Flyer Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Jak to zwykle bywa... uzywane auto = rozne problemy * przy lekkim ruszaniu (np. samym sprzeglem lub delikatnie wciskajac gaz) mam drgania, ktore przechodza na cala bude (dwumas swiezy ...lub wadliwy?) * przy przyspieszaniu czuc mrowienie w podlodzie * takie samo mrowienie czuje trzymajac drazek zmiany biegow (czasami sie tez porusza) * buda delikatnie wibruje/trzesie na postoju... ale o wiele wiele mniej niz przy padnietym dwumasie (doswiadczenia ze stycznia tego roku) No i tak... oddalem auto szpecom. Stwierdzili, ze poduchy silnika i skrzyni sa OK, a drgania pochodza od silnika /hydraulika lub uklad wtryskowy/ - nie ufam do konca tej diagnozie. Moc jest OK, korekcje wtryskow bdb (choc w przypadku lejacych wtryskow nie sa zadnym wyznacznikiem). Ktos w sasiednim temacie poruszyl temat przegubu wewnetrznego przy podobnych objawach... Jakies pomysly? Osobnym problemem jest tez zachowanie sprzegla przy zmianie biegow. W momencie zmiany biegu (wcisniety pedal) pod pedalem sprzegla czuje tarcie... tak jakby tarcza szorowala o cos Any ideas? Tarcza, docisk i lozysko swieze... problem zaczal sie mniej wiecej kilkaset km po wymianie. Z gory dzieki za porady.
turdzi Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 buda delikatnie wibruje/trzesie na postoju... Ktos w sasiednim temacie poruszyl temat przegubu wewnetrznego przy podobnych objawach... te dwie rzeczy sie wykluczaja , masz quattro nie masz az takich sil na przeguby wiec tym bym sobie nie zawracal glowy Osobnym problemem jest tez zachowanie sprzegla przy zmianie biegow.W momencie zmiany biegu (wcisniety pedal) pod pedalem sprzegla czuje tarcie... tak jakby tarcza szorowala o cos Any ideas? Tarcza, docisk i lozysko swieze... problem zaczal sie mniej wiecej kilkaset km po wymianie. mysle ze wiem o czym mowa , jak delikatnie dotkniesz pedal sprzegla to czujesz na nim delikatne rytmiczne bicie , tak jak by tarcza sprzela byla krzywa.Moim zdaniem to dwumas , mialem w reku dwa nowe i oba mialy luz osiowy , i dla mnie nie ma sily luzna masa obracana bedzie powodowac wibracje.
Flyer Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Bicie pod pedalem sprzegla mialem na starym zestawie... na tym bicia nie ma (ktore czesto wystepuje w 1.9TDI), ale czuje tarcie... jakby tarcza w momencie rozpiecie sprzegla o cos ocierala (?) Dzis ruszylem z miejsca na drugim biegu - nie ma takich drgan jak na jedynce.
Carlos* Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Flyer jeżeli jesteś pewien , że wszystkie poduchy są ok ,to raczej wygląda na problem ze sprzęgłem tym bardziej jak twierdzisz ,że coś jakby ocierało podczas gdy wciśniesz pedał sprzęgła także sprzęgło do weryfikacji i od tego zacząłbym szukania przyczyny.
Flyer Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Nie jestem pewien poduch... to diagnoza mechanikow - sam do konca juz nie wiem, czy porzadnie je obejrzeli. Generalnie identyczny objaw drgan byl rowniez na starym sprzegle/dwumasie. Natomiast takiego tarcia pod pedalem sprzegla nie czulem na starym zestawie...
Carlos* Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Jedno jest pewne tego tarcia nie powinno być, także tak czy siak sprawdź sprzęgło i podjedź gdzieś do innego warsztatu na weryfikację poduch.
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Nie jestem pewien poduch... to diagnoza mechanikow - sam do konca juz nie wiem, czy porzadnie je obejrzeli. Generalnie identyczny objaw drgan byl rowniez na starym sprzegle/dwumasie. Natomiast takiego tarcia pod pedalem sprzegla nie czulem na starym zestawie... zrob najpierw opcje tansza , czyli poduchy , bo jak sie zabiarzesz za dwumas i sprzeglo to jak ten jest padniety to cos tam przeceiz musisz wsadzic na zamiane.Najlepiej konsekwentnie eliminowac potencjalne przyczyny.Mi sie wydaje ze poduszka musi byc fest padnieta zeby dawac drgania , i auto musi miec juz konkret nalatane aby ten problem sie wogole pojawil.
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 turdzi, moje auto ma juz 280k km - z czego miesiac jezdzilem z telepiacym dwumasem. Obstawialem wlasnie wywalone poduchy, ktore mocno dostapy po tylku od drgan kola... Poduszki to tez nie jest tania opcja zeby wymieniac je w ciemno 1300PLN komplet + robocizna. Musze zwyczajnie oddac auto innym mechanikom i skonfrontowac opinie.
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 turdzi[/b], moje auto ma juz 280k km przebieg , przebiegiem , zle sie wyrazilem bardzeiej mi chodzilo bardziej o wiek i ogolne zmeczenie pojazdu, bo guma parcieje , ale racja oddaj komus innemu i skonfrontuj
Carlos* Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 No ok poduchy można dokładnie sprawdzić , ale to co się dzieje ze sprzęgłem to też nie jest normalny objaw....
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Nie jest... tymbardziej, ze sprzeglo, ktore mialo 280k km zachowywalo sie lepiej... Niestety nie wiem co w tym przypadku - bo pracuje prawidlowo, nie uslizguje sie - czuje, ze proces reklamacji to bedzie ciezka sprawa... Nie dosc, ze moge zostac bez auta na dosc dlugo, to jeszcze laduje sie w kolejne koszty btw, na jakiej zasadzie dziala wysprzeglik? moze to cos powoduje tarcie podczas wciskania pedalu sprzegla?
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 btw, na jakiej zasadzie dziala wysprzeglik? moze to cos powoduje tarcie podczas wciskania pedalu sprzegla? hydraulicznej jedynie co sie z niem moze stac to wyciek -> brak cisnienia i wpadajacy pedal w podloge.[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 11:53_________________________________________________Flyer a ze tak z innej beczki zapytam miales jakies problemy z silnikiem typowe dla 2.5 ?
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Typowych tj. walki/hydraulika nie. Wymienialem tylko turbo (upalony wirnik wydechowy) i wtrysk sterujacy. Nie mniej jednak moi mechanicy stwierdzili, ze drgania silnika pochodza albo od hydrualiki (mogla jakas dzwigienka spasc) albo od lejacych wtryskow. 40.000km temu zdjete byly dekle i walki byly ladne + cala reszta na swoim miejscu. Korekcje wtryskow sa bdb... max to 0,6.
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 czyli co wychodzi na to ze , uzytkowanie z glowa , dobry olej i czesta wymiana i mit 2,5 rozwiany
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 W sumie tak, mimo slusznego przebiegu auto jezdzi, od roku na mocnym programie Oprocz tych drgawek i dziwnego sprzegla wszystko jest cacy.
letallec Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Michał Spróbuj może trochę przypalić to sprzęgło. Może tarcza się jeszcze nie ułożyła
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Sam nie wiem ...pytanie jak przypalic zeby nie narobic sobie kuku?
Carlos* Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Nie mniej jednak moi mechanicy stwierdzili, ze drgania silnika pochodza albo od hydrualiki (mogla jakas dzwigienka spasc) albo od lejacych wtryskow. 40.000km temu zdjete byly dekle i walki byly ladne + cala reszta na swoim miejscu. Korekcje wtryskow sa bdb... max to 0,6. Aż nie chce mi się wierzyć , żeby takie odczuwalne drgania były spowodowane lejącymi wtryskami. Najczęściej objawia się to dziurą w tłoku bez żadnych wcześniejszych objawów tym bardziej ,że korekcje masz bdb. A jak się silnik zachowuje na wyższych obrotach też są drgania odczuwalne ?
turdzi Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 W sumie tak, mimo slusznego przebiegu auto jezdzi, od roku na mocnym programie Oprocz tych drgawek i dziwnego sprzegla wszystko jest cacy. ja mam slabosc do tych 2.5 zwlaszcza do takeij wersji jak ty masz
letallec Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Sam nie wiem ...pytanie jak przypalic zeby nie narobic sobie kuku? Pojezdzawka na polsprzegle. Na granicy slizgania. Nie za dlugo, z umiarem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się