Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Silnik klekocze jak diesel


jacb82

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zauwazylem ze silnik mi klekocze jak diesel. Mechanik powiedzial ze to popychacze. W jedym z watkow tutaj na forum przeczytalem ze oprocz popychaczy przyczyną "klekotania" mogą byc tez napinacz.

Nie chce wydawac 1000zl na wymiane popychaczy i po paru dniach uslyszec ze mam do wymiany cos jeszcze. Czy klekotanie silnika ADR jest w 100% związane z popychaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jaki 1000zł wczoraj sprzedałem silnik za 550 adr, mam głowice z popychaczami jeszcze i sprzedam za 200,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja miałem podobny problem z klekotaniem auta (u mnie towarzyszyła lampka oleju na desce rozdzielczej), zjechałem z trasy do pierwszego mechanika - powiedział trzeba zostawi auto na pare dni panewki się przekręciły, auta nie zostawiłem, na lawecie do swojego mechanika - pod komputer - wykazał błąd coś z wałkiem rozrządu. Efekt końcowy - okazało się że odspawała się rurka od pompy oleju i silnik zasysał powietrze zamiast oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mechanik ma najprawdopodobnie racje. Przyczyna "klekotu" beda popychacze. Zeby sie o tym przekonac podnies maske, przyłóz ucho nad pokrywe zaworów, nie ma mozliwosci zebys tym sposobem nie upewnil sie czy to popychacze czy moze cos innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola

Koledze Arturo86r jak i osobom chcącym pomóc chodzi zapewne o rodzaj oleju: pełen systetyk, półsyntetyk, mineral, więc jeśli możesz jaśniej, to jaki rodzaj oleju wcześniej miałeś zalany?

Mam podobny jeśli nie taki sam przypadek. W sierpniu stuknie dwa lata jak tak jeżdze. U mnie prawdopodobnie odpowiedzialnym za klekot są "zmienne fazy rozrządu". Nie wiem na czym to polega, ale raz słuchać klekot, czasami ustanie i chodzi normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziłbym podjechać do mechanika i niech Ci sprawdzi rolkę napinacza ,miałem to samo zmieniłem rozrząd i cisza też myślałem ze to popychacze ale okazało się to coś innego koszt o 100 mniej jak popychacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogumił zgodzę się z tym ale auta do 1998 o oznaczniu Adr silnika mają zwykły napinacz.... od 1998 jest juz droższy napinacz elektroniczny... ktory steruje fazami rozrządu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR ma zmienną fazę rozrządu - napinacz do niego jest elektryczny.

Potwierdzam, ostatnio przerabiałem temat.

Niestety nie kupiłem napinacza bo mam elektroniczny i 1200 zł :( a zwykły hydrauliczny 430 zł z Febi.

Wymieniłem tylko łańcuch wałków rozrządu bo stary był już naciągnięty a okazało się, że napinacz jest ok.

Wymieniłem również popychacze zaworów (firmy INA) i silnik ucichł już nie klekocze.

Ale pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził jest ciśnienie oleju, 20 zł zapłaciłem i wiedziałem, że napewno pompa oleju jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdziłeś ciśnienie oleju? VAG'iem?

Nie nie kolego. Ciśnienie można sprawdzić tylko Manometrem, który wkręca się w miejsce czujnika oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR ma zmienną fazę rozrządu - napinacz do niego jest elektryczny.

A mój silnik jaki ma napinacz?

AJL 1,8t 180KM

98 czerwiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...