Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wahacza górnego prostego - bez wykręcania kolumny zawieszenia


groszek27

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku musiałem użyć troszkę siły żeby ją wypchnąć. Włożyć na miejsce jest już o wiele łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory, źle to napisałem. Czy zawieszenie w B5 i B6 są takie same jeśli chodzi o konstrukcję i zasadę działania, a nie o to czy są zrobione z dokładnie tych samych elementów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory, źle to napisałem. Czy zawieszenie w B5 i B6 są takie same jeśli chodzi o konstrukcję i zasadę działania, a nie o to czy są zrobione z dokładnie tych samych elementów??

W B6 zwrotnica jest aluminiowa co pogarsza wymontowanie sworzni wahaczy.

Jeśli chodzi o wahacze rózni sie tylko jednym dolnym przednim.

No i oczywiście do sportowego zawieszenia 1BV górne sa inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super post, wjecej takich ze zdjeciami o to tu chodzi na tym forum, ja jak bym był mSUUUPPPPERRRR mechanikiem to pewnie bym tu niezagladał:), a wiekszość mechaników ma duze kompleksy, jeden lepszy od drugiego, tak jak lekarze itp. taka Polska przypadłość:) pozdrawiam WSZYSTKICH (mechaników tez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

Super post ja właśnie ide spryskać wszystkie sruby WD-40[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 17:59_________________________________________________Siemka!

Ja właśnie idę spryskać wszystkie śruby WD-40 bo jutro mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie (8 wahaczy 2 gałki 2 łączniki) razem z amorkami :kwasny: ...

Z tego co wyczytałem powinienem najpierw odkręcić amortyzatory aby mieć lepszy dostęp, ale nie wiem co dalej, jak to po kolei wymieniać, od czego potem zacząć?

Postaram się zrobić parę fotek i opisać całą operację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

Super post ja właśnie ide spryskać wszystkie sruby WD-40[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 17:59_________________________________________________Siemka!

Ja właśnie idę spryskać wszystkie śruby WD-40 bo jutro mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie (8 wahaczy 2 gałki 2 łączniki) razem z amorkami :kwasny: ...

Z tego co wyczytałem powinienem najpierw odkręcić amortyzatory aby mieć lepszy dostęp, ale nie wiem co dalej, jak to po kolei wymieniać, od czego potem zacząć?

Postaram się zrobić parę fotek i opisać całą operację.

Górne wiesz już jak :)

A tu masz jak wymienić dolne :

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wymiana_wahaczy_dolnych-t8812.0.html;new;topicseen#new

Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morgan84 proszę zrób dużo fotek oraz dokładny opis!

a po co ma robić fotki przecież wszystko masz na forum ja zmieniam we wtorek całość zobaczymy jak pójdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakiś sposób na sprawdzenie wahaczy?

Ja byłem na szarpakach bo coś mi się jeszcze tłucze chyba po lewej jak przejerzdzam przez tory np ale nic nie znaleźli.

A kurde słyszę ewidentnie jak się coś tłucze....

Z lewej mam banan wymieniony i końcówkę drążka.Wiec pozostały trzy wahacze i łącznik.

Tylko nie wiem jak zlokalizować który się tak tłucze?

Wykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień wszystko na raz i będziesz miał spokój tak jak ja dzisiaj nie opłaca się wymieniać elementami tylko całość co z tego że wymienisz jeden ten co tłucze jak za miesiąc będziesz wymieniał następny a tak za jednym zamachem i masz spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec końców rozkręciłem śrubę łączącą dwa górne wahacze z lewej strony i już wiadomo o co chodziło.

Tylny górny latał jak chciał. Musze zamówić dwa górne i wymienić tylko nurtuje mnie to dokręcanie wahaczy po opuszczeniu z lewarka.

Nie wiem jak u was ale ja mam zawias 1BE i jedyne co mogę dokręcić po opuszczeniu z lewarka to tą śrubę łączącą dwa wahacze.

Natomiast do tych śrub które łączą wahacz z nadwoziem to już nie mam żadnego dostępu więc muszę je porządnie dokręcić przed opuszczeniem autka tylko nie wiem czy to prawidłowo będzie.

Czy wahacz się szybciej nie uszkodzi..?

Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.?

Tak należy to zrobić :cool1: Najlepiej drewniany klocek pod zwrotnice i opuścić auto i można elegancko dokręcać :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec końców rozkręciłem śrubę łączącą dwa górne wahacze z lewej strony i już wiadomo o co chodziło.

Tylny górny latał jak chciał. Musze zamówić dwa górne i wymienić tylko nurtuje mnie to dokręcanie wahaczy po opuszczeniu z lewarka.

Nie wiem jak u was ale ja mam zawias 1BE i jedyne co mogę dokręcić po opuszczeniu z lewarka to tą śrubę łączącą dwa wahacze.

Natomiast do tych śrub które łączą wahacz z nadwoziem to już nie mam żadnego dostępu więc muszę je porządnie dokręcić przed opuszczeniem autka tylko nie wiem czy to prawidłowo będzie.

Czy wahacz się szybciej nie uszkodzi..?

Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.?

tez sie tak meczylem zeby nie ruszac mocowania amora...stracilem dobre 40min po czym odkrecilem 3 sruby, wyjalem amortyzator z mocowaniem, skrecilem wahacze i wsadzilem. Dokrecilem bez problemu i wiem ze dobrze do tego w dobrej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie odnośnie śruby 2. Jeśli po odkręceniu nakrętki ją dotne od strony łba śruby ( bo chyba tak to robił autor postu), to jak później mam wsadzić nową? no bo nie ma na tyle miajsca by weszła... Sugerujecie wsadzać śrubę od strony amortyzatora i zakręcać od przedniej zewnętrznej strony czyli odwrotnie jak było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź odwrotnie niż oryginał bo za jakiś czas znów trzeba ciąć:)

Odwrotnie tez sie w 1BA u mnie nie dalo wsadzic, akurat zwoj sprezyny byl w tamtym miejscu. Nie ma co kombinowac, wyciagniecie amora z mocowaniem to 3 ! śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...