Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Auto kopci


Junia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczką Audi A4 2.0 TDI z 2005r. Kiedyś podczas jazdy zauważyłam, że auto kopci na czarno w momencie dodawania gazu i zaświeciła mi się kontrolka CHECK, podjechałam do elektryka, podłączył pod komputer i okazało się, że to przepływomierz pada. Ponieważ auto muszę mieć sprawne i gotowe do pracy, w każdej chwili, wymieniłam przepływomierz. Jakiś czas był spokój, nie zaobserwowałam żadnych podobnych objawów, aż do dziś. Auto znów zaczęło kopcić, podczas ruszania nie miało mocy, tak jakby go coś przytykało, dodałam dużo gazu, poszła czarna chmura dymu za mną i auto dostało powera. Czyżby znów przepływomierz siadał, z też można to zjawisko wytłumaczyć w inny sposób? Bardzo proszę o pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze jescze Ci tego nikt nie napisał :kox:

podstawa to :vaglogi:, bez tego można gdybać... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobne objawy i po podłączeniu komp wykazał uszkodzona przepływkę. Wymieniłem przepływkę i za jakiś czas problem wrócił. Okazało się, że turbinka była do czyszczenia. Turbinka została dokładnie wyczyszczona i po kłopocie. Jako ciekawostką podam, że po czyszczeniu przełożyłem starą przepływkę (dla sprawdzenia) i okazało się, że owa przepływka działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% Problem z EGR!

Miałem to samo, ale oprócz czarnego dymu nie było też mocy, bo EGR nie otwierał się prawie wcale.

VAG pokazywał błąd "klap gaszących" (po wczytaniu się można było dojść że chodzi o EGRa) oraz przepływomierza właśnie, przy czym błąd przepływki nie był przyczyną, a następstwem uwalonego EGRa. Przepływomierz został profilaktycznie rozebrany, wyczyszczony jako pierwszy - błąd natychmiast powrócił, usterka nie ustąpiła.

Dopiero po wyjęciu i oczyszczeniu (nie dajcie sobie wymieniać! Szkoda kasy - najpierw czyścić! :) ) - EGRa - wszystkie błędy zniknęły (także ten od przepływki, która oczywiście była od początku sprawna) a auto jedzie jak nowe.

PS. Ostatnio wszystkim EGRy siadają... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stała się rzecz dziwna. Znów zapalił się CHECK, podjechałam do elektryka, podpiął pod komputer i znów błąd miernik masy powietrza. Wykasował go i do domu. Nie ujechała jednak 500m i auto zaczęło nagle przerywać, szarpać, ja mu gaz a on zgasł. Odczekałam chwil kilka i chciałam go odpalić, załapał chwilę i znów zgasł i tak klika razy. Nieststy nie obyło się bez lawety :wallbash: Auto pojechało do mechanika, ten po wstępnych oględzinach stwierdził, że auto nie ma wogóle mocy a przy tym bardzo kopci. Auto zostało u niego i dziś, jak go dokładnie porozbiera i popatrzy, będzie mógł coś więcej powiedzieć, dlatego czakam na dalszy rozwój wypadków. Cóż mogło spowodować taki nagły zanik mocy i to dymienie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez miałem nagły spadek mocy prawie auto nie chciało jechać, z tyłu kłeby dymu i niestety ale u mnie czyszczenie EGR by nic nie dało bo poprostu urwał mi sie sam grzybek w zaworze... Koszt nowego EGra cos koło 600zł i auto śmiga jak nówka.

Zresztą Siemian tez miał taką przypadłość na urlopie w Chorwacji :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stała się rzecz dziwna. Znów zapalił się CHECK, podjechałam do elektryka, podpiął pod komputer i znów błąd miernik masy powietrza. Wykasował go i do domu. Nie ujechała jednak 500m i auto zaczęło nagle przerywać, szarpać, ja mu gaz a on zgasł. Odczekałam chwil kilka i chciałam go odpalić, załapał chwilę i znów zgasł i tak klika razy. Nieststy nie obyło się bez lawety :wallbash: Auto pojechało do mechanika, ten po wstępnych oględzinach stwierdził, że auto nie ma wogóle mocy a przy tym bardzo kopci. Auto zostało u niego i dziś, jak go dokładnie porozbiera i popatrzy, będzie mógł coś więcej powiedzieć, dlatego czakam na dalszy rozwój wypadków. Cóż mogło spowodować taki nagły zanik mocy i to dymienie???

byc moze egr, byc moze problem z klapa gaszaca. bez VAG-a ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Właśnie dostałam informację od mechanika, że na 90% to wina EGR-a, spróbuje go wyczyścić i wtedy zobaczy, czy zacznie gadać, jeśli nie to będzie nowy. W poniedziałek odbieram auto, to dowiem się więcej od niego i dam Wam znać. Narazie WIELKIE DZIĘKI za podpowiedzi :buziak: Pozdrawiam.

MAJKI powiedz mi, jak sprawuje Ci się to autko, bo widzę, że masz taki sam model. Czytałam, że te silniki są trochę nie bardzo, więc jestem ciekawa Twojej opinii :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale jak widać wielu z Nas ma takie motorownie i jakoś wszystko chodzi jak trzeba - odpukać. :wink4::good: Nawet po wgraniu wiruska. :evil: Ale to nie jest wątek do oceny tych jednostek. Koniec OT. :hi:

Co do Twojego problemu to tak jak koledzy sądzę, że to raczej EGR. Powodzenia! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100x tyle watkow moznaby znalezc nt awx, avf, afn itd.... :cool1:

pisalem wielokrotnie nie ma co narzekac. uzytkuje od roku i jestem bardzo zadowolony. i nie tylko ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określił bym te konstrukcje jako niedopracowane lub nieco przekombinowane, ale generalnie da się z nimi żyć.

O.T. Musashi czas na zmianę profilu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określił bym te konstrukcje jako niedopracowane lub nieco przekombinowane, ale generalnie da się z nimi żyć.

O.T. Musashi czas na zmianę profilu :cool1:

:cool1:

nie jest tak zle. i tak maja prostszy osprzet niz niz doladowane jednostki benzynowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś odebrałam od mechanika swoją niunię i potwierdziły się Wasze przypuszenia. Padł EGR, niestety nie dało się go przeczyścić i konieczne było założyć nowy. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo wyszła Cię naprawa?

Akurat dimanowi tez padł teraz EGR nowy w ASO 940zł bez upustów :wallbash: na allegro chodzą nowe miedzy 500-540zł a roboty jest chwile wystarczy miec komplet kluczy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...