Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Spadek doładowania po montażu TIPa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko po programie - graty seria, ładowało sobie ślicznie 0,95 i potem długo trzymało 0,6-0,7. Dziś zamontowałem TIPa, myśle że wszystko ok z montażem, opaski posprawdzane i jazda próbna....i zonk..Autko ładuje max 0,8 a może nawet 0,75 potem spada nawet do 0,4 pod koniec obrotów...Czy to normalne po TIPie czy coś kur...innego mam zaczac sprawdzac..??

Opublikowano

obstawiam na nieszczelność,no bo co innego :wink4: sprawdz jeszcze raz DV i N75 -połączenie z TIPem-tylko tam jest duże ciśnienie-potem leci do IC,ale tam nic nie robiłes-tylko okolice DV i N75 mogły to spowodować :wink4:

Opublikowano

Autko po programie - graty seria, ładowało sobie ślicznie 0,95 i potem długo trzymało 0,6-0,7. Dziś zamontowałem TIPa, myśle że wszystko ok z montażem, opaski posprawdzane i jazda próbna....i zonk..Autko ładuje max 0,8 a może nawet 0,75 potem spada nawet do 0,4 pod koniec obrotów...Czy to normalne po TIPie czy coś kur...innego mam zaczac sprawdzac..??

wszystko masz dobrze, przeciez po to zmieniałeś TIP-a,

aby auto lepiej hulało,

czy poza tym dzieje sie cos złego ????

osiągi spadły ???

Opublikowano

Autko po programie - graty seria, ładowało sobie ślicznie 0,95 i potem długo trzymało 0,6-0,7. Dziś zamontowałem TIPa, myśle że wszystko ok z montażem, opaski posprawdzane i jazda próbna....i zonk..Autko ładuje max 0,8 a może nawet 0,75 potem spada nawet do 0,4 pod koniec obrotów...Czy to normalne po TIPie czy coś kur...innego mam zaczac sprawdzac..??

wszystko masz dobrze, przeciez po to zmieniałeś TIP-a,

aby auto lepiej hulało,

czy poza tym dzieje sie cos złego ????

osiągi spadły ???

raczej nie bo po montazu tipa raczej doladowanie powinno trzymac lepiej i dluzej

Opublikowano

poza tym, że doładowanie spadło nie dzieje się nic złego..ale skąd ten spadek doładowania?? Bo jeśli po montażu TIPa tak spada to warto pojechać na korekte softu i zrobić raz jeszcze na 0,95b..Auto jeżdzi ale wydaje mi się, że brakuje mu tego poprzedniego "pociągnięcia" jak turbo ładowałona max

Buba też mi się tak wydawało i dlatego zamontowałem TIPa..

Opublikowano

AEB jest głuche i slepe, dane o powietrzu do ECU idą tylko z przepływomierza

nie jest istotny sam fakt wielkości cisnienia doładowania

ale ilości powietrza wtłaczanego do komory spalania

w zimie jest podobnie, niższa temperatura na zewnątrz powoduje zmniejszenie ciśnienie doładowania ale nie samej ilości powietrza

w ECU ustawia sie ilośc powietrza a nie cisnienie doładowania, które jest naturalną konsekwencją

tych działań

niech mnie ktos poprawi jezeli wypisuję głupoty :> :> :> :>

Opublikowano

Dev ale z tego co piszesz to teraz tylko nowy program robić..

Opublikowano

bardzo mozliwe, ale na ten temat niech wypowie sie jakiś tjuner

ja podałem tylko informacje z lekcji fizyki, dział ''termodynamika'' :> :> :> :>

Opublikowano

w ECU ustawia sie cisnienie doladowania bo niby wg czego N75 by otwieral WG? Ustawiasz rowniez ilosc powietrza i dawke paliwa.

rozbierz wszystko i sprawdz czy przy montazu nie zostala jakas nieszczelnosc.

Wg mnie po montazu TIPa korekta by sie przydala bo jednak mozna delikatnie wiecej wyciagnac niz na zwyklym dolocie i zmieniaja sie wartosci powietrza.

Najlepiej napisz do Rogala albo do Pozka i niech sie wypowiedza

Opublikowano

w ECU ustawia sie cisnienie doladowania bo niby wg czego N75 by otwieral WG? Ustawiasz rowniez ilosc powietrza i dawke paliwa.

a gdzie masz w AEB czujnik ciśnienia doładowania ????? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

w ECU ustawia sie cisnienie doladowania bo niby wg czego N75 by otwieral WG? Ustawiasz rowniez ilosc powietrza i dawke paliwa.

a gdzie masz w AEB czujnik ciśnienia doładowania ????? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

zapytaj gregora to ci powie jak vagiem sprawdzic cisnienie w rocznikach <99, :wink4: [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 17:17_________________________________________________zmiana wartosci samej przeplywki nie robi +30KM :gwizdanie:

Opublikowano

ciśnienie to możesz sprawdzić ale tylko wskażnikiem zegarowym

jedyne info to przepływka

seria - 120 g/s - 0.55-0.6 bar

chip - 150 g/s - 0.8 bar

Opublikowano

czyli przeplywka steruje WG i jak jedziesz na wirusa to tuner zmienia tylko wartosc przeplywki na 150g/s? ciekawe :mysli:

Opublikowano

nie ma innej drogi

tak jak pisałem wczesniej AEB/ARK jest głuche i slepe

wszystkie dane ida z przepływki, a jest ich niewiele :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Przed 1998 r. nie sprawdzi VAG-iem nic poza temp. w dolocie i masą powietrza zassanego.

Na podstawie tych 2 parametrów ECU wylicza sobie ciśnienie doładowania.

Opublikowano

jak sie nie myle zaczęło sie od silnika APU (08.1998)

Opublikowano

Panowie-TIP to nie czarodziejska różdżka-on ma za zadanie nie dopuścić do zwężenia dolotu podczas doładowania maksymalnego ,gdyż podczas takowego,może wystąpić ściśnięcie dolotu,co powoduje chwilowy spadek mocy-TIP ma temu zapobiec-nie potrzebna jest korekta softu-tu trzeba szukać nieszczelności lub uszkodzenia DV i/lub N75-przecież przerabialiśmy takie cos nie raz na tym Forum :gwizdanie: :wink4:

Opublikowano

Panowie troche się wyjaśniło i naprawiło..samo..wczoraj po jazdach nocnych faktycznie ładowało mało tak jak pisałem..dziś pojechałem sobie w małą trase i w drodze powrotnej "czarodziejska różczka" - ciśnienie max 1bar i długo trzyma..ma tylko takie zawachanie -falowanie może z pół sekundy pomiędzy 0,75 a 0,85 bara ale potem ładnie ładuje 1 bar..Może korekta softu to zniweluje bo mam zamiar zrobic wydech z DP i jechac do GoodHope na małą korekte.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...