Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Termostat ? czujnik ? Troszkę inne niż wszystkie


a4wroc
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

Objawy sa takie:

1.W miescie tempatura dochodzi do 90 tylko w koreczkach, a normalnie nie przekracza 80. W trasie potrafi dojsc do 90 ale potem spada

2.Czasami zapala sie kontrolka na fisie ze nie szczelny mam ukladzik chlodzenia ale gasnie za chwilke i problemu nie ma dzieje sie tak przy 80 stopniach.

Brak ubytku plyny!!!

Jakies sugestie :a4fan:

termostat ? czujnik ? pompa wodna ?

Link to comment
Share on other sites

Stawiam na termostat.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie termostat.

Link to comment
Share on other sites

a4wroc,

mam dokladnie to samo, z tym ze nie mam fisa i nic mi sie nie zapala ;) najprawdopodobniej termostat, ja swoj bede robil po wakacjach, poki co chyba mozna tak jezdzic, ale na zime trzeba koniecznie zrobic. teraz mam koszta zwiazane ze skrzynia, wiec termostat musi poczekac :|

daj znac czy pomoglo po wymianie. ew. moze byc jeszcze czujnik temperatury, ale predzej termostat.

pzdr,

Link to comment
Share on other sites

Dzieki jak zrobie to napisze:)

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2007, 12:31 _________________________________________________jaki wplyw termost ma na spalanie ?

O ile moze wzrosnac spalanie ?

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2007, 13:34 _________________________________________________termostat wymieniony trzyma okolo 90

dzieki za pomoc

pzdr :a4fan:[br]Dopisany: 04 Lipiec 2007, 12:20 _________________________________________________niech ktos z szanownych zamknie:)

Link to comment
Share on other sites

Witam. To jest ciekawe, jak wielki może mieć wpływ niska temperatura silnika (75C) na spalanie? Ja niestety mam max 78C więc prawdopodobnie szykuje się termostat do wymiany :confused4: Pozdrawiam Wszystkich :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze..

Jak wskaźnik Temperatury wskazuje np 60 stopni Automatycznie Komputer lapie to jako niedogrzanie silnika i podaje wieksza dawke paliwa.. takie automatyczne ssanie..

Ja w Mojej A4 TDi [AFN] mam to samo... I Dzisiaj Bylem w warsztacie i dowiedzialem sie tyle ze:

Czujnik Temperatury cieczy Chlodzącej jest ok

Licznik Jest w Pelni Sprawny ale...

Winą może byc to iz gdy zakladalem 2 tyg temu termostat Nie zalozylem jednej usczelki do niego bo sie nie miescila i zakleilem to silikonem.. Silikon prawdopodobnie zostal wyparty i plyn ucieka zamiast do rurki gdzie jest czujnik to prosto na blok i wraca przez co mój czujniczek pokazuje 60 stopni w momencie gdy jade okolo 170km\h w Niedziele Jade to zrobic i zdam relacje z tej Operacji moze uda mi sie zrobic Fotki to wstawie.. Pozdrawiam... :a4fan: :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez roznie jest z ta temperatura. Na zegarze wacha sie ona pomiedzy 80-90 ni wiecej ni mniej. Czy tak ma byc, czy jak w ktoryms poscie bylo 90 ni mniej ni wiecej, miasto czy trasa??

Link to comment
Share on other sites

powinno byc 90 :dance:

ja mialem takie same objawy ale wymiana termostatu i prosze brak problemu!

miasto - trasa 87-90 i tyle :a4fan:

moze masz uszkodzony czujnik temperaturki, a termostat jest dobre :blink:

osobiscie polecam termost. wahler

Link to comment
Share on other sites

U mnie od dwóch dni pojawił się problem, że temperatura spada, nawet do 60, ale nie zawsze. Czasami po wyłączeniu i włączeniu jest 90, ale po przejechaniu pewnego odcinka spada do 70-80, a później rośnie do 90. Byłem u mechanika i mówi, że trzeba zmienić termostat. Z tego, co czytam tutaj, myślę, że ma rację. Co sądzicie o tym. Pozdrawiam. :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Byłem u mechanika i mówi, że trzeba zmienić termostat. Z tego, co czytam tutaj, myślę, że ma rację. Co sądzicie o tym

Skoro wszyscy wskazują termostat to mysi być to

Link to comment
Share on other sites

Witam, miałem dokładnie to samo, szczegóły chyba w dłuuugim wątku "Termostat".

Zawsze niedogrzany, za to nigdy nie przekroczył ponad 90stopni, wolno się rozgrzewał, 90 łapał w korkach głównie. Wszyscy mówią: termostat. Wymieniłem i jest OK. Choc pamiętam że już raz po wymianie w trasie temp mi spadła i się wkurzyłem :/ Ale potem wzrosła. Ostatnio jak jeździłem też w trasie to już 3mał te żelazne 90 stopni.

Dodam że temp mi spadła właśnie jak zacząłem jechać szybciej - tak ponad 140 km/h. Myśałem że może od wiatru się chłodniej zrobiło ;) W mieście nigdy mi się to nie zdarzyło.

Tak czy inaczej też polecam wymianę termostatu. Ja mam Wahlera, u mnie 70 zł, oryginał chyba 110 więc gdybym miał ASO to może i kupiłbym oryginał bo różnica nie jest taka wielka.

Link to comment
Share on other sites

Witka. Ja już jestem po wymianie termostatu (89zł w ASO) i jestem wielce zadowolony :> Temperaturka 90 oC a wcześniej to max 78 oC. Zauważyłem wyraźnie mniejsze spalanie :dance: Tak więc dzięki wszystkim za dobre rady :notworthy: Pozdrawiam :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mechanicy powiedzieli mi, że termostat ma kosztować 35 zł i kupiłem za tą cenę francuski Vernet. Ale czytam, że polecacie Wahlera. Dlaczego, czy mój jest zły. Wymianę mam umówiona na sobotę. Jest czas na zastanowienie. Co o tym sądzicie??

Link to comment
Share on other sites

Zarówno wahler i vernet czasami bywają wadliwe, odsetek reklamacji pewnie jest podobny. Nie zawracaj sobie głowy i zakładaj verneta skoro już go kupiłeś.

Link to comment
Share on other sites

Guest shakal

U mnie też temperatura na desce dochodzi po bardzo długiej jezdzie do 90,a na czujniku z klimy mam 90 po kilku minutach przy temperaturze otoczenia powyżej 20 stopni.Więc jak?Czujnik czy termostat mam padnięty? :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Szonug0 i nie zawracam sobie głowy. :oklaski:[br]Dopisany: 12 Lipiec 2007, 21:15 _________________________________________________Witam. Wymieniłem termostat i jest ok. Dzięki za rady.

Link to comment
Share on other sites

Ja z koleji prawie zawsze 90 stopni, ale czasem na trasie spada do 80 stopni na kilka minut a potem znowu wraca na 90. :audi:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie wiem czemu ale przeważnie mam 75 stopni i tylko czasami ( np. dziś) na największym upale temperatura dochodzi do 90 stopni.Sprawdzałem prowizorycznie termostat i jest chyba OK ponieważ po zapaleniu odczekałem 5 minut i rura do chłodnicy była zimna.

Link to comment
Share on other sites

Mam klimatronik.Jak to sprawdzić -doradzcie ???? Jeszcze nigdy nic nie sprawdzałem na klimatroniku.

Link to comment
Share on other sites

Witka. Ja już jestem po wymianie termostatu (89zł w ASO) i jestem wielce zadowolony :> Temperaturka 90 oC a wcześniej to max 78 oC. Zauważyłem wyraźnie mniejsze spalanie :dance: Tak więc dzięki wszystkim za dobre rady :notworthy: Pozdrawiam :a4fan:

dużo zapłaciłeś.... ja za ori termostat :audi: u dilera zapłaciłem 83.04zł + oring 4,50zł

Link to comment
Share on other sites

Wreszcie nauczyłem się sprawdzać niektóre parametry na klimie.I teraz mam dwie wątpliwości.Czego ma być temperatura 90 stopni - silnika (kanał 51) czy cieczy chłodzącej (kanał 49) ???? Jeśli chodzi o temperaturę silnika to po krótkiej jeżdzie mam 90 stopni (na liczniku wskazuje dużo mniej ale licznik JAEGER- niedawno był naprawiany,cud,że wogóle chodzi ) i tak się utrzymuje non stop.Jeśli chodzi o temp. cieczy chłodzącej to trochę wariuje - najpierw rośnie do 67 stopni,póżniej opada do 30 stopni,a po dłuższej jeżdzie nie wiem czemu wskazuje -10 i tak już do wyłączenia silnika.Co może być grane ???

Link to comment
Share on other sites

Witam

a ja mam nastepujacy problem z temperaturą....

Po 20 km jazdy w tem 25 stopni na liczniku wskazuje mi miedzy 70-75-maxxx 80 stopni

na panelu klimatronika w kanale 49 (temp cieczy) jest 70-75 stopni,

a na kanale 51 (temp silnika) jest 90 stopni

która wartość jest ważna ??

i juz nie wiem czy termostat czy czujnik ( silnik AFB wiec nadaremno niechce mi sie rozbierac pół przodu aby go wymienic)

posiadam vaga, sprawdziłem licznik - test i wskazoweczki pionowo - zadnych błędów

prosze o jakies info lub wskazówki

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

a ja mam nastepujacy problem z temperaturą....

Po 20 km jazdy w tem 25 stopni na liczniku wskazuje mi miedzy 70-75-maxxx 80 stopni

na panelu klimatronika w kanale 49 (temp cieczy) jest 70-75 stopni,

a na kanale 51 (temp silnika) jest 90 stopni

która wartość jest ważna ??

i juz nie wiem czy termostat czy czujnik ( silnik AFB wiec nadaremno niechce mi sie rozbierac pół przodu aby go wymienic)

posiadam vaga, sprawdziłem licznik - test i wskazoweczki pionowo - zadnych błędów

prosze o jakies info lub wskazówki

pozdrawiam

U mnie identycznie. Sprawdź jeszcze temp na Vagu, jak pokazuje tyle co na blacie i w kanale 49 to na 1000% termostat ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...