Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] SPRĘŻYNY OD V6 DO R4?JAK OGARNĄĆ OBCIĄŻENIE OSI PRZY DOBORZE?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Moje amortyzatory w zawieszeniu 1BE dokonują swojego żywota (przód 40-42%, tył 46-52%) i muszę je czymś zastąpić w dość krótkim czasie. Zależy mi na dobrym trzymaniu się drogi, więc wszelkie "kanapy" odpadają, ale przy okazji dość komfortowym. Przy zmianie amortyzatorów najprawdopodobniej (ale nie koniecznie) zmienię sprężyny na jakieś -30/-35 mm, żeby autko ładnie wyglądało, ale chwilowo założę je do sprężyn 1BE.

Czy ktoś ogólnie orientuje się, jakie idą amortyzatory na pierwszy montaż do zawieszenia S-Line, bo spotkałem się zarówno z Sachs'em, jak i Monroe :gwizdanie:

Wytypowałem sobie "kilka" firm/modeli, które najprawdopodobniej spełnią moje wymagania i przy okazji mam prośbę - podajcie swoje typy na dobre zawieszenie, bezpieczne i prawidłowe zachowanie autka na drodze.

Opinie "za i przeciw" mile widziane. Porównanie twardości, jakości i pracy poszczególnych typów.

1. BILSTEIN B6 - możliwość założenia sprężyn do -30mm, podobno komfortowe, ale mają jeden minus z tego co słyszałem, że bez dodatkowego ustawienia w Zerkopol'u stoją na seryjnych sprężynach o 10 mm wyżej niż seryjne amory (założone sprężyny -30mm obniżą autko o 20mm - potwierdzi to ktoś?? :confused4:) - ~1500PLN/KPL

2. BILSTEIN B8 - twarde, o skróconym skoku, ponoć nie za bardzo do codziennej jazdy?? - ~1650pln/kpl

3. KONI Special - czerwona seria KONI, ponoć bardzo fajne amortyzatory z regulacja twardości, nadające się do codziennej jazdy, ale więcej opinii nie znam niestety - ~1550pln/kpl

4. KONI Sport - żółta seria KONI, również regulowana twardość, skrócony skok zapewne - ~1700pln/kpl (nowe), 600 pln/kpl używane allegro

5. MONROE REFLEX - amory polecane przez vario-tech'a, ponoć bardzo fajnie współpracują z obniżającymi springami, ale opinie ogólnie jakoś mało pochlebne - ~1250pln/kpl ("do zawieszenia sportowego" wg specyfikacji)

6. SACHS SUPER TOURING - ~900 pln/kpl, sprzedawane przez TOM77 - nie wiem, czy nadają się do obniżanych sprężyn, czy nie (niby tak wskazuje specyfikacja - "do zawieszenia sportowego")

7. SACHS - u Wąski'ego - ~1460pln/kpl - sam Wąski nie zna dokładnie modelu na chwile obecną :decayed: (nie wiem skąd tak duża różnica w cenie pomiędzy tymi, a powyższymi) :mysli:

8. FK POWER HIGH TEC - czyli amortyzatory z regulacją twardości, niewiadomej jakości, itd - ~1200pln/kpl

9. Przez moment była również opcja nisko budżetowego gwintu, typu TA Technix, MTS, FK AK-Street, ale skutecznie odradzona odpadła :thumbdown:

Będę wdzięczny za każdą opinię i doradztwo ludzi, którzy mają doświadczenie w dziedzinie zawieszenia, lub którzy któreś z powyższych zestawów zakładali u siebie (nie koniecznie w B6) :good: Ogólnie skłaniał bym się do Bilstein'a B6 (24 m-ce gwarancji, mozliwość "regeneracji" i ustawienia w późniejszym czasie), lub KONI Special (36 m-cy gwarancji). Opcja Monroe również wydaje się dobra, tym bardziej, że dają 36 m-cy gwarancji...

Jeśli ktoś ma inne propozycje, to również chętnie przeczytam. Ogólnie około 1500-1700pln do wydania na trwałe i dobre zawieszenie :wink4:

Opublikowano

b6 - twoje info potwierdzam w 99%

b8- wg mnie najlepsze i nie są jakoś mega twardo zdecydowanie lepiej sie na tym śmiga niz na b6+eibach pro kit -30mm

sachs adventage- o tym zapomniałeś napisać odpowiednik b6

wada bilsteina zwłaszcza b6 stuka sztyca i wyrabia się po kilku tys. km ale nie traci amor ciśnienia

kupując w Zerkopolu niwelujesz już tą wpadkę ale bil u nich kosztuje 600zł/szt.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 18:39_________________________________________________b8 zdecydowanie najlepsza opcja

Opublikowano

SACHS w tej wersji (wzmocnionej) niestety występuje jedynie w B5, do B6 nie jest już przewidziany wg katalogów :thumbdown:

Co do Bilstein'a, to 2400pln za 4 amory w Zerkopolu, to lekkie przegięcie. Allegro - 300pln tył, 408pln przednie :gwizdanie:[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 18:44_________________________________________________Co do Bil'a B8 to wszyscy sprzedający odradzają, jako mega taczkę :naughty:

Opublikowano

b8 wg dużej ilości ludzi to mega twarda taczka

ale markowe gwinty to dla nich seryjny zawias :cool1:[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 18:48_________________________________________________takie mam zdanie na ten temat

koni skręcony na max to dopiero beton

bilstein to inny wymiar amortyzatora

Opublikowano

tez slyszalem, ze w bilsteinach stuka sztyca i jesli to prawda to nie bierz, mi teraz w amorkach stuka sztyca, wk***ia niemilosiernie, w ogole tracisz cisze i komfort jazdy :/

Opublikowano

A to akurat nie było by ok :gwizdanie: Szczególnie, że znalazłem dobrą ofertkę na Bilastein'a B6 Sport i komplet bym zamknął w 1200 pln :mysli: Zamiaru ich przerabiać nie mam, bo wolał bym od razu kupić B8 - cena taka jak B6 bez przerabiania.

A miał może ktoś do czynienia z tymi Monroe Reflex? Takie coś nie idzie przypadkiem na ori BE??

Opublikowano

Witam,

Kolego co prawda w modelu B5 ale jeżdze na Bil B8 - przyznam jest twardo, ale dla mnie jest ok. Autko lepiej sie trzyma drogi. Polecam B8 i w razie wypadku serwis w zerkopolu.

Pozdrawiam

Opublikowano

A mam jeszcze pytanko - mianowicie, na tej stronie znalazłem amory B6 o danym numerze seryjnym:

http://www1.carparts-cat.com/webkat.asp?SID=0093105781388152018019&ROOT=1

Pasujące do auta z lat 00 - 04. W katalogu Bilstein'a:

http://www.bilstein.de/fileadmin/user_upload/pdfs/katalog/796-1-bilstein_katalog_2010_de_150dpi_low.pdf

troszkę długo się otwiera, ale zapraszam od razu na stronę 77 są podane 2 odmienne numery:

dla lat produkcji 11.00 - 09.02 oraz 10.02 - 12.04. Czy jest jakakolwiek różnica w tych amorach, ktoś ma pojęcie?

Czy w ori amorach też istnieje jakiś taki podział, bo przyznam się szczerze, że z tego przedziału mogę mieć od ręki (kpl 1120pln), a drugich nie ma przednich (kpl ~250pln droższy).

Jest jakaś różnica w mocowaniu amorków z tych przedziałów rocznikowych, czy jak??

Opublikowano

Kolega ma w Octavce Bilsteiny B6.

Miałem okazje wracać tym z Austrii i nawet fajnie się jechało.

Z B6 miałem też do czynienia w Leonie u kolegi i też było przyzywoicie.

Wszystko zależy od dobrego doboru spręzyn

Opublikowano

Panowie - jakieś może jeszcze sugestie i podpowiedzi, bo rwiecie się z udzieleniem rady, że niech Was... :polew::naughty: jest tu ktoś, kto ma pojęcie jeszcze o zawieszeniach? :gwizdanie: :decayed:

Opublikowano

KOval81, z moich obserwacji po zmianie amorow z 1BV na 1BE mam wrazenie, ze 1BV ma jednak inne sprezyny niz 1BE - wiec nawet jesli kupisz nieco twardszy amor niz 1BE, to powinno byc i tak dobrze :)

Opublikowano

Flyer- a powiedz mi jedno - czy BV jest krótszy niż BE, czy mają tą samą długość :mysli:??

Opublikowano

Nie sprawdzalem tego nawet. Komfort mi sie oczywiscie poprawil, auto fajnie plynie po drodze przy wiekszej predkosci, ale po nierownosciach przy niskiej prekosci nie ma przepasci. Musze sie przejechac ori 1BE z ciekawosci.

Opublikowano

1be i 1bv mają po -20mm

Opublikowano

Panowie - a ma ktoś dostęp do ori amorów 1BE w dobrej cenie (oczywiście mowa o nowych i nie w cenach zbliżonych do ASO) :decayed:[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 13:16_________________________________________________I niech mi ktoś rozjaśni jedną rzecz: jak szukam na stronie SACHS, czy Monroe amorów do swojego autka, to występują wersje do standardowego i sportowego zawieszenia. czy ta druga oznacza, że amor jest twardszy, czy że ma skrócony skok, bo szczerze powiedziawszy sprzedawcy są mało kompetentni w tej kwestii, że o ASO nie wspomnę (tam nawet nie podają producenta amorka) :wallbash:

Opublikowano

KYB AGX - je moge z czystym sumieniem polecic , nie wiem tylko czy wystepuja do A4 , ale mialem je w GTeku i mam w STI . Uwzam , zreszta nie tylko ja ze nie ma lepszego amora na ryku ktory ma lepszy stosunek cena\zadowolenie.Na prawde bardzo faje i w komfortowe regulowane amortyzatory.[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 14:42_________________________________________________no i widze ze niestety nie ma AGXow , a szkoda , a powidz ile ci ASO krzyknelo za te amorki ?

Opublikowano

W ASO komplet to chyba ~2000PLN.

Mariusz, ja dostalem amory od Mystica i to jest Monroe ;)

Opublikowano

eeee no to tragedi tez nie ma myslalem ze moze licza za sztuke :wink4:

Opublikowano

ale do tego spręzyny kosztują drugie tyle...[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 15:16_________________________________________________amor przód: 557.86zł

amor tył: 542.49zł

spręzyna przód: 325.78zł

spręzyna tył: 336.48zł

[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 15:21_________________________________________________całość 3525zł

Opublikowano

dalej niezle ..........., myslalem ze bedzie gorzej :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...