canis_lupus Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Witam Autko nabyłem niedawno i po kilku tygodniach użytkowania pojawił się problem w postaci spadku mocy i sporego "apetytu" (teraz pali ok 7l/100km). Błędów silnika brak a auto jest wyraźnie słabsze. Na czwartym biegu rozbuja się do max 160km/h i zajmuje mu to trochę czasu. Filtr powietrza wymieniony, zmienione wężyki podciśnieniowe. Podmieniłem nawet przepływomierz (mam BOSCH 0 281 002 216) i nie było żadnych zmian. Przepływomierz którego użyłem na podmiankę był nowy ale nie BOSCH tylko zamiennik (PIERBURG 7.22684.08.0). Gdzieś wyczytałem że z tym zamiennikiem niektóre silniki nie chcą kompletnie współpracować. A ot i wykonane przeze mnie logi: Logi wykonane na 4 biegu po 3 grupy jednocześnie (3,10, 11 i 8, 1, 4). Niektóre wartości na wykresach są mnożone w celu zwiększenia czytelności ale w tabelach wartości są prawidłowe. Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
vauxhall95 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Przeplywka kuleje.Turbo sie troche zacina.Dolot szczelny auto kopci?? Wklej logi statyczne wtedy zobaczymy odnosnie spalania.
canis_lupus Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Auto nie kopci, zapala bez najmniejszego problemu, silnik pracuje równo. A to logi statyczne: Grupy normalne: jak trzeba to dorzucę grupu basic settings jak tylko je "opracuję"
przemik Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Proponuje zaczac od wywalenia katalizatora. Poki co nie nie rob z przeplywomierzem. Ew. w jakim stanie jest filtr powietrza.? Pozdrawiam
canis_lupus Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Filtr powietrza jest czyściutki bo dopiero co go wymieniłem.
przemik Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 No to wywałka KAT a i tydzien dynamicznej jazdy. I zapraszam znow z dynamicznymi - 011, 010 003 i 008 zrobionymi kazdy oddzielnie.
vauxhall95 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 zrob 000 bs wedlug mnie termostat [br]Dopisany: 12 Kwiecień 2010, 16:50_________________________________________________dawke zwieksz na 2.6-3.0
canis_lupus Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Termostat wymieniony kilka dni temu. Dodam jeszcze że jak kupiłem auto to śmigało normalnie. Pewnego dnia podczas jazdy wyprzedziłem sobie jedno auto a jak chciałem wyprzedzić drugie to się zdziwiłem bo kompletnie nie miałem mocy, jakby mi ktoś turbinę nagle gwizdnął spod maski (max 120km/h). Zgaszenie auta i ponowny rozruch nie pomagał. Dopiero na drugi dzień turbina sama zaczęła "żyć" a vag nie pokazywał żadnych błędów. Dlatego też nie jestem do końca przekonany do wywalenia tego katalizatora. To moje logi statyczne Basic Settings
przemik Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Termostat jako tako - moze byc. W 011 Basic Settings widac wyraznie ze ograniczone przestawianie się VTG nie generuje odpowiedniej zmiany cisnien. Tę sytuację moze powodowac zanieczyszczony mechanizm ale moze tez powodowac zawalony katalizator. Stawiam dukaty przeciwko orzechom ze w Twoim samochodzie od dawna przestal on wypelniac swoją role. Gdyby to byla moja fura - wyczyscilbym kierownice VTG i wywalił kata. Decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie. Pozdrawiam
canis_lupus Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Dzięki wielkie. Chyba w weekend zakupię zgrzewkę jakiegoś "nektaru" i wezmę się za czyszczenie turbo. Przy okazji sprawdzi się jak wygląda katalizator.
Sztomel Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 a ja widzę, że przestawiacz kąta wtrysku czyli elektrozawór N108 w pompie wtryskowej wogóle nie reaguje i pewnie jest zacięty -popatrzcie koledzy na log grupy 004 w trybie BS, N108 wysterowany powyżej 92% a nic się praktycznie nie zmienia, turbosprężarka nie jest w stanie ustabilizować ciśnienia doładowania, wskazania MAF actual w grupie 003 BS również niewiele się zmieniają.
przemik Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Na moje oko przestawiacz N108 nie jest zatarty...
banshee Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Na moje oko przestawiacz N108 nie jest zatarty... Przydałby się 004 dynamiczny. Poza tym kąt wtrysku zbyt późny.
canis_lupus Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Na moje oko przestawiacz N108 nie jest zatarty... Przydałby się 004 dynamiczny. Poza tym kąt wtrysku zbyt późny. 004 dynamiczny jest na początku ale wkleję jeszcze raz. O kącie wtrysku wiem, dopiero co wymieniony rozrząd (muszę albo sam ustawić albo zawieźć mechanikowi żeby poprawił).
banshee Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Więc przestawiacz kąta jest OK - jak pisał przemik
vauxhall95 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Kat wtrysku do regulacji.Jak pisalem wyzej dawke paliwa zwieksz do okolo 3mg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się