Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Drgania przy ruszaniu, "mrowienie" przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to zwykle bywa... uzywane auto = rozne problemy :decayed:

* przy lekkim ruszaniu (np. samym sprzeglem lub delikatnie wciskajac gaz) mam drgania, ktore przechodza na cala bude (dwumas swiezy ...lub wadliwy?)

* przy przyspieszaniu czuc mrowienie w podlodzie

* takie samo mrowienie czuje trzymajac drazek zmiany biegow (czasami sie tez porusza)

* buda delikatnie wibruje/trzesie na postoju... ale o wiele wiele mniej niz przy padnietym dwumasie (doswiadczenia ze stycznia tego roku)

No i tak... oddalem auto szpecom.

Stwierdzili, ze poduchy silnika i skrzyni sa OK, a drgania pochodza od silnika /hydraulika lub uklad wtryskowy/ - nie ufam do konca tej diagnozie.

Moc jest OK, korekcje wtryskow bdb (choc w przypadku lejacych wtryskow nie sa zadnym wyznacznikiem).

Ktos w sasiednim temacie poruszyl temat przegubu wewnetrznego przy podobnych objawach... :mysli:

Jakies pomysly?

Osobnym problemem jest tez zachowanie sprzegla przy zmianie biegow.

W momencie zmiany biegu (wcisniety pedal) pod pedalem sprzegla czuje tarcie... tak jakby tarcza szorowala o cos :thumbdown:

Any ideas?

Tarcza, docisk i lozysko swieze... problem zaczal sie mniej wiecej kilkaset km po wymianie.

Z gory dzieki za porady.

Opublikowano
buda delikatnie wibruje/trzesie na postoju...
Ktos w sasiednim temacie poruszyl temat przegubu wewnetrznego przy podobnych objawach...

te dwie rzeczy sie wykluczaja , masz quattro nie masz az takich sil na przeguby wiec tym bym sobie nie zawracal glowy

Osobnym problemem jest tez zachowanie sprzegla przy zmianie biegow.

W momencie zmiany biegu (wcisniety pedal) pod pedalem sprzegla czuje tarcie... tak jakby tarcza szorowala o cos

Any ideas?

Tarcza, docisk i lozysko swieze... problem zaczal sie mniej wiecej kilkaset km po wymianie.

mysle ze wiem o czym mowa , jak delikatnie dotkniesz pedal sprzegla to czujesz na nim delikatne rytmiczne bicie , tak jak by tarcza sprzela byla krzywa.Moim zdaniem to dwumas , mialem w reku dwa nowe i oba mialy luz osiowy , i dla mnie nie ma sily luzna masa obracana bedzie powodowac wibracje.

Opublikowano

Bicie pod pedalem sprzegla mialem na starym zestawie... na tym bicia nie ma (ktore czesto wystepuje w 1.9TDI), ale czuje tarcie... jakby tarcza w momencie rozpiecie sprzegla o cos ocierala (?) :mysli:

Dzis ruszylem z miejsca na drugim biegu - nie ma takich drgan jak na jedynce.

Opublikowano

Flyer jeżeli jesteś pewien , że wszystkie poduchy są ok ,to raczej wygląda na problem ze sprzęgłem tym bardziej jak twierdzisz ,że coś jakby ocierało podczas gdy wciśniesz pedał sprzęgła także sprzęgło do weryfikacji i od tego zacząłbym szukania przyczyny.

Opublikowano

Nie jestem pewien poduch... to diagnoza mechanikow - sam do konca juz nie wiem, czy porzadnie je obejrzeli.

Generalnie identyczny objaw drgan byl rowniez na starym sprzegle/dwumasie.

Natomiast takiego tarcia pod pedalem sprzegla nie czulem na starym zestawie... :thumbdown:

Opublikowano

Jedno jest pewne tego tarcia nie powinno być, także tak czy siak sprawdź sprzęgło i podjedź gdzieś do innego warsztatu na weryfikację poduch.

Opublikowano

Nie jestem pewien poduch... to diagnoza mechanikow - sam do konca juz nie wiem, czy porzadnie je obejrzeli.

Generalnie identyczny objaw drgan byl rowniez na starym sprzegle/dwumasie.

Natomiast takiego tarcia pod pedalem sprzegla nie czulem na starym zestawie... :thumbdown:

zrob najpierw opcje tansza , czyli poduchy , bo jak sie zabiarzesz za dwumas i sprzeglo to jak ten jest padniety to cos tam przeceiz musisz wsadzic na zamiane.Najlepiej konsekwentnie eliminowac potencjalne przyczyny.Mi sie wydaje ze poduszka musi byc fest padnieta zeby dawac drgania , i auto musi miec juz konkret nalatane aby ten problem sie wogole pojawil.

Opublikowano

turdzi, moje auto ma juz 280k km ;) - z czego miesiac jezdzilem z telepiacym dwumasem.

Obstawialem wlasnie wywalone poduchy, ktore mocno dostapy po tylku od drgan kola...

Poduszki to tez nie jest tania opcja zeby wymieniac je w ciemno :rolleyes: 1300PLN komplet + robocizna.

Musze zwyczajnie oddac auto innym mechanikom i skonfrontowac opinie.

Opublikowano

turdzi[/b], moje auto ma juz 280k km

przebieg , przebiegiem , zle sie wyrazilem bardzeiej mi chodzilo bardziej o wiek i ogolne zmeczenie pojazdu, bo guma parcieje , ale racja oddaj komus innemu i skonfrontuj

Opublikowano

No ok poduchy można dokładnie sprawdzić , ale to co się dzieje ze sprzęgłem to też nie jest normalny objaw.... :mysli:

Opublikowano

Nie jest... tymbardziej, ze sprzeglo, ktore mialo 280k km zachowywalo sie lepiej... :rolleyes:

Niestety nie wiem co w tym przypadku - bo pracuje prawidlowo, nie uslizguje sie - czuje, ze proces reklamacji to bedzie ciezka sprawa...

Nie dosc, ze moge zostac bez auta na dosc dlugo, to jeszcze laduje sie w kolejne koszty :kwasny:

btw, na jakiej zasadzie dziala wysprzeglik? moze to cos powoduje tarcie podczas wciskania pedalu sprzegla?

Opublikowano

btw, na jakiej zasadzie dziala wysprzeglik? moze to cos powoduje tarcie podczas wciskania pedalu sprzegla?

hydraulicznej jedynie co sie z niem moze stac to wyciek -> brak cisnienia i wpadajacy pedal w podloge.[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 11:53_________________________________________________Flyer a ze tak z innej beczki zapytam miales jakies problemy z silnikiem typowe dla 2.5 ?

Opublikowano

Typowych tj. walki/hydraulika nie.

Wymienialem tylko turbo (upalony wirnik wydechowy) i wtrysk sterujacy.

Nie mniej jednak moi mechanicy stwierdzili, ze drgania silnika pochodza albo od hydrualiki (mogla jakas dzwigienka spasc) albo od lejacych wtryskow.

40.000km temu zdjete byly dekle i walki byly ladne + cala reszta na swoim miejscu. Korekcje wtryskow sa bdb... max to 0,6.

Opublikowano

czyli co wychodzi na to ze , uzytkowanie z glowa , dobry olej i czesta wymiana i mit 2,5 rozwiany :cool1::wink4:

Opublikowano

W sumie tak, mimo slusznego przebiegu auto jezdzi, od roku na mocnym programie ;)

Oprocz tych drgawek i dziwnego sprzegla wszystko jest cacy.

Opublikowano

Michał

Spróbuj może trochę przypalić to sprzęgło. Może tarcza się jeszcze nie ułożyła

Opublikowano

Sam nie wiem :rolleyes: ...pytanie jak przypalic zeby nie narobic sobie kuku?

Opublikowano

Nie mniej jednak moi mechanicy stwierdzili, ze drgania silnika pochodza albo od hydrualiki (mogla jakas dzwigienka spasc) albo od lejacych wtryskow.

40.000km temu zdjete byly dekle i walki byly ladne + cala reszta na swoim miejscu. Korekcje wtryskow sa bdb... max to 0,6.

Aż nie chce mi się wierzyć , żeby takie odczuwalne drgania były spowodowane lejącymi wtryskami. Najczęściej objawia się to dziurą w tłoku bez żadnych wcześniejszych objawów tym bardziej ,że korekcje masz bdb. A jak się silnik zachowuje na wyższych obrotach też są drgania odczuwalne ?

Opublikowano

W sumie tak, mimo slusznego przebiegu auto jezdzi, od roku na mocnym programie ;)

Oprocz tych drgawek i dziwnego sprzegla wszystko jest cacy.

:good: ja mam slabosc do tych 2.5 zwlaszcza do takeij wersji jak ty masz :cool1:

Opublikowano

Sam nie wiem :rolleyes: ...pytanie jak przypalic zeby nie narobic sobie kuku?

Pojezdzawka na polsprzegle. Na granicy slizgania. Nie za dlugo, z umiarem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...