rsmith Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Szanowni koledzy, sił mi brak.... Zakupione 2 m-ce temu a4 1.9 AVB od pewnego czasu niemiłosiernie buczy wewnątrz kabiny. Po wymianie plecionki jak gdyby buczenie ustało - ale tylko na kilkadziesiąt kilometrów. (buczenie nawet na postoju, przy wciśniętym sprzęgle jak i wyciśniętym więc napęd raczej odpada). Zauważyłem pewne dziwne zachowanie, mianowicie na biegu jałowym wolne obroty, buczenie jest delikatne, ale odczuwalne, zwiększając delikatnie obroty w okolicy 1000-1030 obr/min następuje znaczne zwiększenie poziomu buczenia - czuć pewien przeskok. Może ktoś ma jakąś sugestię, co może w tym zakresie obrotów się włączać lub zmieniać charakterystykę pracy. Na koniec dodam, że komfort jazdy przy prędkości 130 km/h i związane z tą prędkością buczenie w kabinie jest nie do wytrzymania na dłuższą metę. Silnik słychać w kabinie bardzo mocno. Tłumiki raczej odpadają bo je obsłuchiwałem. Katalizator diagnozowałem - zadymienie 0.46 czyli raczej w porządku, kompresja na cylindrach 35,34,36,37 ale w dolocie słychać znaczne dudnienie - spada prawie do zera gdy przymykam klapę gaszącą.... Może ktoś ma jakiś pomysł. Pozdrawiam
MarcinRoz Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_niepokojacy_dzwiek-t17053.0.html- przeczytaj cały a zwłaszcza ostatnie 2 strony http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_odp_b6_awx_dziwne_buczenie-t24532.0.html;msg1505599#msg1505599 kolega STANIV rozwiązał ten problem. Na drugi raz użyj opcji to nie boli
rsmith Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Zgadzam się, że szukanie nie boli... lecz pomomo tego, że przeszukuję forum na ten wątek, który mi podałeś nie natrafiłem... Mówi się trudno. Ale wracając do tematu, w porządku nadpalone gniazdo, uszkodzona szklanka okej, ale dlaczego kompresja w tym momencie jest w porządku, czy ktoś to może mi wytłumaczyć? Nie jestem mechanikiem, staram się tylko znaleźć logikę ...
MarcinRoz Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Wydaje mi się, że tu kompresja nie ma nic do rzeczy. Niedomykający się zawór wydechowy powoduje iż spaliny lecą do dolotu i stąd buczenie(dudnienie) i nierówna praca silnika. W jednym z topiców widziałem jak wygląda wałek , popychacze i zawory...totalna klęska, ale to osobny temat. Tu prawdopodobnie popychacze będą do wymiany... ale to tylko moja sugestia. W końcu macher będzie to robił nie ja A propos ... czytałeś chyba mój post o domykaniu klapy gaszącej Po świętach zaprowadzam auto do mechanika... więc o rezultatach niezwłocznie powiadomię. Pozdrawiam
rsmith Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Tak tak, czytałem Twój post. Postaram się dzisiaj wieczorem dołączyć klip dźwiękowy z okolic filtra.... Myślę, że to dobra droga, bo nasze "buczenia", kto wie, mogą być całkiem rózne. Ten motyw z klapą gaszącą u mnie jest identyczny - przymknięcie klapy na około 80% wycisza i uspokaja silnik... [br]Dopisany: 02 Kwiecień 2010, 17:11_________________________________________________Witam ponownie, Udało mi się dzisiaj wieczorem zrobić logi dynamiczne dzięki uprzejmości dobrego kolegi M. Proszę o analizę i wskazówki. P.S. Zamieszczam te logi w tym dziale a nie na diagnostyce, gdyż chciałbym powiązać w/w logi ze stanem drgań, buczenia i niskiej mocy mojej niuni co w niniejszym wątku opisuję. Pozdrawiam http://img715.imageshack.us/img715/2971/logicf.jpg
rsmith Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Jeszcze raz przesyłam link, coś się nie dało otworzyć Pozdrawiam
ks Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Z logów wynika, że turbo przeładowuje i nie działa regulacja kierownicy turbiny.
rsmith Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Też tak myślę, tylko nie wiem czy wyciągać turbo do czyszczenia, czy też zainwestować najpierw w N75...
Nonilion Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Nie wiem, czy to jest w temacie, ale może któraś rolka (rozrząd i inne) się kończy? Kiedyś miałem okazje słyszeć 1.9 TDI na jałowym jak buczało, szczególnie w środku i właśnie w okolicy 1000-1100 przy odejmowaniu gazu.
teflon Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Witam was ponownie tez mam AVB i mam te same objawy co rsmith - niestety czekam az ktos rozwiaze problem buczenia i bulu glowy
rsmith Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Opublikowano 18 Maja 2010 Koledzy, wymieniłem popychacze zaworów i jakby trochę pomogło. Ale nie jest to co być powinno. Zrobiłem jeszcze coś innego - mianowicie poluzowałem śruby od poduszek, odpaliłem silnik kilka razy, dałem mu pochodzić parę minut no i efekt jest taki, że czasem autko idzie jak ta lala, cichutko, miękko, nie drży kierownica a przy gaszeniu nie trzepie budą - ale gdy jadę to podczas hamowania już w końcowej fazie słychać takie wuuuu. A czasem jak odpalę to znowu idzie jak czołg!!! ciżęko, głośno, drży kierownica i trzepie budą przy gaszeniu. Gdy poluzowałem poduszki, to spod lewej tej z zaworkiem elektrycznym wypłynęła mi odrobina czerwonego oleju. Nie wiem czy to początek końca poduchy, czy już końcowa faza. Może to jest ta przyczyna. Aha i jeszcze jedno, gdy przez chwilkę dam mu w kość 1,2,3,4 tak pod 4000 obr/min to potem ten silnik idzie znacznie ciszej (a może złudzenie bo przecież przy 4000 to już jest trochę głośno). Zamierzam wyczyścić kierownice turbawki , bo ruch dźwigni to jakiś 1 cm i to skokowo. Pozdrawiam Piotr
Daimos Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 jak masz wyciek z poduszki (czerwona substancja) to jest do wymiany
rsmith Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 To co było pod poduszką to mała czerwona kropla, obawiam się że to końcówka tego płynu. Panowie drodzy, czy wymienia się lewą i prawą razem czy też można wymienić tylko jedną? Chcę kupić fabryczną a to kosztuje....
Orange Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 To co było pod poduszką to mała czerwona kropla, obawiam się że to końcówka tego płynu. Panowie drodzy, czy wymienia się lewą i prawą razem czy też można wymienić tylko jedną? Chcę kupić fabryczną a to kosztuje.... zobacz ten wątek. http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_poduszka_silnika_gum_elektryczna_str_3_nowe_pytanie-t97864.0.html Jak tylko masz pieniądze to najlepiej wymienić odrazu dwie. pozdrawiam!
teflon Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 rsmith - to nie wina poduszek wymienilem obie na nowe z aso
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się