Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Świergotanie napinacza


Doman13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś już nie mogłem nie usłyszeć tego świergotu wydobywającego się spod maski :(

Więc otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Wyszło mi ze świergocze napinacz który jest obok alternatora i z przodu pompy wtryskowej.

Polałem go wodą i na chwilę przestał świergotać ale jak wysechł (wychlapał wodę) to zaczął świergotać na nowo.

Teraz pytania:

1. czy ten napinacz podlega wymianie podczas robienia rozrządu?

2. czy po wymianie tego napinacza trzeba będzie ustawiać kąt wtrysku?

3. Ile taki napinacz kosztuje?

3. Czy dużo jest roboty z jego wymianą i rozgarnięta złota rączka poradzi sobie z jego wymianą, czy lepiej zostawić jego wymianę zaufanemu mechanikowi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba ustawiać kąta wtrysku i napinacz który Ci piszczy napina pasek wielorowkowy więc rozrządu nie trzeba ruszać bo się jego to nie tyczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie

tymczasem ma ktoś instrukcję jak ten napinacz wymienić?

chodzi mi o to czy jakieś specjalne narzędzia są potrzebne.

Nie chcę mieć zonka jak ustawię wzmocnienie przednie w położeniu roboczym i zatrzymam się na jakiejś końcówce.

Ta złota rączka to ja.

I może krótka instrukcja jak się do tego napinacza zabrać i jak po zdjęciu go zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak świergotał ten napinasz a dziś urwał mi się pasek wieloklinowy czy to piszczenie mogło być tego przyczyną?

Piszczenie to sygnał, że któryś z elementów osprzętu stawia opór lub pasek nadaje się do wymiany. Musisz sprawdzić każdą z rolek napędzaną tym paskiem chyba, że jesteś pewien rolki napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt napinacza waha sie od 160zł w zwyż,ja za swój płaciłem 298zł a co do wymiany to kumpel w tamtym tygodniu kierując się wskazówkami z forum właśnie sam sobie go wymieniał i mówił że wszystko jest super opisane a wymiana jest bardzo prosta. mi wymieniał to w tamtym roku znajomy mechanik i zajęło mu to pół godziny bez rozbierania rzadnego przodu i kazał sobie 50 zł za robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie jak to wymienić, bez chociażby przestawienia przodu w pozycję roboczą (mądre sformułowanie z mądrej książki o A4, które strasznie mi się podoba, a w rzeczywistości to chodzi o zdjęcie zderzaka i odkręcenie wzmocnienia przedniego i odsuniecie go na specjalnie wkręconych w tym celu długich śrubach).

Ale jestem umówiony z grzankiem85 na oględziny i ten regionalny znachor stwierdzi ostatecznie co to tak świergocze (oby pasek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak świergotał ten napinasz a dziś urwał mi się pasek wieloklinowy czy to piszczenie mogło być tego przyczyną?

tak. pekla sprezyna w napinaczu i sie odchylil co spowodowalo przetarcie paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba nic ściągać w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t14749.0.html;highlight=napinacz dark79 to opisał czytaj i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu wymieniałem ww. napinacz u siebie. Nie ma dużo roboty wystarczy zdjąć zderzak, odchylić chłodnice z klimy i wyciągnąć chłodnice z wody. Aha wisko jest przykręcone od tyłu więc trzeba odkręcić alternator, żeby go obkręcić. Przyjemna robota na stołeczku przed autem:) Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolgo wymieniaj ten napinacz jak najszybciej.

ja zwlekałem z wymianą jakies 3 tygodnie az do wczoraj.

przez ten napinacz strzelił pasek i jakimś cudem wkręciło go w rozrząd.

jutro bede wiedział czy do remontu silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi i czeka na magika który podjedzie i obsłucha ostatecznie ten świergot.

Auto ruszę dopiero wtedy gdy będzie ten świergot uciszony.

hej

dzięki wszystkim za rady[br]Dopisany: 22 Marzec 2010, 23:10_________________________________________________czujecie?

pisze tak na przestrogę co do zakładów mechanicznych...

zadzwoniłem dziś do jednego i pytam czy zaradzą na świergotanie napinacza (sprawdziłem go i jest przekrzywiony do dołu i trochę już haruje pokrywę rozrządu)

Oni mi na to ze oczywiście ale muszą w tym celu rozebrać cały przód, powiedziałem im ze nie trzeba ściągać przodu a oni mi ze to jest niemożliwe.

ot mechanicy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przestrzegam przed kupnem no name china ja tak zrobiłem z oszczedności i tak mi wyszlo ze zajechało pompę od wspomagania bo napinacz był za ciasny i nie miał swojej pracy tak oto zakończyła sie przygoda z tanim napinaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jeszcze bo narazie trochę cienko z kasą. ech a mam olej i przegub jeszcze do wymiany. A świerszczy tylko trochę na zimnym silniku to może jeszcze trochę pojeżdzę na tym napinaczu zwłaszcza że mi się szykuje rozrząd za kilka tysięcy a może teraz odstawię auto praktycznie to nie będzie mi przeszkadzać tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...