Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Termostat ? czujnik ? Troszkę inne niż wszystkie


a4wroc

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jak tą temperaturę sprawdzić, skoro nie zawsze jest źle. Pojechałem do mechanika i mówię mu o moim problemie, że czasami wskaźnik temperatury wskazuje poniżej 90. Usłyszałem odpowiedź, że może się zacina. Może on ma rację. Przejechałem dzisiaj 250 km i żadnych problemów. nie rozumiem. Co się zacina - termostat czy czujnik? :rant::a4fan:

Na klimatroniku sprawdź kanał 1c może być błąd od czujnika; 49c lub 51c cały czas obserwuj temperaturę w czasie jazdy, ja tak robiłem.

Na chłopski rozum zacina się i jedno i drugie ;)

Skasuj inspekcję IN1.

jak skasować inspekcje In1??? grzebałem ost w kodach klimy i teraz mi się wyświetla

Grzebanie w kodach nie powoduje wyskakiwania In1, jak to skasować poszukaj w Diagnostyce VAG(FAQ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebanie w kodach nie powoduje wyskakiwania In1, jak to skasować poszukaj w Diagnostyce VAG(FAQ).

a może powodem tej inspekcji jest to że wyciągałem wczoraj turbo do czyszczenia kierownic.Po tym zabiego turbina jest juz oki, ale pojawił sie ten komunikat "In1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytajcie moje posty. Miałem przez długi czas problem z temperaturą. Wymieniłem termostat, ale po 5000 km temperatura znowu zaczęła spadać. Komputer pokazał, że padnięty jest czujnik. Wymieniłem i na razie jest ok. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja się podepnę bo czytalem i takiej sytuacji chyba nikt nie miał - na początek dodam że własnie mechanik zmienilmi płyn chlodniczy bo autko dopiero co zakupione - zauważyłem wczoraj w korku - temperaturka 90 stopni czyli ok ale za moment patrze 60stopni! i tak się dośc długo utrzymywala, poxniej znowu 90 i tak pare razy - termostat czy czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzebuję temat bo mam mały problem.

Pół roku temu wymieniłem termostat bo na kanale 49 miałem max 80*

Kupiłem wtedy Wahler (czy jakoś tak) i po wymianie wszystko było git.

Ostatnio jednak zaczęły dziać się dziwne rzeczy: rano po odpaleniu autko ładnie się nagrzewało i trzymało temperaturę do momentu zgaszenia auta. Później to już wskazywało jak chciało, a to 35* a to 70*. Stwierdziłem że termostat się coś zacina i kupiłem oryginał. Dosłownie przed chwilą go wymieniłem i niestety nadal jest to samo.

Odpalam ciepły silnik to 49 pokazuje 35* i tak trzyma, po minucie nagle zaczyna rosnąć tak do 70* i się zatrzymuje, potem zaczyna skakać raz w górę raz w dół.

VSG nie pokazuje błędów, na kanale 51 po chwili mam 90* i stoi w miejscu.

Myślicie że to może być czujnik temperatury?

A może coś źle wymieniłem... robiłem zgodnie ze wskazówkami Basketa prócz wymiany płynu bo pół roku temu to robił mi mechanik więc teraz nie było sensu.

Dzięki

Pozdro

Kow

UPDATE: po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czeka mnie wymiana termostatu, znalazłem oryginalny na Alledrogo za 59zł - http://allegro.pl/oryginalny-termostat-audi-seat-skoda-vw-i1431569471.html. Na innej aukcji za 99zł http://allegro.pl/termostat-vw-audi-1-9-tdi-1-4-tdi-oryginalny-i1452712368.html.

Czy ten za 59zł to to samo? Zauważyłem, że czcionki na naklejce są troszke inne, nie wiem, czy to na pewno oryginał. Bo jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać ;) ale jeśli ma paść po chwili, to wolę trochę dołożyć i kupić w ASO za ~90zł. pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wiem ze temat stary jak świat i moje OOOO

ale mam problem

wymieniłem pompę wody,

termostat i czujnik temperatury

i tu moje pytanie

na desce wyświetla 90* C ~

kanał 49 wyświetla 97* C ~

na Vag-u uwaga - 95* C ~

powiedzcie mi co jest grane

czy tak ma być nie za bardzo wiem o co chodzi a nie chce przegrzewać OOOO

rozumiem ze może przekłamywać ale żeby aż ta ???

jak usunąć tą usterkę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat to urządzenie które nie należy do precyzyjnych, jeżeli masz 97C podczas spokojnej jazdy to podczas pałowania masz na bank ponad 100C, a to już jest za dużo, jedyne co ci pomoże to wymiana termostatu, jak chcesz mam do sprzedania ori używany sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy w mojej A4 1,9TDI zauważyłem, że temperatura silnika po zrobieniu kilku, a nawet kilkunastu km wskazuje niewiele ponad 50st. (wskazówka ok. 2mm nad 50-tką). Czy to może być termostat, czy czujnik? Niektórzy mówią, że przy awarii termostatu powinien mi więcej palić (nie bardzo zauważyłem) i powinien mniej ogrzewać wnętrze (może troszeczkę zimniejszy nadmuch). A może czujnik? Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zalożyłem juz temat , ale jakoś bez echa. Jestem po wymianie termostatu.

Temperatura na liczniku 100 stopni

Temperatura na kanale 49 - 90-91 stopni

Przed wymianą miałem podobnie

Temperatura na liczniku 80-82 stopnie

Temperatura na kanale 49 - 70-71 stopni

Czy problemem jest czujnik temperatury czy winy szukać w liczniku? Dodam że po odpaleniu wskazówka nie opiera się na 60 stopniach tylko skacze o te 10 stopni wyżej na 70 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik jest wtedy zupełnie zimny to wskazywałoby to na licznik jeżeli na klimatroniku jest ok.

Jest dokładnie tak jak piszesz. Czy zatem muszę wymienić licznik , czy jest możliwe jakieś przeprogramowanie go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym to olał i tyle. Wiesz po prostu że będzie przekłamywał o te 10C (najlepiej byłoby gdybyś się jeszcze upewnił VAGiem że to licznik wariuje - najlepiej zrobić instruments test i wtedy zobaczysz gdzie Ci się zatrzyma wskazówka - jeżeli 10C ponad 90 to olej to i jeździj tak, przecież auto dobrze będzie chodzić) i zawsze będziesz tak czy siak wiedział czy jest ok temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak , ale nie lubię jak coś jest inaczej niż powinno :tongue4: takie małe zboczenie hehe Na serio to myślałem o zmianie licznika na pełnego FISa ale w późniejszym czasie. W tej chwili chcę się upewnić gdzie jest problem. Może faktycznie komp pozwoli wybadać błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem. Otóż po zakupie samochodu temp nie wstawała w ogole. Wymienilem termostat na wahlera - nic, potem czujnik i ładnie trzymało 90*. Do momentu gdy kiedyś nad ranem jechałem do domu i wjechalem w dość sporą dziure w jezdni (tak że przywalilem podwoziem). Wkurzony sprawdzilem czy misa nie została na asfalcie i pojechalem do domu. Od tego momenty mam problem że nie trzyma mi temp. Dochodzi mi do max 80* czasem 90 w miescie. Domyslam sie ze moze uszkodzilem termostat. Czy ktos wie czy mogl sie on jakos poruszyc? Czy trzeba bedzie kupic nowy? Co sie moglo stac? Dodam że płynu nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na kanale 49 - 90-91 stopni

W jaki sposób sprawdza się kody diagnostyczne za pomocą panelu klimatronika, o których piszecie /we wszystkich tematach pisze się o kodach, nie znalazłem instrukcji ich obsługi/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...