ixdude Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Witam, dziś po założeniu w końcu letnich kapci, tj 235/45 R17 (wcześniej, zimowo było 195/65 R15), podczas jazdy, samochód sam zaczyna skręcać w lewo. Problem w tym że wcześniej (rano) na zimowych się to nie działo. Czy ktoś może wiedzieć o co chodzi? Źle dokręcone koło/a? Help
Chuck Norris Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Pewnie masz mocno skrzywioną którąś felgę i dlatego ściąga, zbierzność odpada jak na zimówkach było siur. W każdym kole masz takie same ciśnienie??? Opcji jest dużo. Pozdrawiam!
Bulik Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 zobacz czy na oponie nie zrobił sie "kartofel" widoczne wybrzuszenie...(jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?)
ixdude Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Nie czuje żadnych wibracji. Ciśnienie sprawdzone, było rzędu 2.4 bar'a spuściłem do 2.2 i bez zmian. Jednakże podczas wyważania gostek zwrócił uwagę na większą krzywiznę jednej z felg w porównaniu do pozostałych trzech. Może faktycznie to jest to. Tyle że jak opona jest na prawym tyle, znosiło by w lewo? Dzięki za podpowiedź. Co do zbieżności to nie chciało mi się myśleć o tym, zwłaszcza że zimą śmigało się i to miło. Tarcia też nie czułem, ani wibracji więc tą krzywiznę odrzuciłem (za wcześnie jak widać). Raczej myślałem o jakimś dupnym montażu kół. Dzięki raz jeszcze, pojadę z felgą i ją wyprostuję. Zobaczymy jak będzie. Nowe opony/felgi kur... Nigdy więcej nie kupię w necie. zobacz czy na oponie nie zrobił sie "kartofel" widoczne wybrzuszenie... nic nie było widać, tylko tą lekką jajowatość na wewnętrznym rancie. Ale nie była aż taka duża. (jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?) Nówki, więc odpada
Bulik Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 (jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?) Nówki, więc odpada pytałem o to jak miałeś je położone,leżały na płasko czy stały jedna obok drugiej,bo to tez ma znaczenie,ale jak juz wiesz ze fela to po sprawie czy nówki to sprawdz po dacie bitej na oponie,,,czasami ludzie kupuja jako NEW a okazuje sie ze guma ma juz 2a latka
sołtys85 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Zamień opony tył z przodem. Założyłes je tak samo jak w zeszłym roku? czy przypadkowo?
ixdude Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 Opony są nowe. Felgi też. Podjadę do warsztatu co mi zmieniał opony i zamienię je stronami (prawe na lewą). Przynajmniej wykluczy to (ewnetualnie) problem z zawieszeniem i trzeba będzie walczyć z oponami / felgami.
wojtas-audi Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Mozliwie ze fabrycznie felga jakas wadliwa, reklamuj tymbardziej ze sa to RONAL-e , ewentualnie przeloz z przodu na tyl i zobacz, powinno zniknac W wrzuc fotki :> Co do powietrza to 2.2-2.3 sobie zostaw, bo bedzie twardo jak bedzie wiecej
ixdude Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 Nie mogę się dodzwonić więc wysłałem im mail'a. Zobaczymy co powiedzą. Czy w ogóle przyjmą reklamację. Pobawię się w przekładanie ale felgę i tak wyprostuję Co do fotek, to wolałem się wstrzymać bo fura nie wypucowana
wojtas-audi Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Hehe no troche brudna Jakies takie male wygladaja na fotce Fajna furka , az sie lezka zakrecila ;( Musze wreszcie ja zobaczyc na zywo
danielm21 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 ja mam stalówki niestety, ale mnie ściągało przez wadę opony... ale to już koledzy wcześniej napisali!!!!
ixdude Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Wracam na zimówki Nowy objaw doszedł. Pomimo trzymania kierownicy i trzymania jej prosto samochód skręca w lewo!!! Pierd.ole, jak na zimówkach dalej będzie to będzie ostra wymiana słów z warsztatem. Tak więc Franpol, Wrocław pomimo polecenia przez mojego ojca szczerze odradzam (mieli rację żeby podjechać na geometrię komputerową )
wojtas-audi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 No to kicha, ze takie rzeczy sie dzieja, ja kupowalem nowki 17 i 18 repliki i takich rzeczy nie bylo
ixdude Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Okej zwraca Franpol'owi honor. Nie ich wina. Po zamianie opon na krzyż (LP -> PT; PP -> LT), znoszenie nie ustało. Zawiecha chyba nie była dostosowana do takich opon. Sama geometria była mocno nie w normie. Mam wydruki których czytać nie umiem, ale strzałki i czerwone kolorki mówią mi że było źle, prawie wszystkie strzałki (przy Przedniej zbieżności sumarycznej, Odchyleniu toru jazdy oraz przy Kącie znoszenia) było mocno na lewo, jedynie Tylna zbieżność sumaryczna była w normie. Geometrię robiłem w Speed Auto Service na Małopanewskiej i w zasadzie to był jedyny warsztat w tej części miasta który mógł mi to zrobić od ręki. W sumie dwie godzinki i furacz prowadzi się teraz po staremu Tak czy siak, dzień stracony, ale chociaż wiadomo że laczki w porządku.
wojtas-audi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Dziwne, a wymieniales moze cos w zawieszeniu, wczesniej ustawiales geometrie ?? Dobrze ze jezdzi ok
ixdude Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Może podczas wymiany tarcz coś pogrzebali, ale zimówki śmigały cacy. Tak czy siak, fura wypas, ale jeździ się całkowicie inaczej jak skodziną na 165/70 czy niuńką na 195/65
wojtas-audi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Trzeba bardziej uwazac na tych naszych drogach :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się