Arthur_tt Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Witam Wszystkich!!! Mam problem z ogrzewaniem a dokladnie chodzi o to ze skaczyly mi sie szczotki w wirniku (dmuchawie), no i postanowilem naprawic to sam, kupilem nowe szczotki ze duze i postanowilem je papierem sciernym przyciac tak zeby byly pasowaly. PROBLEM jest w tym ze po wymianie szczotek silnik nie ma juz takiej mocy jak byla wczesciej z orginalnymi szczotkami. W czym jest problem? Moze przycielem je za malo albo za duzo???
jocker01 Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 witam! no audi z tymi wentylatorami sie nie pokazalo! polecam scrabyard, oryginal mozesz juz kupic za 10£ poprostu powiedz ze komutator juz nie wyglada rewelcyjnie, i opuszcza cene! ja tak zrobilem i kupilem za dyche! Pozdrawiam Jocker01
Arthur_tt Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Opublikowano 5 Lipca 2007 tak wlasnie myslalem, jade jutro potargowac sie z angolami!!! POZDRAWIAM :th:
P@włok Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Mam taki problem, mianowicie zużyły mi sie szczotki wentylatora nawiewu, tylko że jak to rozbierałem zapomniałem zmierzyć jakie powinny miec wymiary . Pomoże mi ktoś, bo nie chce mi się rozbierać znowu wszystkiego tylko po to żeby to sprawdzić. z góry dzieki
Musashi Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 nie ma sensu sie bawic, silnik nie bedzie chodzil jak oryginalnie, komutator jest z reguly mocno przytarty. i nowe szczotki niewiele pomoga.
P@włok Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Z komutatorem chyba nie jest źle, bo jak przełożyłem szczotki na drugą stronę (były wytarte pod skosem) to działa ok, ale to tylko chwilowe rozwiązanie.
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 to co zrobiles to najlepszy sposob na skrocenie zywota komutatora. zmmniejszyles w ten sposob powierzchnie styku szczotka komutator. zwiekszajac nacisk na niego wiec sie szybciej wyciera, do tego caly prad przeplywa mniejsza powierzchnia wiec komutator szczotka bardzej sie nagrzewaja, powodujac przypalanie brzegow stykow. :gwizdanie: zainm silink uruchomi sie po wymiaine szczotek, powinny byc docierane przez obracanie kilkanascie minut osia silnika np. wiertarka.
P@włok Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Zdawałem sobie z tego sprawę, ale wczoraj miałem pilny wyjazd i musiałem to zrobić (przy tej pogodzie nie da się jechać bez nawiewu). Ale dogadałem się już z jednym sklepem i właściciel powiedział że jak pokażę starą szczotkę to na 100% coś dobierze. Jak kupię to podam wymiary na tym forum, może komuś się przydadzą.
szogun0 Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 A ja ci powiem, że zje...łeś naprawę. Odwróciłeś podczas składania silniczka cały szczotkotrzymacz o 180 stopni. Pewnie nie zaznaczyłeś ja to było pierwotnie złożone. Przez to silniczek obraca się w przeciwną stronę (bo to silnik prądu stałego). A że kanał powietrza wokół wentylatora jest odpowiednio skonstruowany, to tworzy się małe zawirowanie powietrza i dlatego słabo dmucha. Jak nie wierzysz to podepnij kable zasilające na odwrót i zobaczysz jaka się robi wichura.
P@włok Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Nie zamieniłem biegunów więc silnik chodził w dobrą stronę (dmuchał bardzo dobrze), obróciłem je tylko żeby głębiej sięgały (były wytarte pod skosem), ale to już nieistotne. Szczotki już wymienione na nowe. Jeżeli komuś potrzebna taka informacja to mają wymiary 8x9 mm.
skorpion190 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 no przydały sie dzieki bo tez rozebrałem zeby przeczyscić i zapomniałem zmierzyć zeby kupić nowe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się