maq Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam. Od czasu kupna auta borykam się z problemem zapalającej się kontrolki od klocków hamulcowych. Sprawa wygląda o tyle dziwnie, że kontrolka zapala się po przejechaniu kilkunastu kilometrów- natomiast jak odstawię auto na parę godzin po przekręceniu kluczyka jest wszystko OK. Przejadę ok 15 km i znowu to samo. Dodam, ze klocki są jak nowe. Jak jest podawany sygnał z klocków ? Ponieważ przy jednym kole są oberwane kable od czujnika- niestety od strony wiązki do auta. Niestety oberwane kabelki są bardzo krótkie i nie za wiele da się z nimi zrobić- do wymiany musi iść cała wiązka. Czy sygnał z klocka można oszukać ? - Jest 0 lub 1 -zwarty, rozwarty ? Czy po takiej operacji konieczne jest wykasowanie błędu czy to wystarczy żeby kontrolka się nie zapalała?
gucia Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Czy to na pewno od klocków? Może za mały stan płynu hamulcowego? Może spróbuj zaizolować te oberwane kable sprawdzając czy nie zwierają się razem.
majkel_majki Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Kontrolkę zużycia klocków można wyłączyć w liczniku VAGiem. Czujnik zużycia mierzy oporność i na tej podstawie daje do licznika sygnał, że są zużyte lub nie. Niestety nie wiem w którą stronę działa, na duży czy mały opór także prościej i szybciej myślę będzie wyłączyć tą opcję w liczniku zamiast grzebać przy drutach.
leoncjo Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Zawsze mozna zrobic prosta próbę, dotknij kabelkiem idącym do klocków do masy kontrolka powinna się zapalić. Z tego co się orientuję w klocki wtapia się kawałek drucika, jeżeli klocki wycierają sie aż dojdzie do kabelka to zaczyna świecic ostrzeżenie o zużytych klockach. Brak sygnału (masy) kontrolka nie swieci, zwarcie do masy zaświeca się.
bin85 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 No właśnie jest na odwrót podanie masy na pin licznika powoduje zgaśnięcie kontrolki, czyli jeżeli mówisz że masz gdzieś przetarty przewód to tam bym szukał przyczyny ponieważ przerwa w obwodzie powoduje zapalenie kontrolki.
maq Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Płyn sprawdzałem- jest OK a może nawet trochę ponad stan- ale czy wywalało by błąd przy zbyt dużej ilości płynu ?? W sobotę coś spróbuje powalczyć. Dla mnie jest to zastanawiające że ona się zawsze po jakimś czasie od odpalenia zapalała ( po przejechaniu około 20 km ). Co ciekawe teraz rano jak jest jeszcze zimno to po odpaleniu jest ok... dojeżdżam do pracy około 15 km dalej OK. Jak pod firmą postoi i się w dzień nagrzeje to po przekręceniu kluczyka od razu świeci błąd. Może rano jak duża wilgoć to kabelki zwierają i jest ok a w dzień podsycha i wtedy nie przewodzi
majkel_majki Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Jeżeli jest za niski stan płynu hamulcowego to wywali oczojebną, migającą czerwoną kontrolkę z wykrzyknikiem, a ty Kolego rozumiem masz żółtą, z symbolem hamulca kolejowego. Możliwe, że gdzieś dostaje się wilgoć i robi zwarcie.
maq Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 Tak kolego mam żółtą kontrolkę. W tym przypadku chyba właśnie jak robi się zwarcie to jest OK, a jak przestaje zwierać to wali błąd
ROBERT Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Niedawno przy wymianie tarcz i klocków okazało się, że z jednej strony był wyrwany kabelek z klocka, na końcu tego kabla był w koszulce termokurczliwej jakiś opornik (albo dioda teraz nie pamiętam ) i niestety zapomniałem jaki to był opór. Chciałem sobie zostawić na wszelki wypadek ten "mostek" ale wyrzuciłem go razem ze starymi klockami . Proponuje podpiąć omomierz do wtyczki dobrego klocka i sprawdzić jaki tam jest opór (a może dioda) i wtedy będziesz wiedział co założyć na koniec tej uszkodzonej wiązki
bin85 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 W klocku niema żadnego opornika czy diody rezystancja jest ~0 Ω. Urwane kable idące do klocka można ze sobą zewrzeć.
v1ck Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Kontrolkę zużycia klocków można wyłączyć w liczniku VAGiem. Czujnik zużycia mierzy oporność i na tej podstawie daje do licznika sygnał, że są zużyte lub nie. Niestety nie wiem w którą stronę działa, na duży czy mały opór także prościej i szybciej myślę będzie wyłączyć tą opcję w liczniku zamiast grzebać przy drutach. a wiesz moze jak to dokladnie zrobic?
maq Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Niestety po sobotniej walce wynik 1:1. Jedyne co udało się reanimować to wentylator klimy . Niestety jeśli chodzi o klocki - po polutowaniu kabli to błąd nadal występuje. Klocki sprawdzałem i dają sygnał " zwarcie" czyli powinno być OK. W piątek albo sobotę sprawdzę jeszcze czy może kiedy wyświetla mi się błąd to nie zanika +12V luba masa -. Znalazłem jeszcze posta, że są jeszcze jakieś kostki przy wejściu wiązki do nadkola, ale jeszcze do tego nie dotarłem. Czy może ktoś podać czy jest możliwość i jeśli tak to gdzie wyłączyć sygnalizację zużycia klocków VAG-iem? Szukałem na forum- wielu użytkowników pisze, że można ale nikt nie pisze gdzie to jest (osobiście nie bawiłem się jeszcze Vagiem - ale mam zamiar zacząć :gwizdanie:).
majkel_majki Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/kodowanie_sterownikow_w_audi_a4_b5_19952001-t6358.0.html w tym temacie są kody.
maq Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam . Niestety problem nie rozwiązany. Wczoraj doszedł do mnie zakupiony kabelek do vaga i zaczynam z nim przygodę . Jednak na sam początek bardzo się zdziwiłem kiedy wszedłem w Instruments i kodowanie licznika mam 00140 . -Czyli bez dodatkowych opcji. A pieprzona kontrolka cały czas świeci. Kiedy jest ciepło na dworze to od razu po przekręceniu kluczyka się świeci, a jeśli jest chłodno lub pada to po jakimś czasie jazdy . Czy istnieje taka możliwość że te zegary, które mam założone nie do końca pasują do auta i stąd te cyrki? Podobno po numerach seryjnych wychodzi że są od modelu o rok młodszego niż posiadam i stąd mechanik podejrzewa zły wsad. Mam auto z końca 1999 ( bodajże z listopada) a zegary mam z białymi cyframi.
ROBERT Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 ... Podobno po numerach seryjnych wychodzi że są od modelu o rok młodszego niż posiadam i stąd mechanik podejrzewa zły wsad. Mam auto z końca 1999 ( bodajże z listopada) a zegary mam z białymi cyframi. No i wszystko w porządku bo masz A4 po II lifcie, a tam takie "białe" zegary są. Twój problem na pewno nie jest związany z licznikiem, tak jak pisałem wcześniej ja miałem kabel urwany od klocka i zamiast niego był jakiś opornik w koszulce termokurczliwej ... (niestety nie pamiętam jaki to był opór) ale mogę zmierzyć na nowym klocku ...
maq Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam kolego. Tak jak mówisz były białe zegary.. ale nie we wszystkich. Jest bardzo dużo aut na allergo po II lifcie z rocznika 99 i mają zegary czerwone z kontrolkami a nie z tym wyświetlaczem, który ja mam (1/2 fis). Nowy klocek daje sygnał zwarcia z oporem 0 Ω- Sprawdzałem to miernikiem. Dodatkowo tak jak napisałem kodowanie zegara mam 00140 czyli z tego wnioskuję, że nie powinien wskazywać zużycia klocków- ta opcja jest wyłączona.
ROBERT Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Nie wszystkie z 99r. były już po II lifcie, dopiero od WAUZZZ8D-X-200001
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się