Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światła dzienne z wykorzystaniem świateł drogowych


blur123

Rekomendowane odpowiedzi

A żeby było ciekawiej to ja pod SD-2 mam LEDowe żarówki jako dzienne i jest miodzik :good:

Troszkę długie zaniemogły, ale ile się na nich jeździ...?

długich to w ogóle nie masz na tych żarówkach ledowych, one daja tylko poświate przecież

Przy bi masz długie przy odsłaniającej się przesłonie :gwizdanie:

Przecież gdybym nie miał bi nawet bym nie robił takiej operacji :) Pisałem o tym, że zamiast H7 zwykłych mam LEDowe, a długie zaniemogły, bo nie są doświetlane przez H7.

a to co innego, nie napisałes nic o bixach w poscie to stwierdziłem ze zastąpiłes długie tą żarówką :tongue4: a ty masz tak jak ja to zrobione :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz auto z magistralą CAN to jeszcze możesz użyć tego: http://quasarelectronics.pl/?co=products&act=show&id=288&l=pl

Chyba nawet lepsze niz garażowe sd2... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś właśnie zamówiłem to sprytne ustrojstwo: Swiatla dzienne Regulator swiatel dziennych SD-2 (2555268617) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Dawno tu się nikt nie wypowiadał na ten temat. Podłączenie w benzynie będzie takie samo? Do tego muszę tylko dołożyć bezpiecznik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie tego moduły zaprezentowanego powyżej znalazłem tańszą alternatywę. Rzućcie okiem na to Moduł Świateł Dziennych DRL (Światła Dzienne) (2763961136) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pytanie czy taki moduł obsłuży rownież hidy w długich na zwykłym xenonie. Czy kogel mówił jaki wpływ ma zmiana mocy na żarnik xenonu ? Wydaje mi się, że takie obniżanie mocy wykończy żarniki...niech wypowie się ktoś kto zna temat. Najważniejsze funkcje powyższego modułu :

Pełna automatyka zapalania i gaszenia świateł DRL

SmartRunning - Inteligentny detektor zapalenia i gaszenia silnika

Coming/Leaving Home – funkcja oświetlania drogi do i z domu z regulacją czasu oświetlania

Sterowanie i konfiguracja modułu dźwignią długich świateł

Aktywacja/Dezaktywacja chwilowa lub trwała działania modułu

Regulacja jasności świecenia świateł DRL od 20% do 40% jasności nominalnej

brakuje tylko doświetlania zakrętów podczas skrętu reflektorami przeciwmgielnymi.

EDIT - własnie rozmawiałem ze sprzedającym, do 3 miesięcy wyjdzie na rynek podobny model do powyższego jednak będzie on doposażony w opcję doświetlania zakrętów. Panowie kto byłby chętny ? Gdybyśmy złożyli większe zamówienie byłby na pewno jakiś rabat, cena w okolicach 200 zł jednak mając tyle opcji w jednym urządzeniu myślę, że warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie tego moduły zaprezentowanego powyżej znalazłem tańszą alternatywę. Rzućcie okiem na to Moduł Świateł Dziennych DRL (Światła Dzienne) (2763961136) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pytanie czy taki moduł obsłuży rownież hidy w długich na zwykłym xenonie. Czy kogel mówił jaki wpływ ma zmiana mocy na żarnik xenonu ? Wydaje mi się, że takie obniżanie mocy wykończy żarniki...niech wypowie się ktoś kto zna temat. Najważniejsze funkcje powyższego modułu :

Pełna automatyka zapalania i gaszenia świateł DRL

SmartRunning - Inteligentny detektor zapalenia i gaszenia silnika

Coming/Leaving Home – funkcja oświetlania drogi do i z domu z regulacją czasu oświetlania

Sterowanie i konfiguracja modułu dźwignią długich świateł

Aktywacja/Dezaktywacja chwilowa lub trwała działania modułu

Regulacja jasności świecenia świateł DRL od 20% do 40% jasności nominalnej

brakuje tylko doświetlania zakrętów podczas skrętu reflektorami przeciwmgielnymi.

EDIT - własnie rozmawiałem ze sprzedającym, do 3 miesięcy wyjdzie na rynek podobny model do powyższego jednak będzie on doposażony w opcję doświetlania zakrętów. Panowie kto byłby chętny ? Gdybyśmy złożyli większe zamówienie byłby na pewno jakiś rabat, cena w okolicach 200 zł jednak mając tyle opcji w jednym urządzeniu myślę, że warto :)

Byłbym ale biorąc pod uwagę moje zdolności elektryczno - manualne boję się ,że nie ogarnę tematu. Znaczy sie nie boję się- jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie tego moduły zaprezentowanego powyżej znalazłem tańszą alternatywę. Rzućcie okiem na to Moduł Świateł Dziennych DRL (Światła Dzienne) (2763961136) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pytanie czy taki moduł obsłuży rownież hidy w długich na zwykłym xenonie. Czy kogel mówił jaki wpływ ma zmiana mocy na żarnik xenonu ? Wydaje mi się, że takie obniżanie mocy wykończy żarniki...niech wypowie się ktoś kto zna temat. Najważniejsze funkcje powyższego modułu :

Pełna automatyka zapalania i gaszenia świateł DRL

SmartRunning - Inteligentny detektor zapalenia i gaszenia silnika

Coming/Leaving Home – funkcja oświetlania drogi do i z domu z regulacją czasu oświetlania

Sterowanie i konfiguracja modułu dźwignią długich świateł

Aktywacja/Dezaktywacja chwilowa lub trwała działania modułu

Regulacja jasności świecenia świateł DRL od 20% do 40% jasności nominalnej

brakuje tylko doświetlania zakrętów podczas skrętu reflektorami przeciwmgielnymi.

EDIT - własnie rozmawiałem ze sprzedającym, do 3 miesięcy wyjdzie na rynek podobny model do powyższego jednak będzie on doposażony w opcję doświetlania zakrętów. Panowie kto byłby chętny ? Gdybyśmy złożyli większe zamówienie byłby na pewno jakiś rabat, cena w okolicach 200 zł jednak mając tyle opcji w jednym urządzeniu myślę, że warto :)

Też miałem problem z wyborem modułu drl wybierałem między modułem z twojego linka, a takim Światła Dzienne Moduł Z Funkcją Coming / Leaving (2771867946) - motoAllegro ,jednak wybór pozostawiłem elektrykowi zajmującemu się moim autem i jego wybór po rozmowie ze sprzedawcami padł na drugi moduł, w sobotę odbieram auto z montażu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do speców od modułów.

Mam teraz MCE z B7, więc ogólnie sam moduł nie jest mi potrzebny, Ale H7 świecą zdecydowanie zbyt mocno. Dopiero kiedy zastosuje opornik 2,2ohma 50W świeci dobrze. Tylko strasznie się grzeją.

Macie jakiś pomysł jak by to rozwiązać mniej grzejąco? Będę bardzo wdzięczny za pomoc ;)

A Ledów nie chce, bo nie podoba mi się barwa światła - biała. Wole soczyste pomarańczowe. Z czernią super się komponuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamówiłem od kogiela DRL z potencjometrem, CLH i czujnikiem zmierzchu za 60 zł :hi:

A możesz powiedzieć co i jak podłączyłeś bo mam taki problem.

W dzień gdy chcę włączyć światła mijania przełącznikiem to palą mi się właśnie mijania i dzienne w długich na te 20 %. W nocy natomiast wszystkim kieruje czujnik - nie da się wyłączyć świateł drogowych. Co może być przyczyną ? Mogę Ci podesłać schemat jak to u siebie podłączyłem bo już nie wiem co z tym robić a strasznie irytuje mnie ta sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamówiłem od kogiela DRL z potencjometrem, CLH i czujnikiem zmierzchu za 60 zł :hi:

A możesz powiedzieć co i jak podłączyłeś bo mam taki problem.

W dzień gdy chcę włączyć światła mijania przełącznikiem to palą mi się właśnie mijania i dzienne w długich na te 20 %. W nocy natomiast wszystkim kieruje czujnik - nie da się wyłączyć świateł drogowych. Co może być przyczyną ? Mogę Ci podesłać schemat jak to u siebie podłączyłem bo już nie wiem co z tym robić a strasznie irytuje mnie ta sytuacja.

Ja zamawiałem specjalne SD2 od kogiela DRL + CLH + czujnik zmierzchu (który i tak leży gdzieś w ciemni, bo na razie nie mam koncepcji gdzie go zamontować :facepalm:).

Ja miałem takie przewody:

1. Czarny masa

2. Dwa niebieskie z SD-2 wyjścia na światła drogowe

3. Brązowy z SD-2 wejście ze świateł pozycyjnych

4. Brązowy z indeksem podłączyć do halogenów

5. Czerwony +12V na stałe (można założyc bezpiecznik)

6. Pomarańczowy +12V po stacyjce przez wyłącznik (aktywacja DRL)

7. Różowy CLH do zamka centralnego przez wyłącznik (aktywacja CLH) niestety w B6 z tego co się zorientowałem nie ma sygnału +12V z centralnego (CAN, tak?) więc podłączyłem do kierunkowskazu. Jedyna wada, to że na postoju (kluczyk wyjęty) można CLH włączyć awaryjnymi, bo jak zapłon jest włączony to CLH nie działa.

2 niebieskie i brązowy z indeksem wpiąłem do MCE a reszta do włącznika świateł :hi:

Jak coś to podaj swój schemat :wink:

Jak ktoś ma problem z podłączeniem SD2 to pisać :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to tak podpięte:

1. Czarny masa

2. Dwa niebieskie z SD-2 wyjscie na zarówki swiateł drogowych

Gniazdo B w MCE:

Mostkuje z:

Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]

Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]

3. do bezpiecznika od mijania

Mostkuje z :

Bezpieczniki:

20prawe światło mijania, regulacja zasięgu świateł15

21lewe światło mijania, regulacja zasięgu świateł15

I nie wiem czy mam z dwoma czy wystarczy z jednym?

4. Brązowy z SD-2 wejscie/wyjscie swiateł pozycyjnych

Ten przewód nalezy podłaczyc do bezpiecznika od swiateł pozycyjnych

lub do przewodu idącego do pozycyjnych

Gniezdo C w MCE:

mostkuje z:

Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]

5. Brązowy z konektorem ,do przekaznika (85)

Przekaznik jest w komplecie i w zasadzie przewód ten jest juz podłaczony

6. Czerwony +12V na stałe (30,86)

Podłaczyc do +12V które jest na stałe, nawet po wyjeciu kluczyka

7. Pomaranczowy +12V po stacyjce

8. spróbowałbym szczęścia z niebieskim kabelkiem (pin 1 w 12-pinowej kostce

sterownika drzwi - wchodzi w pin 3 w zamku). Oczywiście dot. drzwi kierowcy

Przy takim podłączeniu mam dwa problemy, w dzień gdy chcę włączyć światła mijania zapalają mi się mijania i zostają DRL (drogowe na 20 %). Muszę zasłonić czujnik zmierzchu i wtedy światła drl gasną. Drugim problemem jest to że CLH działa mi na wszystkie światła tj. drogowe, mijania, postojowe :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny masa

2 niebieskie pod światła długie (wepnij się do MCE)

Brązowy wepnij do świateł postojowych we włączniku

Czerwony też wepnij do włącznika świateł

i pomarańczowy także do włącznika świateł

3pkt to masz dwa kable, które idą do świateł mijania? wepnij się do MCE tak samo jak to z niebieskimi się robi

5pkt to co to za kabel, od czego on?

8pkt też co to jest? obstawiam, że sterowanie CLH? podłącz to pod kierunkowskaz, bo nie ma pod co innego tego wpiąć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zestawu dostałem jeszcze przekaźnik taki samochodowy 12V

pkt. 3 a nie może być do bezpiecznika tak jak jest to teraz zrobione ? mam jeden przewód, jeżeli nie może być pod bezpiecznik to do którego pinu wpiąć się w MCE mam wersje low.

pkt. 4 mam źłę podłączony ? mam go do mce podpiętego ?

pkt. 5 właśnie jest to kabel idący do przekaźnika

pkt. 8 tak to jest to CLH i mam to wpięte w sterownik i działa mi to w sumie dobrze po zgaszeniu auta zapalają mi się po zmroku światła tylko palą się wszystkie na raz ja bym wołał żeby mi się drogowe zapalały, a powiedz gdzie się wpiąć w kierunkowskaz ?

Co do innych punktów to w tym momencie mam je źle podpięte - muszą być koniecznie do włącznika świateł czy może tak zostać jak jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej do włącznika powinno być wpięte, u mnie tak jest i działa perfekt.

Kierunkowskaz masz tutaj

Gniazdo B (23-pin)

Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy]

Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy]

Pin 3 – x

Pin 4 – x

Pin 5 – x

Pin 6 – x

Pin 7 – Kierunkowskazy (prawe) [zielono/biały]

Pin 8 – x

Pin 9 – Kierunkowskazy (lewe) [czarno/niebieski]

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – x

Pin 13 – x

Pin 14 – x

Pin 15 – x

Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]

Pin 17 – x

Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]

Pin 19 – x

Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]

Pin 21 – x

Pin 22 – x

Pin 23 – x

A CLH gdzie niby masz teraz wpięte? Przecież sygnał z centralnego po CANie idzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CLH mam wpięte w sterownik drzwi, tam już chyba nie ma cana tylko jest normalny plus. Na poprzedniej stronie masz info gdzie dokładnie mam to wpięte. Możesz mi jeszcze raz napisać które przewodu podłączyć do włącznika świateł i do których dokładnie pinów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samochodu musiałbym iść zobaczyć przy włączniku, ale pomarańczowy wpięty mam do takiego grubego żółto-czarnego przewodu, stałe 12+ do jakiegoś czerwonego,

brązowy do postojówek (chyba drugi od góry kabel), DRL do MCE, sterowanie CLH też do MCE, brązowy z indeksem (u mnie to było +12V po odpaleniu CLH) do halogenów.

w PMce napisałeś mi, że masz to do bezpieczników podłączone czy coś takiego? wepnij to wszystko do włącznika świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że moim problemem jest pkt.3

teraz ten przewód mam podpięty pod bezpiecznik 20 - 20prawe światło mijania, regulacja zasięgu świateł15

a powinienem mieć pod MCE Gniazdo C pin 26 - zasilanie świateł mijania ? albo do włącznika świateł wersja low pin 4 gruby żółty

Czy się myle?

Jeżeli chodzi o CLH to moim zdaniem jest on dobrze podłączony pod sterownik w drzwiach bo zamontowałem na tym włącznik i po zmroku ładnie wszystkie światła się zapalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...