Jump to content
0
2002lukasz2002

[B7 BPW] Nierówna praca silnika

Recommended Posts

mam audi z 2005 roku 2,o tdi 16v.Przy około 2tyś obr/min szarpie mi silnikiem.muszę wtedy zredukować bieg albo na chwilkę puścić pedał gazu a następnie go wcisnąć.robiłem badanie tech. i wyszło ,że jeden wtrysk odbiega od pozostałych ale nie tak znacznie zeby go wymienić .prawdopodobnie jest to jakis zawór ale nie mam pojęcia jaki.według polskich specjalistów mówią wtrysk ,a według niemieckich serwisantów audi chodzi właśnie o ten zawór.prosze o informacje te osoby które miały podobny problem i go rozwiązały.piszę dlateo,że jeżdżę od serwisu do serwisu ,każdy podpina pod komputer i tylko macha rękami ale każdy chce 150 -200 złoty.za machanie rękami to trochę za dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór EGR. Testowo zaślepić jak opisywałem i zobaczyć co się dzieje.

Zmień silnik w profilu.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając... <br />Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując... <br /><br />Było A4 jest Superb II CFGB kombi.

Nie piszcie na PW, nie odpisuje - dzwońcie 602478944 - jak mogę to pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Podepnę się dotematu.

Mam identyczny problem jak kolega lukasz. Z tym że w serwisie Bosh-a po podłączeniu do komputera nie wykryło błędów. Auto z Niemiec ma przejechane 170 000km, zakupione we wrześniu 2009roku. Z tą dolegliwością przejechałem jakieś 300km. Autem przejechałem sam ogółem 15 000km bez żadnych problemów. Odstawiłem auto do serwisu Bosch-a. Mechanik nie był pewien co mu dolega, ale zaczął od przeczyszczenia zaworu cyrkulacji spalin, wymiana oleju i filtrów gdyż już przejechałem 15 000km. Podczas jazdy testowej nie zauważył zmiany, a nawet się pogorszyło zapaliła sie kontrolka od DPF-a i auto przeszło w tryb awaryjny. Z filtrem nie miałem wcześniej problemów, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam. Auto zalane było Castrolem edge, tankowane tylko i wyłącznie Verwą , lub Dynamikiem. Okazało się że filtr jest zapchany jakieś 80%. Pytanie, czy idzie ten filtr wykręcić i jakoś częściowo wymyć, później założyć aby się sam zregenerował? Jeśli będzie dalej stwarzał problemy to chyba amputacja. A co do telepania silnikiem ??? Wtryskiwacz? Nie zauważyłem też aby brał olej, ani więcej palił. Jesienią jazda dynamiczna, raczej na trasie a zimą dużo delikatniej. Teraz także znacznie jazda dynamiczna i bardziej na trasie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

po za tym silnikiem mam jeszcze problem z czujnikami cofania,nie działaja .przy włączeniu biegu R załącza się sygnał -czasami nie, ale czujniki nie wykrywają przeszkody ,a dzisiaj a dzisiaj jaj na złość zapaliła sie kontrolka mechanizmu doświetlania drogi w reflektorach mało tego od roku mika mi xenon.same problemy dla laika jak ja.auto ma dopiero 90 tyś ,aha siedzenie mi nie grzeje ,zima w tym roku była sroga :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego podepnij to autko pod porządny komputer żeby dokładnie opisało wszystkie błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z filtrem nie miałem wcześniej problemów, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam.

a nie pokopales cos z oznaczeniami silnika bo o ile sie nie myle to BRE nie maialy DPFa tylko BPW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Sam już nie jestem pewien, auto stoi na serwisie i nie mam jak sprawdzić.

Pytanie odnośnie pompy oleju, czy w 2007 roku nadal montowali tą z tym imbusikiem?

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie pokopales cos z oznaczeniami silnika bo o ile sie nie myle to BRE nie maialy DPFa tylko BPW

BRE były zarówno z filtrem jak i bez :decayed:. Wywalenie DPF'a wymaga niestety zmiany programu sterownika silnika.

Ostatnio profilaktycznie w moim BLB wyczyściłem EGR'a. Teraz silnik lepiej pracuje i na jałowym nawet mniej buja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wyczytałem gdzieś na innym forum że w Paskach 2.0 TDI na początku 2006 roku zmieniono napęd pompy oleju na z łańcuszka na koła. Ktoś potwierdzi czy w Audi też?[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2010, 18:24_________________________________________________Witam

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42022

Tutaj jest ten wontek o zmianie napędu pompy, ale żadnych konkretów.

Jeszcze jedno, ch ciałbym kupić jakiś kabel przez który mółbym się połączyć z autem oczywiście też oprogramowanie. Co polecicie, zaznaczam że chcę podpiąć laptopa przez USB , no i auto z 2007 roku.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wyczytałem gdzieś na innym forum że w Paskach 2.0 TDI na początku 2006 roku zmieniono napęd pompy oleju na z łańcuszka na koła. Ktoś potwierdzi czy w Audi też?

Nie trzeba czytać na forum Passata bo tu jest tego pełno, wystarczy :szukaj:

Napęd pompy oleju w niektórych silnikach był na łańcuszek http://img156.imageshack.us/i/pompa2dc9.jpg/

a w niektórych za pomocą kół zębatych http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c450fae38313a5c2

A w 2.0TDI każda pompa odbiera napęd od wałków poprzez zabierak (tzw imbusik).

O interfejs do auta popytaj spany lub totalfree :hi:


jest: 1) B8 2.0TDI CJCB polift 220KM/445NM  

było: 2) B7 2.0TDI BLB 202KM/402N  3) B5 1.9TDI AJM  4) B5 1.9TDI AFF + box 

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam niedarady wyciagnac DPF dolem prubowalem , góra tylko jest troche zabawy zeby wyjac go .trzeba zdematowac filtr powietrza .odkrecic poloski od skrzyni, odkrecic poduszki silnika od dolu ,wydech, silnik trzeba uniesc do gory i wtedy ladnie wyjdzie DPF jakies 3 ,4 godziny zabawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Filtr został wymontowany, rozcięty a zawartość usunięta. Następnie zespawany i zamontowany, czujnik temp. usunięty i zaślepiony, czujniki ciśnienia także. We wtorek ma zostać zawirusowany, na tą chwilę świeci tylko kontrolka pomarańczowa od silnika, auto odpaliło (wcześniej po uruchomieniu gasło, było dławione przez zatkany filtr). Okazało się także że turbawka leje olej po stronie zimnej , są zacieki na turbinie i z węża intercoolera. Pytnie, skoro leje po jednej stronie to chyba też po drugiej co mogło zasyfić filtr? Wibracje nie ustąpiły, jadąc dzisiaj po około 15km gdy mu pocisnąłem auto przeszło w tryb awaryjny, więc wyłączyłem i ponownie uruchomiłem i już normalnie delikatnie wróciłem do domu bez mrugania kontrolki od świec. Kolejne pytanie czy bez wirusa można jeździć, i czy za te wibracje może odpowiadać lejąca turbawka? Dodam również że auto trochę dymi na niebiesko podczas gazowania.

Pozdrawiam.

PS.

Filtr wyciągnąłem dołem bez odkręcania poduszek, jedynie półoś, drążki i filtr powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chcesz robic wirusa mając zdychającą turbawę? :no:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że nie. Szukam dobrego zakładu w okolicach Rzeszowa gdzie mi to dobrze zrobią.

A odnośnie tych wibracji to mogą być powiązane z turbem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...