Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Termostat ? czujnik ? Troszkę inne niż wszystkie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja nie wiem czemu ale przeważnie mam 75 stopni i tylko czasami ( np. dziś) na największym upale temperatura dochodzi do 90 stopni.Sprawdzałem prowizorycznie termostat i jest chyba OK ponieważ po zapaleniu odczekałem 5 minut i rura do chłodnicy była zimna.

Opublikowano

Mam klimatronik.Jak to sprawdzić -doradzcie ???? Jeszcze nigdy nic nie sprawdzałem na klimatroniku.

Opublikowano

Aja zapytam jak długo trzeba jechac w trasie zero miasta żeby doszło do 90 ja muszę co najmniej z 8 km czy to nie za długo potem jest równe 90 a przeciesz jest lato?

Opublikowano

Jest na forum o kodach klimy i jak się sprawdza. :)

Opublikowano

Witka. Ja już jestem po wymianie termostatu (89zł w ASO) i jestem wielce zadowolony :> Temperaturka 90 oC a wcześniej to max 78 oC. Zauważyłem wyraźnie mniejsze spalanie :dance: Tak więc dzięki wszystkim za dobre rady :notworthy: Pozdrawiam :a4fan:

dużo zapłaciłeś.... ja za ori termostat :audi: u dilera zapłaciłem 83.04zł + oring 4,50zł

Opublikowano

Wreszcie nauczyłem się sprawdzać niektóre parametry na klimie.I teraz mam dwie wątpliwości.Czego ma być temperatura 90 stopni - silnika (kanał 51) czy cieczy chłodzącej (kanał 49) ???? Jeśli chodzi o temperaturę silnika to po krótkiej jeżdzie mam 90 stopni (na liczniku wskazuje dużo mniej ale licznik JAEGER- niedawno był naprawiany,cud,że wogóle chodzi ) i tak się utrzymuje non stop.Jeśli chodzi o temp. cieczy chłodzącej to trochę wariuje - najpierw rośnie do 67 stopni,póżniej opada do 30 stopni,a po dłuższej jeżdzie nie wiem czemu wskazuje -10 i tak już do wyłączenia silnika.Co może być grane ???

Opublikowano

Witam

a ja mam nastepujacy problem z temperaturą....

Po 20 km jazdy w tem 25 stopni na liczniku wskazuje mi miedzy 70-75-maxxx 80 stopni

na panelu klimatronika w kanale 49 (temp cieczy) jest 70-75 stopni,

a na kanale 51 (temp silnika) jest 90 stopni

która wartość jest ważna ??

i juz nie wiem czy termostat czy czujnik ( silnik AFB wiec nadaremno niechce mi sie rozbierac pół przodu aby go wymienic)

posiadam vaga, sprawdziłem licznik - test i wskazoweczki pionowo - zadnych błędów

prosze o jakies info lub wskazówki

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

a ja mam nastepujacy problem z temperaturą....

Po 20 km jazdy w tem 25 stopni na liczniku wskazuje mi miedzy 70-75-maxxx 80 stopni

na panelu klimatronika w kanale 49 (temp cieczy) jest 70-75 stopni,

a na kanale 51 (temp silnika) jest 90 stopni

która wartość jest ważna ??

i juz nie wiem czy termostat czy czujnik ( silnik AFB wiec nadaremno niechce mi sie rozbierac pół przodu aby go wymienic)

posiadam vaga, sprawdziłem licznik - test i wskazoweczki pionowo - zadnych błędów

prosze o jakies info lub wskazówki

pozdrawiam

U mnie identycznie. Sprawdź jeszcze temp na Vagu, jak pokazuje tyle co na blacie i w kanale 49 to na 1000% termostat ;)

Opublikowano

a powiedzcie ile taki termostat kosztuje do afn?-moze bym wymienil :mysli:

Przeważnie około 100 zł i tylko z ASO.

a4wroc,

mam dokladnie to samo, z tym ze nie mam fisa i nic mi sie nie zapala ;) najprawdopodobniej termostat, ja swoj bede robil po wakacjach, poki co chyba mozna tak jezdzic, ale na zime trzeba koniecznie zrobic. wiec termostat musi poczekac :|

Ja na Twoim miejscu bym nie czekał. Wymiana termostatu to naprawdę niewielki koszt, a jak tak pojeździsz z niedogrzanym silnikiem lub przegrzanym to niezbyt będzie dobre dla Twojej :a4fan:

Opublikowano

Wreszcie nauczyłem się sprawdzać niektóre parametry na klimie.I teraz mam dwie wątpliwości.Czego ma być temperatura 90 stopni - silnika (kanał 51) czy cieczy chłodzącej (kanał 49) ???? Jeśli chodzi o temperaturę silnika to po krótkiej jeżdzie mam 90 stopni (na liczniku wskazuje dużo mniej ale licznik JAEGER- niedawno był naprawiany,cud,że wogóle chodzi ) i tak się utrzymuje non stop.Jeśli chodzi o temp. cieczy chłodzącej to trochę wariuje - najpierw rośnie do 67 stopni,póżniej opada do 30 stopni,a po dłuższej jeżdzie nie wiem czemu wskazuje -10 i tak już do wyłączenia silnika.Co może być grane ???

Nie wiem po co się produkujemy na tym forum, skoro nikomu nie chce się pogrzebać chwili w archiwum... ;(

Kanał 49 to temperatura wyświetlana na desce rozdzielczej , pobierana z 007 z coolant temp., kanał 51 pokazuje temperaturę z małego obiegu nagrzewnicy, stad błysklawicznie osiąga 90 st C. Ciebie interesuje kanał 49.

Temperatura po długim postoju w kanale 49 powinna wskazywać 49 st C. Jesli pokazuje bzdury - mozesz mieć problem z czujnikiem temperatury.

PS: Tyle naprodukowaliśmy się o termostatach pare miesiecy temu a nadal niektórzy wybieraja loterie w postaci kupna Wahlera , zaoszczędzając na tym kilkadziesiąt złotych i ryzykujac nastepne koszty ... :wallbash:

Cycki opadają kochani ...

Opublikowano

Podepne sie pod temat bo nie chce zakladac nowego

Mianowicie w mojej A4 AFN po dluzszej jezdzie temp. cieczy wskazuje lekko ponad 60 stopni.

Czy to jest wina termostatu?

Opublikowano

Pozycja 49 pokazuje mi 68-69*C czyli tyle ile na desce rozdzielczej...

Pozycja 51 - 90*C

Co o tym myslec?

VAG-a nie posiadam

P.S. Czy to normalne ze podczas zalaczonej klimy slychac takie świerszczenie z silnika? Nie ciagle ale przy lekkim dodaniu gazu.

I jeszcze jedno pytanie:

Czy to normalne ze wszystkie kontrolki migaja po wlaczeniu stacyjki (oprocz kontrolki paliwa ktora swieci ciagle do momentu odpalenia auta) czy tez sygnalizuje to jakis blad ?

Chodzi o takie zagary:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e3b72029331e3afc.html

Opublikowano

Pozycja 49 pokazuje mi 68-69*C czyli tyle ile na desce rozdzielczej...

Pozycja 51 - 90*C

Co o tym myslec?

VAG-a nie posiadam

Wymien termostat.

P.S. Czy to normalne ze podczas zalaczonej klimy slychac takie świerszczenie z silnika? Nie ciagle ale przy lekkim dodaniu gazu.

U mnie tez slychac ten dziwek. Podejrzewam ktoras z rolek.

I jeszcze jedno pytanie:

Czy to normalne ze wszystkie kontrolki migaja po wlaczeniu stacyjki (oprocz kontrolki paliwa ktora swieci ciagle do momentu odpalenia auta) czy tez sygnalizuje to jakis blad ?

Chodzi o takie zagary:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e3b72029331e3afc.html

Jest ok.

Skasuj inspekcję IN1.

Opublikowano

To teraz pytanie jaki termostat najlepiej kupic?

Znacie jakiegos zaufanego mechanika/serwis w Warszawie który by to wymienil?

Bo tych "pseudo" mechanikow to jest pełno :).

Opublikowano

witam.jakis tydzien temu zakupilem autko i wlasnie pierwsze co rzucilo mi sie w oczy to to ze temp nie dochodzi do 90st. podczas wypadu nad morze ustawilem na klimatronicu 28st i okazalo sie ze wogole mi nie grzal, wogole nawet cieplego nawiewu nie bylo.czy to wina termostatu???

Opublikowano

Przy okazji zapytam, czy u Was w Audi tez nie ma oslony na pasek od alternatora i tych innych? Te paski co sa od razu za chlodnica.

Czy przy zmianie termostatu moge zlac ten plyn co jest w samochodzie (G12) a potem nalac go z powrotem?

No i jaki radzicie mi wziąć ten termostat? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...