów bo nie jednemu sie przydadzą
tomiczka Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Może nawiąże do tematu przewodniego." WYMIANA GÓRNYCH WAHACZY ". Jak zmieniałem po raz pierwszy wahacze, zrobiłem właśnie tak, jak opisał to groszek27. Owszem, można to zrobić właśnie tak, bo w myśl zasady, że wszystkie sposoby, które doprowadzą do celu są dobre, to ok . Następne razy zabrałem się do tego, poprzez odkręcenie podstawy sprężyny, których śruby znajdują się na nadkolu pod maską. Całość opada i nie ma żadnego problemu z dojściem do jakiejkolwiek śruby czy nakrętki. Trzeba tylko pamiętać o wcześniejszym odrdzewieniu śrub mocujących podstawę sprężyny. Jak się ukręcą, to jest problem nawet z odwierceniem, bo to śruby wzmacniane. Polecam raczej tą metodę. Bardzo prosta i szybka naprawa. A dla Ciebie groszek, ukłony.
adam3009 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 czy mi się wydaje,czy na drugim zdjęciu (ta stara śruba ) -chyba jest nie ori ,nie za dużo tego gwintu
groszek27 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Stara była cała nagwintowana. Oryginalna jest tylko ta nowa. Dlatego właśnie lepiej takie wymiany robić samemu lub stać za mechaniorem i patrzeć mu na ręce.
adam3009 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 też jestem tego zdania,a temu kto to zrobił :bicz3:
ArtJG Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Ładne fotostory. Szkoda tylko ,że kolega który je robił, wykonał tą naprawę nie do końca właściwie. Generalnie to nie czepiam się tego rodzaju postów, bo ich twórcy na ogół chcą podzielić się swoimi doświadczeniami a czasami nawet i wiedzą w zakresie danego tematu. Tu niestety tej wiedzy troszkę zabrakło. Ale do rzeczy. Wymiana któregokolwiek z wahaczy nie polega na uniesieniu auta, odkręceniu starego, zakręceniu nowego i opuszczeniu auta. Tak wykonana naprawa skutkuje przedwczesnym zużyciem ów wahacza. Dlaczego ? Ano dlatego, że w "tej" pozycji (auto uniesione, zawieszenie rozciągnięte na maxa) to nie jest normalne położenie w którym wahacze pracują. Dlatego należy przykręcić śruby delikatnie, tak aby wahacz "siedział" na swoim miejscu a następnie trzeba opuścić auto. "Pobujać" rytmicznie autem, tak aby wahacze wykonały kilka ruchów w górę i w dół. Następnie bez podnoszenia auta, wejść pod spód i przykręcić odpowiednią siłą wszystkie śruby wahacza. Przy tak dokonanej naprawie mamy pewność, że wahacz w normalnym położeniu zawieszenia nie jest poddany zbędnym siłom na skręcanie. Zaowocuje to większym przebiegiem do kolejnej naprawy. No to by było na tyle jeżeli chodzi o moje wymądrzanie Życzę wszystkim udanej wymiany wahaczy :>
groszek27 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 Przy następnej wymianie tak zrobię Dzięki za rady, na pewno każdemu się to przyda przy wymianie. Chociaż nie wiem czy dałoby się od spodu akurat ten wahacz dokręcić. Chyba było by trudno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się