damiants Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Witam, czy wie ktoś jaki olej (norma) jest do skrzyni B7 BLB z 2005r ? był temat o B6 nie wiem jak się ma sprawa z B7... chciałbym wymienić bo auto ma już przejechane ponad 200tys a wymieniam większość płynów: chłodnicy,hamulców,wspomagania no i oczywiście olej+filtr jeśli ktoś wie będę wdzięczny za odpowiedz
quattro71 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 audi nie przewiduje wymiany oleju Nie dotyczy to automatu
spetsnaz Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam, czy wie ktoś jaki olej (norma) jest do skrzyni B7 BLB z 2005r ? był temat o B6 nie wiem jak się ma sprawa z B7... chciałbym wymienić bo auto ma już przejechane ponad 200tys a wymieniam większość płynów: chłodnicy,hamulców,wspomagania no i oczywiście olej+filtr Sprawa wygląda tak samo jak w B6, olej SAE 75W/90 z GL-5. 2,25 L dla skrzyni 5-cio biegowej 3L dla skrzyni 6-cio biegowej.
rav Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 audi nie przewiduje wymiany oleju Nie dotyczy to automatu Fakt ASO nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni. Ale myślę, że warto go wymienić co jakieś 200 tys. I przy okazji w tylnym dyferencjale. Ja wymieniłam przy 190 tys. Olej który został spuszczony ewidentnie kwalifikował się do wymiany.
SotoM Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 nie paczcie na to ze producent nie przewiduje zmiany oleju w skrzyni manualnej. w niektórych przypadkach wymiana oleju okazuje sie lekiem na duze problemy. nie wymieniaj oleju w skrzyni to ciekawe jak długo wytrzymaja łozyska na walkach gdy oej jest przepracowany i nie ma lepkosci. co niektórzy by musieli pojeździc starej generacji VW np golf 3 czy vento z przebiegiem ponad 200tyś gdzie nie był wymieniany olej w skrzyni - szlak by was trafił w czasie wrzucania biegów. spetsnaz Sprawa wygląda tak samo jak w B6, olej SAE 75W/90 z GL-5. a czasem nie GL-4...?? GL-5 to sie leje do dyfrów w ciezarówkach i dostawczakach.
spetsnaz Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Większość olejów o normie SAE 75W/90 spełnia obie normy API zarówno GL-4 jak i GL-5. GL-4 różni się od GL-5 niższym udziałem dodatków przeciwzatarciowych, w normie GL-4 jest to 4% w GL-5 6,5%. Teoretycznie nie powinno się stosować oleju jedynie z normą GL-4 do skrzyń wyposażonych w synchronizatory. GL-5 można stosować, kiedy wymagana jest norma GL-4. Najważniejsze jest, żeby olej spełniał normę VW 501 50. 1
turdzi Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Ok a jak sie ma wymiana oleju w skrzyni i dyferencjale dla B7 quattro ? tez nie przewiduja takiej zmiany ? Ma ktos wogole interwaly serwisowe dla B7 co ile wlasnie wymiany plynow filtrow i oleji i tym podobnych ?
rav Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Ma ktos wogole interwaly serwisowe dla B7 co ile wlasnie wymiany plynow filtrow i oleji i tym podobnych ? W książce serwisowej są podane informacje dot. zakresów i terminów przeglądów.
RS Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Wlasnie wczoraj ogladalem program w ktorym Gosc mial BMW z automatem, i w ksiazce bylo zapisane ze skrzynia jest bezobslugowa (nie przewidziano wymiany oleju w tej skrzyni do konca zywotnosci auta) Gosc zatarl skrzynie przy przebiegu 155000km i osmym roku uzytkowania. Serwis BMW chcial mu wymienic skrzynie, co oczywiscie bylo nie do przyjecia ze wzgledu na koszty, wiec gosc poszukal i zalazl firme specjalizujaca sie w regeneracji skrzyn. Juz podczas rozmowy telefonicznej wlasciciel warsztatu wyprzedzil go wiedzac jaki ma kod skrzyni. Okazuje sie ze ten warsztat zyje z regeneracji tych skrzyn. Wedlug nich olej w tych skrzyniach powinno sie wymieniac co 80 000km, a firma BMW pisze ze bezobslugowa, bo to zaniza koszt serwisowania auta. A przecietna forma bioraca auta na leasing bierze to auto na 3 lata i przewiduje 100-150tys km i w tym czasie te auta powinny sie dobrze sprawowac, bo ta glowni klienci tych modeli. Osoby prywatne nie prowadza takich kalkulacji i sa w mniejszosci, wiec sie mniej licza.
damiants Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 sprzedawca poleca mi FUCHSA 75W80, mówi że taki olej Audi zalewa na pierwszy raz... ile w tym prawdy to nie wiem ale wyszukiwarka na ich stronie mówi że też mogę go lać. Teraz to zgłupiałem chce uniknąć ciężko chodzącej skrzyni przy zbyt gęstym zle dobranym oleju ehhh może najlepiej będzie jak zaleje orginała? http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152 p.s. Mechanizm różnicowy bezstopniowy Nasadka smarowania 1,3 litrów Zastosowanie: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Przegląd/Wymiana: Przegląd 30000 km / 24 miesięcy TITAN SINTOPOID FE 75W-85 hmm czy w tym mechanizmie tez można wymienić olej???????
Michal_777 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Jeśli olej do skrzyni to ja bym polecał tylko ori z ASO Można wtedy uniknąć wielu problemów później
RS Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Przeciez kolega pisze ze Fuchsa zalewaja na 1-szy raz....
Cristoforo Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Olej Motul do skrzyni 5 biegowa czy ori z ASO co polecacie???
wrx1987 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Witam, jaki olej do skrzyni automatycznej i ile do b7 3.0 TDI Quattro 171kW Tiptronic 6 biegow ? .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się