Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lista modułów komfortu 46 w Audi A4 B6 i B7 z opisem funkcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 20.10.2018 o 10:17, MilUl napisał:

Jak wyłączyć potwierdzenie aktywacji alarmu przez sygnał dźwiękowy? Alarm nie jest ori 

Opcja w module  jest wyłaczona

+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmuprzez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu

 

Godzinę temu, MilUl napisał:

Podkreśliłem to, bo jak wyżej widzisz już  piszą, że mam odjąć skoro to jest wyłączone. To są jakieś pomysły na to ?

 

Godzinę temu, nitroo napisał:

W jaki sposób chcesz wyłączyć oryginalną opcję w nieoryginalnym alarmie??

CZy aby napewno  masz to wylaczone? Podam ci taki przyklad Niedawno kodowalem swoj modul po zalaniu Przez pomylke dopisalem wartosc 1024 choc alarmu nigdy nie posiadalem  Bawilem sie gdyz nie moglem dopisac kluczyka i nagle zaczely mi migac kierunki i swiatla bez syreny tak jakbym mial alarm Zdziwilem sie  Alarmu nigdy nie posiadalem a mk dolozyl niektore funkcje  Po odjeciu wartosci 1024 funkcje znikly Napisz  jaka masz aktualna wartosc kodowa jezeli jest powyzej 76XX to na bank nie masz wylaczone Tym bardziej ze wczesniej pisales o kanale 62 ze masz tam  namieszane  Byc moze nie tylko tam masz namieszane?

  • Odpowiedzi 2.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wymieniłem ostatnio moduł komfortu w mojej b7 na taki który obsługuje alarm (mój tego nie obsługiwał) i po wymianie pojawił się taki problem że raz na jakiś czas (co kilka dni) pojawia się problem z szyna can komfortu w samochodzie, przestają działać wszystkie funkcje i sterowniki korzystające z tej szyny, na Fisie choinka błędów Vcds nie łączy się z niczym.
Nie pomaga wyjęcie kluczyka i czekanie.
Pomaga natomiast odpięcie aku, po odpięciu aku problem ustępuje (tzn w sterownikach pozostaje mnóstwo zapisanych błędów związanych z brakiem komunikacji ale wszystko działa poprawnie.
Byłbym pewny ze to MK jest walnięty bo zaczęło się to po jego wymianie ale przy okazji wymiany dorabiałem wiązkę pod pamięć foteli i dorabiałem tez kawałek lini can (od MK do fotela kierowcy) i teraz nie wiem gdzie szukać przyczyny? Myślę sobie że jak bym coś źle zrobił z podłączeniem Can do błędy były by cały czas i nie pomagało by odpięcie aku więc skłaniam się ku uszkodzonemu MK.
Czy ktoś miał podobny problem i może coś podpowiedzieć?

Opublikowano

Sprzedałeś stary moduł?

Opublikowano

Nie. Nie sprzedałem. Planuje go założyći sprawdzić co będzie. Ciekawy tylko jestem czy to może być spowodowane czymś innym niż walnięty mk?

Opublikowano

Na ten moment najsensowniejsza opcja to wsadzenie starego modułu, potem można gdybać.

Opublikowano

Tak zrobię i będę testował. Napisze jak będę znał efekty powrotu do poprzedniego mk.

 

Opublikowano

Wymieniłem moduł na stary i faktycznie wygląda na to że problemem był uszkodzony MK bo teraz jest ok. Zastanawiam si tylko nad tym czy przyczyną tego problemu mógł być źle zakodowany MK? Wymieniając go przepisałem kodowanie ze starego i dopisałem klucze tylko. Ogólnie to mam tez problem z rozgryzieniem mojego kodowania w MK? teraz jest to 07008 i  nijak nie mog rozgryźć co tam jest zakodowane, ogólnie w aucie nie mam alarmu i patrząc na rozpiske w pierwszym poście ni jak nie moge wyliczyć co tam mam zakodowane. Zamówiłem już nowy MK który ma być u mnie pod alarm który dołożyłem i zastanawiam si czy przepisać kodowanie ze starego i dodać tylko funkcje alarmu czy kodować go od poczatku.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, kdawid napisał:

Wymieniłem moduł na stary i faktycznie wygląda na to że problemem był uszkodzony MK bo teraz jest ok. Zastanawiam si tylko nad tym czy przyczyną tego problemu mógł być źle zakodowany MK? Wymieniając go przepisałem kodowanie ze starego i dopisałem klucze tylko. Ogólnie to mam tez problem z rozgryzieniem mojego kodowania w MK? teraz jest to 07008 i  nijak nie mog rozgryźć co tam jest zakodowane, ogólnie w aucie nie mam alarmu i patrząc na rozpiske w pierwszym poście ni jak nie moge wyliczyć co tam mam zakodowane. Zamówiłem już nowy MK który ma być u mnie pod alarm który dołożyłem i zastanawiam si czy przepisać kodowanie ze starego i dodać tylko funkcje alarmu czy kodować go od poczatku.

 

4096 , 2048,  512,  256, 64, 32. Jezeli przepiszesz kodowanie nie bedziesz miał właczonego alarmu 

Edytowane przez black_edition
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, black_edition napisał:

4096 , 2048,  512,  256, 64, 32. Jezeli przepiszesz kodowanie nie bedziesz miał właczonego alarmu  

dzięki faktycznie to musi być to kodowanie, jakoś nie mogłem tego policzyć bo jedno mi się nie zgadza a mianowicie 256, tak jak pisałem nie mam na razie fabrycznego alarmu i nigdy go w tym aucie nie było, nawet MK który mam teraz go nie obsługuje więc chyba nie powinno być w kodowaniu 256  bo czujników zbicia szyb tylnych też pewnie nie ma skoro nie ma alarmu? pewnie ktoś go kiedyś źle zakodował choć błędów z tego powodu nie ma żadnych.

tak wiem że jak przepisze kodowanie to nie mam włączonego alarmu i muszę dodać do tego jeszcze 8 żeby uruchomić alarm.

Edytowane przez kdawid
Opublikowano

Jeżeli nigdy nie było alarmu i masz pewność że nikt nie dokładał to nie musisz kodować 256

Opublikowano
7 godzin temu, black_edition napisał:

Jeżeli nigdy nie było alarmu i masz pewność że nikt nie dokładał to nie musisz kodować 256

Mam pewność że nigdy nie było, mam rozpiskę wyposażenia z jakim wyjechał z fabryki i nie ma alarmu dokładać też nikt wcześniej nie dokładał bo dopiero ja teraz skończyłem instalację pod fabryczny alarm (w aucie nie było żadnego elementu alarmu. Z tego powodu wymieniam MK bo mój nie obsługuje alarmu.
Orientujesz się może jak wygląda instalacja elektryczna pod czujniki zbicia szyb? Domyślam się że są podpięte pod MK tylko nigdzie w Elsie nie mogę znaleźć schematów do tego.

Opublikowano

Czemu ciśnienie na fabryczny alarm?

Opublikowano
35 minut temu, komoornik napisał:

Czemu ciśnienie na fabryczny alarm?

założyłem memo foteli i w boczku kierowcy mam wiązkę pod alarm i panel przycisków pod alarm i otwieranie bagażnika. Założyłem to bo chciałem mieć głównie otwieranie bagażnika a że nie lubię mieć w aucie czegoś co nie działa postanowiłem dołożyć resztę alarmu, tym bardziej że graty pod to kosztują grosze

Opublikowano

Koledzy, problem z błędami w magistrali CAN występuje nadal w moim B7. Problemy pojawiły się pierwszy raz po wymianie MK na taki pod alarm - raz na kilka dni w magistrali can pojawiały się problemy z komunikacją i wszystkie modułu korzystające z tej magistrali łapały bardzo dużo błędów. Nic nie pomagało tylko odpięcie aku. Po odpięciu aku sytuacja wracała do normy i kilka dni było ok po czym sytuacja się powtarzała.
Wymieniłem MK na mój poprzedni sprawdzony i na nim 10 dni wszystko było ok, problem nie wystąpił, więc pomyślałem ze MK który kupiłem był uszkodzony więc kupiłem kolejny.
Założyłem kolejny MK w sobotę i wszystko wyglądało ok, do wczoraj. Wczoraj wieczorem ten sam problem na kolejnym MK wystąpił. I już zgłupiałem co to może być. Podejrzewałem też jakiś problem w kabelkach bo dorabiałem instalacje pod czujnik ruchu alarmu i pamięć foteli (podłączyłem can od fotela do kabelków koło MK. No ale skoro to było by przyczyną to problem był by cały czas raczej a nie raz na kilka dni, no i występował by na każdym MK który zakładałem a na moim fabrycznym to się nie pojawiło.

Ktoś ma jakieś sugestie gdzie szukać problemu?

Opublikowano

A jak dokładałeś cany to skręcałeś je w "warkoczyk" czy tylko tak położyłeś?

Opublikowano

Jeżeli brak masz komunikacji to są zakłócenia na linii lub są źle podłączone linie can i wariuje 

Opublikowano

no tak wszystko fajnie tylko  w aucie dołożyłem już tyle canów że dokładnie wiem jak to zrobić, oczywiście są skręcone. Dołożyłem już bardzo dużo wyposażenia i nigdy nie miałem problemów z wykonaniem połączenia can no ale zawsze jest ten pierwszy raz więc też biorę to pod uwagę tylko jest jeszcze druga kwestia, skoro źle zrobiłem cany to dlaczego na moim oryginalnym module komfortu problem nie występuje? jak to wina instalacji to powinien być cały czas problem niezależnie jaki MK jest w aucie.
A może to kwestia jakiegoś kodowania, choć kodowanie przepisuję swoje i przypisuje kluczyki i nic więcej nie robię więc powinno być ok.

Opublikowano

Pytanie czy te co kupujesz są na pewno dobre. Jak sam piszesz że z ori jest ok.  Jeszcze wstaw te błędy dokładnie jakie pojawiają się.

Opublikowano
19 godzin temu, black_edition napisał:

Pytanie czy te co kupujesz są na pewno dobre. Jak sam piszesz że z ori jest ok.  Jeszcze wstaw te błędy dokładnie jakie pojawiają się.

 

No nie mam jak sprawdzić czy te MK które kupiłem są dobre ale skoro dwa różne mają ten sam problem to raczej mało prawdopodobne żeby oba były tak samo uszkodzone.  Co do tego ze mój fabryczny będzie cały czas działała prawidłowo tez nie jestem pewien tak na 100%, po prostu przez 10 dni jak był ostatnio w aucie problem nie wystąpił. Na tych które kupiłem problem pojawia się po kilku dniach, ale też jest tak że działają ok np przez 4-5 dni, wystąpi problem odepnę aku i wszystko wraca do normy i znów kilka dni działa a potem znów to samo.

Co do błędów to jest ich chyba około 15-tu w MK jak wystąpi problem. W momencie gdy jest problem nie da się połączyć z MK ale po odpięciu i podpięciu aku problem znika a błędy zostają zapamiętane w MK. Większość dotyczy braku komunikacji z pozostałymi sterownikami po szynie CAN (sterowniki drzwi, klima, licznik, kierownica, PDC. ciśnienie w oponach, webasto) czyli błędy braku komunikacji ze sterownikami, jeden jest inny i mówi o tym że jest uszkodzona magistrala CAN komfort, to przez ten problem pojawiają się pozostałe błędy. Ewidentnie coś się dzieje na szynie CAN. Błędy komunikacji oprócz MK zapisują się też w innych sterownikach korzystających z CAN komfort.
Rozebrałem wczoraj ponownie auto i dostałem się do MK, wymienię kabelki od CAn-a który kładłem ostatnio ale podejrzewam że to nie rozwiąże sprawy bo kabel jest idealnie wykonany i połączony.

 

Opublikowano

Chyba jestem o krok bliżej rozwiązania problemu.
Postanowiłem że zanim zacznę przerabiać tą wiązkę, którą zrobiłem ostatnio zrobię inny test.
Pomyślałem tak, że skoro po wystąpieniu tego problemu zawsze pomaga odłączenie akumulatora oznacza to że "restart" któregoś ze sterowników pomaga.
Idąc tym tropem pierwszy podejrzany to oczywiście MK, więc dziś pojawił się znów błąd i zamiast odpinać aku odpiąłem zasilanie tylko od MK, i o dziwo to nie pomogło problem był nadal. Więc pomyślałem że to nie MK wymaga restartu zacząłem myśleć co dalej i wyciągnąłem pierwsze bezpiecznik od tylnych drzwi, to też nie pomogło a w następnej kolejności odpiąłem bezpiecznik przednich drzwi i................ i problem zniknął więc po wystąpieniu usterki restartu wymagają sterowniki w przednich drzwiach więc to one chyba powodują problem. Muszę jeszcze to potwierdzić, jak problem wystąpi ponownie i pomoże odpięcie bezpiecznika przednich drzwi to pewnie będzie to. Muszę to jeszcze potestować żeby mieć pewność ale z tego wynika że to nie jest raczej problem z MK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...