Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A sprawdzałaś błędy?

Opublikowano

:hi: Witam ponownie ;)

Nie będę się rozpisywał ponownie od samego początku co i jak, tylko napiszę o rozwiązaniu problemu. Wyskakiwał mi błąd przekroczona wartość adaptacji potencjometra v71, pomogła wymiana na inny używany, ale w dobrym stanie. Także, jak ktoś ma podobny problem ze zmianą temperatury po stronie kierowcy i wywala vag powyższy błąd, to polecam poszukanie nowego-używanego silniczka. Kosztowało mnie to 50 zł + własna wymiana ;) Pozdrawiam

Opublikowano

:hi: Witam ponownie ;)

Nie będę się rozpisywał ponownie od samego początku co i jak, tylko napiszę o rozwiązaniu problemu. Wyskakiwał mi błąd przekroczona wartość adaptacji potencjometra v71, pomogła wymiana na inny używany, ale w dobrym stanie. Także, jak ktoś ma podobny problem ze zmianą temperatury po stronie kierowcy i wywala vag powyższy błąd, to polecam poszukanie nowego-używanego silniczka. Kosztowało mnie to 50 zł + własna wymiana ;) Pozdrawiam

i zrobiłem tak samo. Jednak bez efektu. Błąd:

Control Module Part Number: 8E0 820 043

Component and/or Version: A4 Klimaautomat 0712

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-00 - Open or Short to Plus

i taki sam był przed wymianą na inny używany v71.

Dziś podmieniłem końcówki v71 z v113, i spróbowałem jeszcze raz i znów ten sam błąd. Już mi brak sił

Jakies sugestie?

Kasowanie błędów, test, nastawy podstawowe robione i nic nie pomaga.

Błąd jak był tak jest. I sauna przy 18C w samochodzie pozostała.

Proszę o pomoc

Opublikowano

Może klapa się zacięła spróbuj ręcznie ją ruszyć po wyciągnięciu silniczka. Stawiam na silniczek może kupiłeś też uszkodzony.

Opublikowano

Może klapa się zacięła spróbuj ręcznie ją ruszyć po wyciągnięciu silniczka. Stawiam na silniczek może kupiłeś też uszkodzony.

Ok, wyjmę go i będę się z nim siłował, oby nerwy nie puściły. Możliwe ze ten "nowy używany" silniczek też jest padnięty.

Ale jak odpiąłem v113 zmieniłem końcówkę na tę od v71 i podłączyłem silniczek spowrotem to dalej mi ten błąd wyskakiwał :wallbash:

I pupa nic nie pomogło. Podmieniałem końcówkę od v71 pod inne silniczki i zawsze to samo. Więc może wina nie leży w samym silniczku, skoro na każdym tak samo jest?

Za każdym razem błąd. Czyściłem także w środku silniczka. psiknąłem na styki contact cleanerem i tak nic nie dało. Już brakuje mi sił. Jakieś pomysły ? Co mogę jeszcze sprawdzić?

Przy nastawach podstawowych v71 idzie ładnie w jedna i druga stronę, natomiast w "normalnym" użytkowaniu nie widzę aby się poruszał :thumbdown:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-00 - Blocked or No Voltage

[br]Dopisany: 24 Styczeń 2012, 08:54_________________________________________________I czy cięgna (niebieskie) na po których chodzi "ślimak" v71 maja chodzić dość opornie?? Ciężko mi się je obraca recznie :mysli:

Opublikowano

ślimak wewnątrz silniczka?

Opublikowano

nie nie, ten co jest przytwierdzony do obudowy silniczka. W v71 jasnoniebieski

I go nasadza się na 2 niebieskie plastikowe cięgna, które otwieraja/zamykają klape

Opublikowano

to zawsze będzie ciężko chodzić bo przekładnia ślimakowa która jest wewnątrz silniczka jest samohamująca. Nawet powiedziałbym że wcale nie ruszysz. Sprawdź czy lekko chodzi klapa czyli to co zostaje koło dmuchawy a nie to co przy silniczku.

Opublikowano

no tak, ale mi chodzi, że po wyjęciu silniczka widoczne są w samochdzie 2 niebieskie cięgna które nachodzą na niebieskiego "ślimaka". I te cięgna ręcznie ruszając opornie się ruszają.

http://postimage.org/image/1ibfceop0/

Na rysunku oznaczone E i F

Opublikowano

to przesmaruj. Aż dzisiaj sprawdzę jak to wygląda u siebie. Jutro Ci odpisze

Opublikowano

to przesmaruj. Aż dzisiaj sprawdzę jak to wygląda u siebie. Jutro Ci odpisze

Najgorzej że gdy robię nastawy podstawowe to widać jak silniczek rusza się raczej w pełnym zakresie. A podczas zwykłego użytkowania klimatronika nie rusza się :mysli:

Jeśli byś u siebie sprawdził jak to działa byłbym bardzo wdzięczny

Opublikowano

Witam mam ten sam problem co u kolegi Verpa czyli upał w aucie przy 18 stopniach na lo zimno .Sprawdzalem silniczek prawy od regulacji temperatury po przez zmiane potencjometru z innego to samo.Co zauwazylem ze przy nastawach podstawowych chodzi w pelnym zakresie przy sterowaniu klima tez chodzi tylko w pewnym momencie np przy 20stopniach powinien sie zatrzymac w polozeniu srodkowym ,a on idzie do polozenia krańcowego i zaczyna taniec czyli przerywana praca silniczka w tym polozeniu.

Mam jeszcze pytanie do kolegi Verpa jak sie zachowywala klima latem z taka usterka czy dobrze chlodzila ?

Opublikowano

Witam mam ten sam problem co u kolegi Verpa czyli upał w aucie przy 18 stopniach na lo zimno .Sprawdzalem silniczek prawy od regulacji temperatury po przez zmiane potencjometru z innego to samo.Co zauwazylem ze przy nastawach podstawowych chodzi w pelnym zakresie przy sterowaniu klima tez chodzi tylko w pewnym momencie np przy 20stopniach powinien sie zatrzymac w polozeniu srodkowym ,a on idzie do polozenia krańcowego i zaczyna taniec czyli przerywana praca silniczka w tym polozeniu.

No i u mnie to samo. Wyjąłem też filtr przeciwpyłkowy i ruszałem klapami, myślałem że może się przycięły.

Na vagu jak robię "output test" to silniczek od v71 przechodzi z jednego punktu skrajnego do drugiego.

Po włączeniu klimatronika słychać pykanie v71, więc pewnie używka, którą kupiłem też jest walnięta

W lato chłodzić chłodziła ale czy tak jak powinno to nie wiem. Mam zamiar na lato wymienić osuszacz + dysze rozprężną

Opublikowano

Kolego ale czy napewno v71 jest od temperatury czy v158

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)

3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)

4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)

5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G

6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K

7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

Bo ja sprawdzałem właśnie v158 chyba ze sia mylę.

Opublikowano

Kolega Uncle-QBUS rozwiązał problem poprzez wymianę v71

I masz rację v158 jest od temp kierowcy. Ale za tę regulację odpowiada v71

Byłem w trasie 400km i pod koniec silniczek się odblokował i przy 18C nie było już sauny w aucie. Tak samo dla dwóch stron - kierowcy i pasażera.

Po powrocie znów jest sauna dla dwóch stref. Czyli nie możliwe jest aby to była wina v158 i v159. Poza tym vag nie wywala ich błędu

Opublikowano

No to juz zgłupiałem mam bledy: 0716, 1842 0735,1206.

silniczek v159 sobie gada nawet po zgaszeniu auta. Tego silniczka v71 nie sprawdzalem

Cos tu jest nie tak mamy te same objawy bledy inne.

Opublikowano

a saune przy 18C masz po obu stronach? U mnie po obu i jak się w trasie odblokował silniczek to po obu stronach temp dobrze chodziła.

Opublikowano

dwie strony przy LO lodowka z dwoch stron

No to tak powinno być. Ale przy 18C nie powinno być sauny

Opublikowano

No właśnie to moze byc co innego jakis czujnik temperatury albo klimatronik sie sypie.

Czytalem o v71 i odpowiada on za domykanie klapy wlotu powietrza ,zeby podzczas jazdy sie nie otwierała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...