Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Szukam porady. Muszę wymienić katalizator, a może nie wymieniać??????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam Audi A4 B6 1.8T Avant, silnik AVJ, 2002 r.

Przejrzałam trochę tematów o katalizatorach i sporo osób radzi całkowicie usunąć. Wiele osób pisze, że fajnie bo osiągi lepsze itp.

Aktualnie od 2-3 miesięcy pali mi się kontrolka i pokazuje błąd katalizatora. Wyczytałam, że najprawdopodobniej kat do wymiany, tym bardziej, że auto ma przejechane 300 000 km. Jeżdżę nim 2 lata i naprawdę nic się nie działo wszystko super. Zauważyłam też, że pali mi ostatnio około 2l więcej na 100km. Tak więc, chyba kat do wymiany, hm?

W serwisie powiedzieli mi koszt wymiany około 3500 zł, :( chyba trochę dużo, ale ostatecznie, no cóż.

Powiedzcie mi, czy lepiej wymienić na nowy w serwisie czy może na jakiś zamiennik np:

http://allegro.pl/item984064622_katalizator_audi_vw_passat_superb_1_8t_1_6_2_0_kat.html

Co sądzicie o tym zamienniku?

Czy może wyciąć w ogóle. Dodam, że nie zależy mi na osiągach, i tak uważam, że jak dla mnie jeździ żwawo, bardziej na tym co lepsze dla auta, i czy po wycięciu w ogóle spalanie benzyny spadnie do poprzedniego poziomu? Czy może bez kata spalanie będzie większe? No i czy po wycięciu i wstawieniu jakiejś rurki będzie wyskakiwał błąd?

Czekam na odpowiedź bo martwię się o moje Audi a przede mną długie trasy w przyszłym tygodniu, uff.

Pozdrawiam

N

Opublikowano

Nie ma takiej kontrolki jak blad katalizatora. Ten błąd + podwyzszone zuzycie paliwa moze sugerowac uszkodzenie sondy lambda. Musisz sie podpiac pod VAG i sprawdzic bloki mierzone+ błędy w sterowniku silnika. A zuzyty/zniszczony kat sie wycina :hi:

Opublikowano

hm, no tak, byłam na badaniu w Fau Vert, ale chyba jakimś nie pełnym, bo gość powiedział mi że pokazuje po prostu błąd katalizatora i nic więcej nie da się stwierdzić. Czyli może na jakieś dogłębniejsze badanie muszę. Ale kat ze względu na duży przebieg to tak czy owak też muszę wymienić lub wyciąć w ogóle. A samo wycięcie kata nie zwiększa zużycia paliwa?

Opublikowano

Czy może bez kata spalanie będzie większe? No i czy po wycięciu i wstawieniu jakiejś rurki będzie wyskakiwał błąd?

niestety bez ingerencji w komputer,błąd będzie się pojawiał gdyż jedna z sond jest umieszczona na katalizatorze i po jej wypięciu-pokazuje błąd :wink4:

co do sprawdzenia katalizatora,to trzebaby było sprawdzić temperaturę spalin,emisje spalin i przeprowadzić diagnostykę układu doładowania,czy przepływ powietrza jest prawidłowy i nic go nie blokuje :wink4:

Opublikowano

jezeli faktycznie masz uszkodzonego kata to musisz go wymienic, AVJ ma dwie sondy wiec usuniecie kata spowoduje zwiekszenie zuzycia paliwa co zreszta juz masz, proponuje wymontowanie kata I sprawdzenie czy faktycznie kat kaputt, jezeli jest dobry ktoras sonda jest wadliwa

podjedz na nablizszy spot w swojej okolicy, Koledzy na pewna podepna Ci VAG-a I zdiagnozuja auto

Opublikowano

usuniecie kata spowoduje zwiekszenie zuzycia paliwa co zreszta juz masz,

nieprawda-usunięcie kata wcale nie powoduje wzrostu spalania,wzrost powoduje przytkanie się układu wydechowego,korekty dawki paliwa przez ECU, wywołane niedostateczną ilością zasysanego powietrza -po usunięciu katalizatora,lub wstawieniu sprawnego,przepływ powietrza i spalin wraca do normy i auto sie nie "dusi"
Opublikowano

hm, no tak, byłam na badaniu w Fau Vert,

Wybrałaś najgorsza możliwą opcje :confused4:

Opublikowano

No tak. Czyli na razie podjeżdżam do dobrego serwisu i sprawdzany mam katalizator i sondy. A jeśli okaże się, że sondy do wymiany to z racji przejechania na tym katalizatorze 300 tys km to warto i kat wymienić? A jak wymieniać to na oryginał, co mi się kosztowo nie widzi, czy może wystarczy jakiś zamiennik? Czy może poczekać jeśli się okaże że dobry?

A fau vert, hm, najbliżej był.

Teraz mieszkam w Wawie, to najlepiej podjechać do ASO czy polecacie jakiś dobry zakład. Wyczytałam na forum, że megacar.pl są ok, prawda?

Uff,

Opublikowano

z każdym zakupem poczekaj -na Forum jest kilku chłopaków,którzy handlują częściami,lub polecą Ci kogoś,kto to robi,najpierw dowiedz się co jest przyczyną błędu :wink4:[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2010, 11:17_________________________________________________http://www.onlineautomotive.co.uk/Products.aspx?ProductID=119038&VehicleID=149120

tu masz przykład kosztów katalizatora do AVJa

Opublikowano

A fau vert, hm, najbliżej był.

Teraz mieszkam w Wawie, to najlepiej podjechać do ASO czy polecacie jakiś dobry zakład. Wyczytałam na forum, że megacar.pl są ok, prawda?

Uff,

Megacar jest OK. Za kilkanascie PLN zrobia Ci diagnostyke silnika.

Opublikowano

usuniecie kata spowoduje zwiekszenie zuzycia paliwa co zreszta juz masz,

nieprawda-usunięcie kata wcale nie powoduje wzrostu spalania,wzrost powoduje przytkanie się układu wydechowego,korekty dawki paliwa przez ECU, wywołane niedostateczną ilością zasysanego powietrza -po usunięciu katalizatora,lub wstawieniu sprawnego,przepływ powietrza i spalin wraca do normy i auto sie nie "dusi"

wiesz to wlasnego doswiadczenia czy z czytania forum, bo ja z wlasnego doswiadczenia

to ze przy uszkodzonym kacie wzrasta zuzycie paliwa to pewnik, stawiam za to karton dobrej gorzaly ze mam racje

co rusz przyjezdzaja do mnie auta ktore duzo pala, zwykle sa to auta z junkersami,

zla regulacja mieszanki powoduje wypalenie kata (zbyt wysoka temperatura) zapala sie Check I auto strasznie duzo pali benzyny, przy rozruchu sie zalewa

niestety silniki z EOBD potrzebuja sprawnego kata, a jezeli decydujemy sie juz go ''wyciac''

musimy wylaczyc sonde regulacyjna w ECU

Opublikowano

Mam podobny problem,pali się lampka engine, po podpięciu Vag-a pokazało błąd kata. Mechanik stwierdzil,że w moim przypadku wycięcie odpada (2 sondy). Proszę o poradę czy rzeczywiście ma rację. A jeżeli chodzi o kupno nowego to w serwisie faktycznie trochę drogo, ten link z UK ciekawy.

Opublikowano

usuniecie kata spowoduje zwiekszenie zuzycia paliwa

nieprawda-usunięcie kata wcale nie powoduje wzrostu spalania,wzrost powoduje przytkanie się układu wydechowego,korekty dawki paliwa przez ECU, wywołane niedostateczną ilością zasysanego powietrza -po usunięciu katalizatora,lub wstawieniu sprawnego,przepływ powietrza i spalin wraca do normy i auto sie nie "dusi"

to ze przy uszkodzonym kacie wzrasta zuzycie paliwa to pewnik,

Tomek-zastanów się co mówisz,bo zmieniasz wersję-wcześniej twierdziłeś,ze wycięcie kata powoduje wzrost spalania-teraz twierdzisz to ,co ja,ze przy zapchanym kacie wzrasta spalanie -specjalnie "wytłuściłem" te ważne cytaty,a doświadczenia z wycinaniem u mnie w aucie nie mam,bo normy angielskie mi na to nie pozwalają,ale znam kilku z forum,którzy jeżdzą bez KATa i żadnych sensacji, tytułem wzrostu spalania- jakoś nikt nie stwierdził...
Opublikowano

sorry ale nie mam ochoty na przepychanki

doskonale wiem co pisze poniewaz mam z tym do czynienia na codzień

poczytaj forum smiesznego fiata seicento, wszystkie auta 1.1MPi z uszkodzonymi katami maja tendencje do zalewania sie

a co za tym idzie do zwiększonego apetytu na paliwo

tam sytuacja jest o tyle parszywa ze nalezy wymieniac kata łącznie z kolektorem poniewaz stanowi to całośc (koszta)

co ciekawe jezeli auto jest z junkersem ze zwykła instalką auto pali normalne ilosci gazu

a na SQ pali dwa razy wiecej, taka sytuacja jest prawdziwą zmora uzytkowników aut z dwiema sondami

dlatego optuję przy montazu tulejki na sondzie regulacyjnej celem oszukania ECU lub całkowitemu wyłączeniu jej funkcji

Opublikowano

przeczytaj jeszcze raz mojego posta i zobaczysz,że zwróciłem Ci uwagę,że raz piszesz ,że wycięcie KATa zwiększa spalanie,potem temu zaprzeczasz i jeszcze próbujesz mi jakieś przepychanki wkręcić,nie interesuje mnie forum fiata,jestem od utrzymywania porządku na TYM Forum i jeśli widzę,ze ktoś pisze bzdury-reaguję

usuniecie kata spowoduje zwiekszenie zuzycia paliwa

przy uszkodzonym kacie wzrasta zuzycie paliwa to pewnik

no co niby mają te dwa Twoje posty oznaczać,bo dla normalnego użytkownika-to dwie różne wersje...
Opublikowano

chyba chodzi o to że zarówno zapchany kat jak i jego wycięcie z racji tego iż druga sonda zgłupieje i będzie źle wpływać na pracę silnika przez co zwiększy spalanie :mysli:

ciekawe to bo opinii na ten temat jest mnóstwo, jeden mówi tak drugi owak,

Opublikowano

jeszcze raz napisze że, uszkodzenie kata tj. wypalenie sie ceramiki która trzyma wsad katalizatora wewnatrz obudowy katalizatora

powoduje zwiększenie zuzycia paliwa. Wsad swobodnie lata wewnatrz obudowy (lub jest przepalony na wylot) a co za tym idzie katalizator jest w pełni niesprawny poniewaz spaliny przepływają wewnatrz w taki sam sposób jakby katalizator był w pełni wypruty

opisałem dwie rózne mozliwosci które stanowia o tym samym i sie nie wykluczaja

Domjenick, robienie porzadku na forum to jedno, a naprawa aut to drugie

mam nadzieje ze teraz zrozumiałes o czym mowa

Opublikowano

chyba chodzi o to że zarówno zapchany kat jak i jego wycięcie z racji tego iż druga sonda zgłupieje i będzie źle wpływać na pracę silnika przez co zwiększy spalanie :mysli:

ciekawe to bo opinii na ten temat jest mnóstwo, jeden mówi tak drugi owak,

zgoda, ale posty mają być tak sformułowane,że każdy ma to zrozumieć,a nie się domyślać-to ,czy mam wiedzę na jakiś temat,czy nie-nie ma kompletnie znaczenia,bo laik zrozumie to dokładnie tak,jak to opisałem i zacytowałem[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2010, 23:26_________________________________________________

Domjenick, robienie porzadku na forum to jedno, a naprawa aut to drugie

ale pisanie na Forum ,w sposób zrozumiały dla wszystkich-to Twój obowiązek,zwłaszcza,że nie jesteś Tu od wczoraj
Opublikowano

ok

faktycznie masz racje uzyłem za duzo skrótów :cool1:

ale będę o tym pamietał na przyszłośc

szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie :(

zaprosiłbym Cie na małą prezentację tego o czym pisałem :hi:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...